SV 1000-tråden

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Nypan83 skrev:
2150708 Köpte ett helsystem M4 med kolfiberburk, från staterna....sjukt bra ljud. Fick betala ca 6000:- plus moms och frakt på det. så runt 9000:-

Och JA ljudet är värt pengarna jag skulle skämmas om jag hade originalburkarna på.

ja det låter ju faktiskt riktigt intressant! blev jävligt sugen på ett sånt system när jag såg hur ditt såg ut!

men nu var jag ju iofs lite mer inne på luftfilter! ;)
kanske var lite otydlig!

edit: leovince burkarna är redan betalda... det är bara leveransen som fattas!
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
förlåt...menLUFTFILTER!!!!!
var det jag sökte information om :)

puh! hoppas jag inte gjorde någon arg nu! :7peta

edit: era inlägg gjorde inte min leovince abstinens det minsta mildare!
 
Last edited:

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
79Andreas skrev:
2150743 Jag e ingen ljudexpert men mina BOS utan insatser låter rätt fett...med låter dom inte alls.
Tycker personligen att SV:n gör sig bäst med två pipor! :hihi


Jo visst är det snyggt med 2 pipor... man vill ju inte bli förväxlad med en 650. :hihi

Men nu är jag rätt nöjd ändå... man jagar ju vikt överallt.

Ska du förresten redan sälja hojen eller vad var det du krängde i köp/sälj???
--------------------------------------------------------------------------

Mig veterligen så gör väl inte luftfiltret någon skillnad ljudmässigt men jag har iaf ett KN.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Nypan83 skrev:
2151178 Jo visst är det snyggt med 2 pipor... man vill ju inte bli förväxlad med en 650. :hihi

Men nu är jag rätt nöjd ändå... man jagar ju vikt överallt.

Det är onekligen en viss skillnad i vikt mellan det dubbla originalet och 2-1 system från eftermarknaden...åtminståne Yoshimura-systemet känns lätt i jämförelse...har inte vägt dem dock...

Dessutom vinner man ju en del i ljudupplevelse... :tummenupp

Rätta mig om jag har fel men jag tycker lig ha läst någonstans att det inte gör så stor skillnad i effekt mellan K/N-filter och originalet på insprutnings-V2:an? Det skall väl modiferas mera vad gäller själva luftboxen om man vill få avsevärt bättre flöde...Ljudmässigt kan jag inte uttala mig om skillnader, har originalet monterat. Nypan83 har kanske kört med båda?
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
mbrannst skrev:
2151249 Nypan83 har kanske kört med båda?

Har inte kört med original filtret sen jag monterade helsystemet men kan inte tänka mig att det skulle göra någon skillnad ( ljudmässigt ).

Jag har sett bilder på folk som har demolerat hela luftburken för att få bättre "sug"... detta dock i gamla sv-tråden. Men är inte helt med på om det gällde den äldre generationen.
Oavsett tror jag att det kostar mer i värdeminskning vid försäljning än vad det smakar i förbättrad effekt.

Närmast modden som ligger tillhands är ett bigbore 1150cc... men det kostar skjortan 10 000:-. Så det förblir nog en dröm.
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Nypan83 skrev:
2151292 Har inte kört med original filtret sen jag monterade helsystemet men kan inte tänka mig att det skulle göra någon skillnad ( ljudmässigt ).

Jag har sett bilder på folk som har demolerat hela luftburken för att få bättre "sug"... detta dock i gamla sv-tråden. Men är inte helt med på om det gällde den äldre generationen.
Oavsett tror jag att det kostar mer i värdeminskning vid försäljning än vad det smakar i förbättrad effekt.

Närmast modden som ligger tillhands är ett bigbore 1150cc... men det kostar skjortan 10 000:-. Så det förblir nog en dröm.

10papp är väl inte några fantasi summor? fast det kanske kostar mer än vad det smakar? har du några siffror på vad det skulle göra?

annat filter är ju inte heller särskilt dyrt...om ingen vet om det blir någon skillnad, är väl bara att handla ett och kolla själv då antar jag! det lär ju inte bli mindre insugsljud iallafall!
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Du kan ju räkna på att du har 1000cc och 120 hp cirkus... = 100cc = 12 hp därför borde 150cc = 18 hp

men det är ju i teorin. Men det är klart då ingår ju nya kolvar mm
 

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Lilla Edet
Hoj
SV 1000S
Mamma

Kört 120mil nu, lämna in sv1000s för 100 mil Service, monterade Wileyco ljuddämpare och mappning....

Mamma vad den låter gött (Vrölar) och den blev rappare (svarar på gasen...)
Kalaset kostade
Wileyco 10.000
Service + Mappning och PC 7000:-
Men va f.n.... den går gött nu....!

Men luftfilter ? ... Det glömde jag ju märker man skilnad?.... Vilket ska man köpa....
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Slavisa skrev:
2151852 Kört 120mil nu, lämna in sv1000s för 100 mil Service, monterade Wileyco ljuddämpare och mappning....

Mamma vad den låter gött (Vrölar) och den blev rappare (svarar på gasen...)
Kalaset kostade
Wileyco 10.000
Service + Mappning och PC 7000:-
Men va f.n.... den går gött nu....!

Men luftfilter ? ... Det glömde jag ju märker man skilnad?.... Vilket ska man köpa....

Det gör kanske ngn enstaka häst... men om du nu redan mappat är det ju ingen höjdare att byta filter ---> då får du ju mappa om.

Visst är det värt lite pengar för ljudet... men som sagt ovan ska man satsa så gäller bigbore 1150cc, portning mm... vinner jag på lotto ska jag låta MPracing gå över den ordentligt.
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Kan inte portning vara ett alternativ?

Om du skruvar av dom själv så tar MP 7000:- för en portning (åtminstone förra året).
Men det är klart då ska den mappas om oxå...

Eller kamaxelbyte måste ju vara ännu billigare?
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Varför inte köpa en riktig sporthoj istället för att trimma upp Sv:n för en massa pengar?
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
ceasar skrev:
2152129 Varför inte köpa en riktig sporthoj istället för att trimma upp Sv:n för en massa pengar?

För att...

man kanske inte har lust att betala mer i försäkringspengar

man kanske inte vill köpa en dyrare mc

man kanske trivs med sin SV1000s

för att registret på en trimmad cykel alltid är bättre än en orörd cykel

men framför allt för att man kan.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Jimsan skrev:
2152978 För att...

man kanske inte har lust att betala mer i försäkringspengar

man kanske inte vill köpa en dyrare mc

man kanske trivs med sin SV1000s

för att registret på en trimmad cykel alltid är bättre än en orörd cykel

men framför allt för att man kan.
jahap... men jag hande köpt en annan..!!! :)
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
ceasar skrev:
2152129 Varför inte köpa en riktig sporthoj istället för att trimma upp Sv:n för en massa pengar?

Nu är det så att jag sitter och drömmer men om jag nu skulle göra det så skulle det vara med gott samvete.

Närmaste sporttwin är ju RSV:n eller en Ducce... och då har man ju minst 50 000:- till godis.

Dessutom skulle det vara roligare att ha en annorlunda SV som fetdrar en dussin-Ducce.
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Nypan83 skrev:
2153260 Nu är det så att jag sitter och drömmer men om jag nu skulle göra det så skulle det vara med gott samvete.

Närmaste sporttwin är ju RSV:n eller en Ducce... och då har man ju minst 50 000:- till godis.

Dessutom skulle det vara roligare att ha en annorlunda SV som fetdrar en dussin-Ducce.

Absolut, man kör ju inte SV1000S för att ha en dussinhoj utan för att sticka ut lite. Jag tycker iofs inte att en 999R eller RSV Factory är dussinhojar och skulle gärna ha den senare men jag har toktrivts sen april 03 på min silver1000s och förändrat lite grann varje år för att göra den mera "mig".

Jag funderar rätt starkt på ett TiForce system till min men jag har inte riktigt bestämt mig vad jag ska lägga semesterersättning och skatteåterbäring på, jag behöver (skulle vilja ha) ett nytt ställ, hjälm, handskar, skor för 2160 mil i ur och skur syns...
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
DanneSV1000S skrev:
2153291 Absolut, man kör ju inte SV1000S för att ha en dussinhoj utan för att sticka ut lite. Jag tycker iofs inte att en 999R eller RSV Factory är dussinhojar och skulle gärna ha den senare men jag har toktrivts sen april 03 på min silver1000s och förändrat lite grann varje år för att göra den mera "mig".

Jag funderar rätt starkt på ett TiForce system till min men jag har inte riktigt bestämt mig vad jag ska lägga semesterersättning och skatteåterbäring på, jag behöver (skulle vilja ha) ett nytt ställ, hjälm, handskar, skor för 2160 mil i ur och skur syns...

Visst faen ska vi "pimpa" våra SV.. jag har redan lagt så mycket tid och pengar på hojen att jag kommer ha svårt att skiljas från den.

Jag har ett par Arlen Ness byxor stl 54 över. Knappt använda. De hörde samman med brorsans metal jacka samma byxor som är deras lösa med puckar. Men han gick omkull i jackan och jeans tidigt på säsongen och har bestämt sig för att inte åka mer.

Så om någon är intresserad 2000:- nypris är 4000:-. Passar 180 cm 90 kg
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
OK... dags att vi börjar dela med oss av våra erfarenheter här i tråden.

Var ute idag och övade bakhjuls åkning a'la modell power wheelie. Inga direkta problem bara att varva upp ordentligt till ca 9000 rpm släppa av ner till 7000rpm så var man uppe på bakhjulet.

Upplevde dock bäst effekt när jag träffade gaspådraget vid 7500 - 8000.

Dock behöver väl jag inte berätta att jag var nära att skita ner mig när den lyfte ordentligt.

Övningsträckan var ca: 1,5 km raksträcka med ett militärtskyddsobjekt i andra änden.

Om det är någonm som börjat koppla upp sin SV dela gärna med er om hur det gick.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nypan83 skrev:
2155729 OK... dags att vi börjar dela med oss av våra erfarenheter här i tråden.

Var ute idag och övade bakhjuls åkning a'la modell power wheelie. Inga direkta problem bara att varva upp ordentligt till ca 9000 rpm släppa av ner till 7000rpm så var man uppe på bakhjulet.

Upplevde dock bäst effekt när jag träffade gaspådraget vid 7500 - 8000.

Dock behöver väl jag inte berätta att jag var nära att skita ner mig när den lyfte ordentligt.

Övningsträckan var ca: 1,5 km raksträcka med ett militärtskyddsobjekt i andra änden.

Om det är någonm som börjat koppla upp sin SV dela gärna med er om hur det gick.
jag kopplar upp min på 2:an.. ca 6000-7000 varv... bara lyfta å gasa.. å köra.. hehe men att koppla upp är ganske nytt för mig så jag har liksom inte försökt med att växla än... gasa upp den gör jag bara på 1:a.. men blir lite ryckigt.. men sak öva vidare... + så har jag bara 650.. så jag vet inte hur mycket det skiljer sig till 1000...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top