SV 1000-tråden

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Lilla Edet
Hoj
SV 1000S
spik i mitt bakhjul

....! Fan hitta en spik i mitt bakhjul i dag... ! Sitter rätt djupt, vet att man lagar på bildäck men på MC?..
Slang?.. Någon som råkat ut för det?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Slavisa skrev:
2157134 ....! Fan hitta en spik i mitt bakhjul i dag... ! Sitter rätt djupt, vet att man lagar på bildäck men på MC?..
Slang?.. Någon som råkat ut för det?
liknande, men de tyckte att man kunde laga hålet pluss sätta slang.. eller byta.. jag hade nog bytt om jag ska vara ärlig.. man får bita i det sura äpplet men.. bättre det än att man kör omkull..
 

IronMike

Guest
ceasar skrev:
2152129 Varför inte köpa en riktig sporthoj istället för att trimma upp Sv:n för en massa pengar?
Hehe nu låter de som att du förespråkar touring... ;)

jag käka en ceasar-sallad idag btw, helt ok


:pannkyss
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Slavisa skrev:
2157134 ....! Fan hitta en spik i mitt bakhjul i dag... ! Sitter rätt djupt, vet att man lagar på bildäck men på MC?..
Slang?.. Någon som råkat ut för det?

jag lagade mitt bakdäck igår! :banana hade fått en liten metallbit i skiten.
jag känner killen som jobbar på firman och han rekomenderade att laga däcket...han rekomenderade inte att man skulle sätta slang i skiten.

han rekomenderade också att skulle hålla mig under 200sträcket! det tog allt som allt 2timmar att fixa!
 
Last edited:

hson

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Halland
Hoj
GT 2-Hjul med Kedja
Otäckt

Hade en passagerare på i dag ingen höjdare,
Hojen levde sitt eget liv.
E det någon som har tjänt detta ochså.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Bazooka skrev:
2157223....eller byta.. jag hade nog bytt om jag ska vara ärlig.. man får bita i det sura äpplet men.. bättre det än att man kör omkull..

Ligger en del i detta...med bil klarar man sej nog vid en punktering men det kan vara värre med hojjen, finns ju liksom bara två hjul...:3freak

Visserligen kan däcket gå sönder någonstans där det blir tvunget att reparera det med exempelvis någon typ av reparationssats eller motsvarande men jag skulle i alla fall skaffa ett nytt däck snarast och köra försiktigt tills man får det bytt...billig livförsäkring i slutändan.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
För att återknyta till en påbörjad däckdiskussion tidigare i tråden:

Börjar bli dags att beställa ett nytt bakdäck snart...det är inte slut ännu men det bör nog bytas innan 3500 km-resan om en dryg månad...

Originaldäcket är ett Michelin Pilot Sport men går och funderar på att skaffa detta Continental RoadAttack istället.
roadattack_uv;property=original.jpg


* Newly developed High-Impact 0° Steel Belt tyre giving the performance of a sports tyre and the mileage of a touring tyre

* Exceptional grip in both wet & dry conditions for sporty year-round touring riders

* Innovative tyre construction for a very high level of comfort and safety

* Precise handling under all conditions due to the MCD (Multi Curvature Design) of the tyre


Erfarenheter någon? :va

Priserna / möjligheten att välja en något hårdare gummiblandning för längre livslängd lockar...
 
Last edited:

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Jag har kört med Avon fram och bak, lite mjukare fram (AV49) eftersom det slits mindre och hårdare bak (AV46) för att få ut mil. Går utmärkt att köra bana (Kemora) också med hårda bakdäck man behöver bara köra några fler lugna varv för att arbeta upp tempen. Ca 800 mil går de bakdäcken och då är jag oftast hård på gasen ut från korsningar och kurvor :)
Jag vet dock inget om just Continental Road Attack men ett tips är att sätta ett hårt däck bak /Danne
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
DanneSV1000S skrev:
2160897 Jag har kört med Avon fram och bak, lite mjukare fram (AV49) eftersom det slits mindre och hårdare bak (AV46) för att få ut mil. Går utmärkt att köra bana (Kemora) också med hårda bakdäck man behöver bara köra några fler lugna varv för att arbeta upp tempen. Ca 800 mil går de bakdäcken och då är jag oftast hård på gasen ut från korsningar och kurvor :)
Jag vet dock inget om just Continental Road Attack men ett tips är att sätta ett hårt däck bak /Danne

Precis min tanke...en bekant sa en gång att alla som inte har snabare varvtider än 1,22 min på just Kemora inte gör något med racingdäck... :)

Har du varit där och kört?
 

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Lilla Edet
Hoj
SV 1000S
mbrannst skrev:
2158995 Ligger en del i detta...med bil klarar man sej nog vid en punktering men det kan vara värre med hojjen, finns ju liksom bara två hjul...:3freak

Visserligen kan däcket gå sönder någonstans där det blir tvunget att reparera det med exempelvis någon typ av reparationssats eller motsvarande men jag skulle i alla fall skaffa ett nytt däck snarast och köra försiktigt tills man får det bytt...billig livförsäkring i slutändan.

Mmmm...Pumpade upp däcket med spiken i (åkte lungt till Bike) det är 180 däck orginal ... hehe nu får jag ett 190.... :) Fet och Go.!
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Slavisa skrev:
2164274 Mmmm...Pumpade upp däcket med spiken i (åkte lungt till Bike) det är 180 däck orginal ... hehe nu får jag ett 190.... :) Fet och Go.!

Accepterar fälgen 190 däck utan att det blir för kantigt? Vad är fälgbredden på SV 1000 by the way?
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
mbrannst skrev:
2165480 Accepterar fälgen 190 däck utan att det blir för kantigt? Vad är fälgbredden på SV 1000 by the way?

Jag bytte precis bakdäck på min. Och jag frågade om man kunde klämma dit ett 190 bakdäck, men han rekomenderade inte att sätta dit det för att fälgen var för smal för det sa han. Kunde påverka vägegenskaperna väldigt.
Så det vart ett Pirelli Diablo Strada 180. Nån som har nån erfarenhet av det?
 

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Lilla Edet
Hoj
SV 1000S
JeppeSV1000 skrev:
2165541 Jag bytte precis bakdäck på min. Och jag frågade om man kunde klämma dit ett 190 bakdäck, men han rekomenderade inte att sätta dit det för att fälgen var för smal för det sa han. Kunde påverka vägegenskaperna väldigt.
Så det vart ett Pirelli Diablo Strada 180. Nån som har nån erfarenhet av det?

Fungerar fint tycker jag, käns stabilare... lite segare att lägga ner men det är gött när det är fett...
 

Stormen

Jo, de är ju ja som är han!
Gick med
16 May 2006
Ort
Kyrkogården... nästan
Hoj
SV1000 S
ny

Heej!!

Är ny här på sporthoj, men ja verkar ju ha hittat rätt direkt!!
Nice!

Ska ner till Kinnekulle idag och gå kurs imorrn.. ska bli så j...la kul!! Hoppas det blir torrt bara. =)

Finns det nåra SV riders i Stockholm? Har inte sett nån annan ännu och ja har haft min sen april 03.

Tjingeling!
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Kolla däcktrycket med jämna mellanrum!!

Kom hem idag efter en lugn tur utan desto mera utsvävningar...kom på att jag skall ta och smörja kedjan nu när den är varm efter körning. Lyfte upp bakänden med halldomkraften och börjar snurra runt hjulet när jag noterar att däcket känns ganska varmt för att ha rullat i landsvägshastighet. Känner litet mer på det och konstaterar att nu är inte allt som det ska, det är ju jättemjukt!!
Tar fram tryckmätaren och konstaterar att det finns ett halvt kilo luft i däcket.

Däcket (originalet) var ganska nött då jag köpte hojjen (3900 km på mätaren) men man skall ju köra tills det blir riktgt slut innan man byter och inte har det varit helt slut heller eftersom litet av mönstret fanns kvar även på mitten. Vid närmare rengöring och kontroll med diskmedel och vatten hittar jag boven. Har tydligen kör över något litet och vasst som gjort ett litet jack (1mm) i mitten på däcket där luften sipprar ut. Blir till att byta det illa kvickt!

Så, ta och håll reda på däcktrycket med jämna mellanrum, speciellt då det börjar bli nött. Kan ju vara hur farligt som helst att köra med halvtomt däck då man börjar skruva upp hastigheten...
 

Nalle 556

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Veberöd
Hoj
Suzuki Sv 1000s
Hej!
Är det någon som vet eller hur man får tag i både färgkod och panel nr till en suzuki sv 650s gul 04.
Har en färgkod som jag fick i mina paper och lämnat den till lackeraren och han har fått två olika färger och ingen stämmer enligt färgkoden.enligt färgkoden ska den vara gul med pärlemo men när han målar så blir den nästan nästan brand gul åt det röda hållet!!

Skulle vara mycket tacksam för svar

MVH Björn
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top