mbrannst
Ny medlem
Nalle 556 skrev:2188680Hej!
Är det någon som vet eller hur man får tag i både färgkod och panel nr till en suzuki sv 650s gul 04.
Har en färgkod som jag fick i mina paper och lämnat den till lackeraren och han har fått två olika färger och ingen stämmer enligt färgkoden.enligt färgkoden ska den vara gul med pärlemo men när han målar så blir den nästan nästan brand gul åt det röda hållet!!
Skulle vara mycket tacksam för svar
MVH Björn
Vad är det du skall måla? Det verkar vara lite svårt med färgerna till SV. Skulle själv skaffa lite bättringsfärg till min röda för en tid sedan och Suzuki har inga egna färgburkar över huvudtaget. Återstår att besöka en färghandlare vilket jag gjorde med cutsen i handen. Första handlaren sade att han inte kan blanda denna färg även om jag hade koden med. Han hade inte de färger som behövdes. Nästa färghandlare (som säljer PPG:s färger) hittade receptet på koden efter att ha sökt ganska länge på färgtillverkaren typ extranät eller dylikt...
Problemet med i alla fall den röda färgen är att det är någon form av candy-lack som troligen lackas på en vit bas på fabriken. Den färgburk jag fick tillblandad blev dock riktigt bra trots att de inte hade en av beståndsdelarna i receptet i butiken och det blevtill att experimentera lite (tur att jag tog cutsen med).
Suzuki har dock ett bra utbud på färdigmålade plastbitar i sitt sortiment. På märkets finska sidor finns två trevliga funktioner:
Tillbehörskatalog i PDF-format med reservdelsnummer och färgkoder (tyvärr på finska)
Tillbehörslista (på tyska med priser i euro)
Hursomhelst ser färgkodsdjungeln ut som följer:
SV 1000
2003:
YC2 (Blå)
YD8 (Silver)
33J (Svart)
YAV (Orange)
2004:
Y7H (Blå)
YU7 (Röd)
YD8 (Silver)
2005: