SV 1000-tråden

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Bear in da wood skrev:
2229420 Jo, det är en GSX1000R-kåpa -2003 som kapats till och monterats ihop med org överdel. Det stod på hemsidan (svrider.com) som bilden fanns på.

Undrar vad jag ska göra med min SV1000s som jag går och väntar på? :)
Väntat alldeles för länge har jag gjort iaf. Men snart så, mycket snart.

Inspiration för mera omfattande ombyggnad:

Suzuki GSV-R

SVGSXR4.JPG
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
mbrannst skrev:
2229450 Inspiration för mera omfattande ombyggnad:


Ja, det var ju inte helt J¤¤¤A fult det där heller. Men jag vill ändå ha lite SV-look kvar.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Är det nån som vet om famkåpan.. altså den där lysena sitter i är samma på 650 å 1000???
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
79Andreas skrev:
2229678 Skandal med våra priser...
Exakt samma orginalkåpa kostar 350 dollar färdiglackad i USA...
Då är det väl bara att handla där då frakten är inte så farlig
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Hinder för byte till sv1000s... snyft

Hej.

Jag har drabbats av ett litet men allvarligt problem. Jag har sedan någon vecka tillbaka drabbats av en fullständig hojbytarfrossa där en vacker silvrig Suzuki SV1000S nu etsats sig fast totalt på mina näthinnor.

Jag var senast idag på Kahrles MC i Norrköping och torrgasade på deras svarta exemplar och jag måste säga att så långt känns hojen förbaskat rätt. Nu skulle jag ju vilja se om detta stämmer och om det kan vara värt att fara land och rike runt på jakt efter just en sådan här hoj men då vill jag ju provköra hojen. Hur lätt är då detta att få till? JO HELT JÄVLA OMÖJLIGT TYDLIGEN :( Det verkar inte finnas någon begagnad eller ny demohoj hos någon handlare i min hyggliga närhet att uppbringa.

Så till anledningen till mitt lilla inlägg här i denna fantastiskt upplysande tråd. Kan det vara så att det någonstans i östergötland finns en så pass vänlig själ att han/hon skulle kunna tänka sig att låna ut sin hoj för en kort provkörning? Jag erbjuder gärna densamma att hänga med körandes på mitt tyska offroadlok om det skulle passa och jag ersätter förståss soppan med marginal. Jag lovar att vara er evigt tacksamma i så fall!!..

Jag är seriös, snart 35 bast, far till två små barn, och kunnig motorcyklist med fyra års mycket aktivt åkande bakom mig sedan jag tog kortet. Detta är alltså ingen kontaktannons :D utan bara ett försök till att påvisa att jag går att lita på och att jag inte kommer göra något dumt på provturen.

Svar till "behövande motorcykelburen kille" :hihi

Mvh Anders
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
NyBumsad skrev:
2239314 Hej.

Jag har drabbats av ett litet men allvarligt problem. Jag har sedan någon vecka tillbaka drabbats av en fullständig hojbytarfrossa där en vacker silvrig Suzuki SV1000S nu etsats sig fast totalt på mina näthinnor.
.........................................................
.........................................................

Svar till "behövande motorcykelburen kille" :hihi

Mvh Anders


Min hade du fått testa, om det inte var för att min saknar 350cc & ca50hk :(
Om det iaf är intressant, är det bara att du hör av dig.
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Vilka underbara människor vi hojåkare är!!!

79Andreas skrev:
2241017 Om du tar dig till Enköping så får du testa min...silvrig med goljud och allt ;)

Hej.

Så glad jag blir att höra att det finns så hyggliga medmänniskor som har sådan förståelse för en stackars bythojsmittad hojåkare!!!

Jag skall förmodligen till knivsta under helgen efter midsommar (runt den 1/7 altså) och kanske några dagar till,, då är jag ju i dina trakter så om erbjudandet står fast då och du är hemikring så tar jag jättegärna en sväng på din i så fall.

Vad tror du, kan det funka någon gång runt den helgen?

Mvh Anders
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Gerry skrev:
2240929 Min hade du fått testa, om det inte var för att min saknar 350cc & ca50hk :(
Om det iaf är intressant, är det bara att du hör av dig.

Stort tack till ditt generösa erbjudande, jag försöker hitta en storebror i första hand iaf, hoppas mycket på enköpingserbjudandet nu!!

Mvh Anders
 

jarno78

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV 1000 S
Bolton

Någon som ska sälja bolt/slipon till SV 1000 kan gärna höra av sig till mig
 

vykort

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 -09
Min far är ute efter bolton dämpare till sin sv1000s också, så har någon sådana till salu är han intresserad..


Mvh Viktor
 

hson

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Halland
Hoj
GT 2-Hjul med Kedja
*Nu var det dax,,,,
I fredags så Hämtade jag min sjönhet från sin första SERVICE.(100mil)...
Man kan ju inte bara le, Fy fasen vad jag är nöjd med min hojjjjjj.
Mera lätt körd hoj det får man ju leta efter.
 

RwE

ERotic 6 nude
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ER6n -06
jarno78 skrev:
2244308 Någon som ska sälja bolt/slipon till SV 1000 kan gärna höra av sig till mig

Jag köpte på Ebay, CarbonCo från england...3500 för bägge.. med insatser för snällare och tystare ljud!!
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Nån som vet hur orginal burkarna ska sitta, är det med den stansade texten inåt eller utåt ser skit skumt ut när texten är inåt men jag tror det är rätt.
(kanske man är för van vid sina mini burkar :) )
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Snyft

jaha, vilken bra början på ledigheten... Framgaffeln höll inte mer än 2600 mil, det läcker olja högst upp där man ställer kompressionen och byte av den grej som sitter där uppe går på 1400 spänn styck + jobb såklart. Det hade visst gått på garanti om jag inte varit snål vid 1200-mila servicen och servat hos McXpress (ej auktoriserad, dock bara byte av olja och filter vilket ju inte har nåt att göra med framgaffeln men ändå...).
Surt, sa räven... :huvet
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Är det någon här som har handlat däck nyligen?
Ser att jag e i behov av nytt framdäck, sen är det väl lika bra att köpa nytt bak oxå..

I boken står det 120/70Zr17M/C(58W) fram
180/55ZR17M/C(73W) bak

120/70 och 180/55 hajjar jag men resten säger mig nada...hursomhelst så tar jag gärna emot tips på bra hemsidor med billiga och bra däck.

DanneSV1000S skrev:
2265920 jaha, vilken bra början på ledigheten... Framgaffeln höll inte mer än 2600 mil, det läcker olja högst upp där man ställer kompressionen och byte av den grej som sitter där uppe går på 1400 spänn styck + jobb såklart.

Är det därför du ska sälja hojjen så billigt?
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Är det därför du ska sälja hojjen så billigt?[/QUOTE]


Nej, jag upptäckte det häromdan så jag måste ju fixa det innan jag säljer, om nu nån vill köpa. Tycker du det är billigt förresten? Vet inte själv, men det finns ju nya för typ 80 papp så ska jag få iväg den kan jag ju inte ligga för högt. Samtidigt vill jag ju inte dra ner andrahandsvärdet på modellen genom att ta en spottstyver...
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
DanneSV1000S skrev:
2265920 jaha, vilken bra början på ledigheten... Framgaffeln höll inte mer än 2600 mil, det läcker olja högst upp där man ställer kompressionen och byte av den grej som sitter där uppe går på 1400 spänn styck + jobb såklart. Det hade visst gått på garanti om jag inte varit snål vid 1200-mila servicen och servat hos McXpress (ej auktoriserad, dock bara byte av olja och filter vilket ju inte har nåt att göra med framgaffeln men ändå...).
Surt, sa räven... :huvet

Bråka lite med Suzuki tycker jag!!
En gaffel som läcker uppe vid justerskruvarna har inget med tidigare
service att göra utan borde räknas som materialfel.

Om däremot motorn rasar ligger man ju pyrt till.............
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Exakt vad jag tycker också, vad tusan har ett oljefilter och motorolja med framgaffeln att göra? :confused: Men de vill ju förstås tvinga alla att serva hos märkesverkstäderna för att dra in lite mer stålar... suck

xrperra skrev:
2268234 Bråka lite med Suzuki tycker jag!!
En gaffel som läcker uppe vid justerskruvarna har inget med tidigare
service att göra utan borde räknas som materialfel.

Om däremot motorn rasar ligger man ju pyrt till.............
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top