SV 1000-tråden

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
SV 1000S
Har Wileyco Dämpre och en pc där Bike i THN har bänkat han... stämmer mätaren hyfsat?

mbrannst skrev:
2307445 Mjaa...inte absoluta maxfarten, den är riktigt snabb upp till en bit över 200 (~220)...borde väl göra en cirkus 260 åtm enligt mätaren?

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Slavisa skrev:
2307447 Har Wileyco Dämpre och en pc där Bike i THN har bänkat han... stämmer mätaren hyfsat?

Vet inte...knappast stämmer den speciellt bra...har inte råkat ut för radare ännu :rolleyes: och de hastighetstavlor vi har utmed vägarna visar inget på hojjar...

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
Slavisa skrev:
2307430 Drog på lite var uppe i 172 km/h enligt mätaren...
Ska smörja kedjan lite kansek det kan ge någon km.....
275 på mätarn men det fanns nog lite kvar tror max är runt 260

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
kosz skrev:
2312852 275 på mätarn men det fanns nog lite kvar tror max är runt 260

265 har jag haft, iofs i lätt motlut, kändes som den inte orkade så jävla mycket mer då...

Nypan83! du har ju lite motormods i din! den borde väl snaska i väg mot 290km/h mätarfart?

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Fetsko skrev:
2313113 265 har jag haft, iofs i lätt motlut, kändes som den inte orkade så jävla mycket mer då...

Nypan83! du har ju lite motormods i din! den borde väl snaska i väg mot 290km/h mätarfart?

Nu är den såld...

Jag maxade aldrig den fullt men den drog fortfarande bra vid 270 km/h. Så det är väl ingen omöjlighet.

Big jake

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Suzuki B-king
Miniskylt och billig service i stockholmstrakten

Tjena alla bikers!

Är som många andra här i tråden en ägare till en svart sv 1000s -06

Har idag fått min nya undertail och tankskydd till min svarta pärla. Dock skulle jag behöva en mindre regskyllt så jag undrar om någon vet vart man kan beställa det?

Sen så måste jag oxå göra 100-mila servicen, skulle behöva förslag på verkstäder runt stockholmstrakten som är bra och prisvärda.

Ha en bra helg!

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
Big jake skrev:
2321381 Tjena alla bikers!

Är som många andra här i tråden en ägare till en svart sv 1000s -06

Har idag fått min nya undertail och tankskydd till min svarta pärla. Dock skulle jag behöva en mindre regskyllt så jag undrar om någon vet vart man kan beställa det?

Sen så måste jag oxå göra 100-mila servicen, skulle behöva förslag på verkstäder runt stockholmstrakten som är bra och prisvärda.

Ha en bra helg!
prodecal.se har skylt

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Mappning...

Någon som har goda råd gällande inställning / mappning av SV:n?

Originalstyrboxen går ju att programmera om av de som har tillgång till de rätta verktygen. Frågan gäller närmast hur bra detta blir, räcker inställningsmöjligheterna till eller är det bara att skaffa PC direkt (då borde det ju bli bra).

Har Yoshmiura 2-1 system. Annars helt original hittills, men man borde väl byta luftfilter också i samband med mappning på rullande landsväg.

Erfarenheter? De som säljer PC lär ju åtminståne inte påstå att man klarar sig med justering av originalboxen...:)

Mattan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
KTM 520SX Suzuki RMZ450
mbrannst skrev:
2325287 Någon som har goda råd gällande inställning / mappning av SV:n?

Originalstyrboxen går ju att programmera om av de som har tillgång till de rätta verktygen. Frågan gäller närmast hur bra detta blir, räcker inställningsmöjligheterna till eller är det bara att skaffa PC direkt (då borde det ju bli bra).

Har Yoshmiura 2-1 system. Annars helt original hittills, men man borde väl byta luftfilter också i samband med mappning på rullande landsväg.

Erfarenheter? De som säljer PC lär ju åtminståne inte påstå att man klarar sig med justering av originalboxen...:)

Hej. Kan inte hjälpa dig med dina frågor, men tänkte fråga vart du köpt systemet och vad det kostade. Kan fasen inte hitta på nätet.. Låter det mkt tro?

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Ny medlem med SV1000s

Hej

Ville bara kort presentera mig som ny medlem på sporthoj.com och som kör en SV1000s 03.a ....

Kul att det finns en egen tråd för sv1000.

Fråga har ni tips på vart man ska lämna in hojen för installation av commander och justering (bromsbänk) till min hoj ???

// Colossus :yoparty

sportbike

Guest
Mattan skrev:
2326904 Hej. Kan inte hjälpa dig med dina frågor, men tänkte fråga vart du köpt systemet och vad det kostade. Kan fasen inte hitta på nätet.. Låter det mkt tro?
BoOve har.
Beställt ett själv.
Med rostfri dämp kostar det 8600:- har jag för mig.
Med titanburk 9700:- och kolfiber 10200:-.

Tel 08-7610266.

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Mattan skrev:
2326904 Hej. Kan inte hjälpa dig med dina frågor, men tänkte fråga vart du köpt systemet och vad det kostade. Kan fasen inte hitta på nätet.. Låter det mkt tro?

Systemet var i och för sig redan monterat då jag köpte hojjen men det är köpt från en firma som heter Duell. Kostar i deras katalog 995 eur.

Detta är väl dock ganska oviktigt vetande för din del eftersom du bor där du bor...:)

Dock gick jag in på http://www.boove.se och där hittar du återförsäljare mm.

Vad gäller ljudet så kan jag meddela att det är gott ljud i systemet. För att citera en finländare jag hittade på ett finskt mc-forum som har samma system: "Grannarna gillar det nödvändigtvis inte" då jag undrade hur det låter...:)

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Hur tar man bort framdäcket????

Som jag tror är att man tar en insexnyckel på 2.4cm och skruvar från ena sidan gaffeln samtidigt som man låter bultarna vara kvar som låser fast axeln på andra sidan gaffeln.

Stämmer detta?

Jag kan nämligen inte dra upp denna..den är helt stum!!
Är det normal gängat eller ska man dra åt andra hållet?

sportbike

Guest
79Andreas skrev:
2328842 Hur tar man bort framdäcket????

Som jag tror är att man tar en insexnyckel på 2.4cm och skruvar från ena sidan gaffeln samtidigt som man låter bultarna vara kvar som låser fast axeln på andra sidan gaffeln.

Stämmer detta?

Jag kan nämligen inte dra upp denna..den är helt stum!!
Är det normal gängat eller ska man dra åt andra hållet?
Helt riktigt,lossa de två 12 mm bultarna på höger gaffelben,sen lossar du axeln,insex 24mm. Sitter utav helvete,jag använde muttermaskin.
Den är vänstergängad,alltså precis som vanligt.

Last edited:

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Onsdags körning med Sporthoj.com

Hej

Hoppas nu att så många som möjligt SV1000 mc förare kan dyka upp på sporthoj.com .s norra Stockholms samåkning.

Vi samlas 18.30 på Donken i Upplands Väsby.

Sist var det 74 st hojar som dök upp .

Vore kul att se lite andra SV1000 kanske oxå några ombygda.

FYI: man kör i flera olika grupper som kör olika fort , så det passar för alla.

Twin rules.

// Colossus

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Nypan83 skrev:
2313357 Nu är den såld...

Vart gick hojen? Jag såg den åka förbi mina hemtrakter här om dagen (Laxå).
Den såg riktigt schyst ut...

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Samåkning i helgen endast för SV/TL hojar

Hej Vore kul att få ihop så många som möjligt SV/TL hojar i för lite samåkning i helgen.

Alla som orkar ta sig till Stockholm få självklart vara med ...

Söndag kanske ???? Börjar på Donken Sveavägen....tex.

Vad sägs finns det intresse för det ?????

// Colossus

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Nu bänkad och inställd

Såja!

Måste väl ta och svara på min egen frågeställning i tråden för ett tag sedan. Det kan ju alltid vara trevigt för någon annan att veta och dra nytta av.

Originalstyrboxen till insprutningen går alltså att justera med hjälp av en Yoshimura Adjust Box som finns hos välrenommerade mc-verkstäder åtm här hos oss i Finland. Själv gjorde jag ett besök hos AJ-Bike i Vasa som har tillgång till all utrustning samt besitter stor sakkunskap.

Resultaten blev följande (på bakhjulet):

113.74 hp / 9815 rpm
82,34 Nm / 7041 rpm.

Dock måste man notera att själva toppeffekten och vridmomentet inte är särskilt intressant i jämförelse med hur man märker skillnaden i praktiken. Hojjen drar iväg mycket piggare och framförallt på låga varv är den mycket mera flexibel.

På min hoj har inget annat modifierats än nytt avgassystem (Yoshimura 2-1 full race system). Inga TRE-mods, Power Commanders eller K&N-filter. Enligt bänkaren lär man inte hitta mer effekt med en PC utan att göra större modifieringar. Öppnare filter var inget han rekommenderade eftersom de inte fungerar lika bra som ett normalt filter då det gäller att filtrera insugsluften. Dessutom bör man rengöra dem mycket oftare än originalfilter. Detta stämmer säkerligen eftersom en kompis som hade en TL1000R för ett par år sedan noterade samma sak då han bänkade den. Enligt bromsbänken gav den till och med litet mera effekt med originalfiltret än med ett BMC-sportfilter. På förgasarmotorer kan det hända att skillnaden är större till sportfiltrens fördel.

Den enda egentliga nackdelen med att få hojjen ordentligt justerad är att man inte får lika fina avgassmällar vaid motorbroms längre...det var alltid kul att skjuta lite lagom i tätorter...:hihi :hihi Det betyder ju dock att den går bättre eftersom de inte längre uppkommer.

Bänkning rekommenderas!

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln