SV 1000-tråden

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
enchanter skrev:
2439411 Får väl hoppas att det bara var ett ogrundat rykte då

Ska väl kanske spä på ryktena....

Cagiva raptor 1000, som använder TL 1000 s-motor, har lagt ner tillverkningen
av en "ny" modell som skulle ha SV 1000 motor i sig.

De verkar tro att SV 1000 inte ska produceras i allt för många år till,
men som sagt, det är fakta att Cagiva 1000 slutar produktionen men
så har man skapat ett "följd-rykte" på det som är riktat mot SV:en
....Bedöm själva....:confused:
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Mangoo skrev:
2442995 Med "nästan lyckades" menade jag att jag tog upp ett hål i innerskärmen (den du ser när du lyfter baksadeln) för att få ut ljus till nummerplåten.
I tailgarden finns redan hål för detta, men eftersom tailgarden sätts utanför inneskärmen gjorde jag ett hål på ca 2x3 cm. Där över silikonade jag sedan fast orginal skylltbelysningen (från insidan).

Som mbrannst säger är det inte så tok-svårt. Man behöver riva ner hela bakpartiet, men det behövs inga konstiga verktyg eller nått sånt. Sen behövde jag fila å slipa en del på S-racings tailgard. Den passade inte som handsken, men det funkar. Lite tålamod så ... :smasha

Tog ett par bilder där hojen står i garaget. Är du mer intresserad kan jag rulla ut den å ta bättre bilder. :)

Tjusigt, men köp ett par miniblinkers så blir de riktigt bra :tummenupp
 

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
Jimsan skrev:
2443828 Tjusigt, men köp ett par miniblinkers så blir de riktigt bra :tummenupp

Japp jag vet, kanske inte det tjusigaste utförandet. :rodnar
Men som sagt, jag lade stor vikt vid att behålla så mycket som möjligt i återställbart skick. Alltså inga sönderklippta kablar här :)
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
SWK skrev:
2434697 Jag måste rycka bort min förbannade orginal "stänkskärm" bak på min hoj... Hur har ni löst själva skylthållare och blinkersproblemet? Lägg gärna upp bilder på bakdelarna och berätta var man kan få tag på lite roliga delar...

Tack på förhand!

Jag har också köpt min tailguard från s-raceing men jag lackade den i samma färg som cykeln.
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    107.4 KB · Visningar: 111
  • namnlös2.JPG
    namnlös2.JPG
    138.9 KB · Visningar: 110

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
JeppeSV1000 skrev:
2445954 Jag har också köpt min tailguard från s-raceing men jag lackade den i samma färg som cykeln.

Ser riktigt nice ut med den lackad :tummenupp
Men man måste nästan ha en hugger också (som du tydligen har insett ;)) om det skall hålla sig snyggt. :)
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Mangoo skrev:
2446378 Ser riktigt nice ut med den lackad :tummenupp
Men man måste nästan ha en hugger också (som du tydligen har insett ;)) om det skall hålla sig snyggt. :)

Exakt. Jag insåg det ganska snart efter att ha fått några stenskott.
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Förvirrad ang tanken..

Hej.

Håller ju som bäst på att bekanta mig med min nya sv1000s och jag blir inte riktigt klok på hur mycket tanken rymmer.

Jag har kört drygt tre tankar nu och varje gång har soppalampan börjat blinka vid 17-18 mil körda och så har jag tagit mig till macken efter 20 mil körda men då får jag bara i 13l. Idag körde jag tills lampan började lysa med konstant sken (vid ca 21 mil körda) men jag får fortfarande bara i ca 14l. Vad jag kan läsa mig fram till så skall tanken rymma 17l men då tycker jag att den börjar varna lite väl tidigt eller är det så att man har 3l kvar när lampan börjar lysa konstant? enligt boken skall det bara återstå 1,5l när lampan lyser.

Är det så att tankvolymen på 17l är teoretisk och att man i verkligheten inte får i mer än 15-16l?

Körde iaf 30 härliga mil på min sv i morse, tranås tur och retur för att kolla på en bil. Det var kallt som fan men härligt ändå... Passerade 80 mil så nu får jag börja utforska lite mer av varvtalsregistret vilket var uuuunderbart...

/Anders
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
NyBumsad skrev:
2447416 Hej.

Håller ju som bäst på att bekanta mig med min nya sv1000s och jag blir inte riktigt klok på hur mycket tanken rymmer.

Jag har kört drygt tre tankar nu och varje gång har soppalampan börjat blinka vid 17-18 mil körda och så har jag tagit mig till macken efter 20 mil körda men då får jag bara i 13l. Idag körde jag tills lampan började lysa med konstant sken (vid ca 21 mil körda) men jag får fortfarande bara i ca 14l. Vad jag kan läsa mig fram till så skall tanken rymma 17l men då tycker jag att den börjar varna lite väl tidigt eller är det så att man har 3l kvar när lampan börjar lysa konstant? enligt boken skall det bara återstå 1,5l när lampan lyser.

Är det så att tankvolymen på 17l är teoretisk och att man i verkligheten inte får i mer än 15-16l?

Körde iaf 30 härliga mil på min sv i morse, tranås tur och retur för att kolla på en bil. Det var kallt som fan men härligt ändå... Passerade 80 mil så nu får jag börja utforska lite mer av varvtalsregistret vilket var uuuunderbart...

/Anders


Bra fråga, har funderat på samma sak!
Ska bli intressant att få ett bra svar på detta! :D
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Jag har en liten fråga. Jag och en kompis (har oxå en sv1000) har börjat att lära oss att köra lite på bakhjulet. Men vi båda kan bara få upp den på 1:ans växel. Jag har försökt säkert 100 ggr att få upp den på tvåan men det verkar hel omöjligt. Jag har försökt med lite olika metoder b.l.a. att koppla och samtidigt ge gas. Har provat detta på lite olika varvtal men inte lyckats. Är det nån av er som lyckats med detta och i sådant fall hur gör ni? Är tacksam för alla tips och tricks.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
NyBumsad skrev:
2447416 Hej.

Håller ju som bäst på att bekanta mig med min nya sv1000s och jag blir inte riktigt klok på hur mycket tanken rymmer.

Jag har kört drygt tre tankar nu och varje gång har soppalampan börjat blinka vid 17-18 mil körda och så har jag tagit mig till macken efter 20 mil körda men då får jag bara i 13l. Idag körde jag tills lampan började lysa med konstant sken (vid ca 21 mil körda) men jag får fortfarande bara i ca 14l. Vad jag kan läsa mig fram till så skall tanken rymma 17l men då tycker jag att den börjar varna lite väl tidigt eller är det så att man har 3l kvar när lampan börjar lysa konstant? enligt boken skall det bara återstå 1,5l när lampan lyser.

Är det så att tankvolymen på 17l är teoretisk och att man i verkligheten inte får i mer än 15-16l?

Körde iaf 30 härliga mil på min sv i morse, tranås tur och retur för att kolla på en bil. Det var kallt som fan men härligt ändå... Passerade 80 mil så nu får jag börja utforska lite mer av varvtalsregistret vilket var uuuunderbart...

/Anders

Tanken är lite konstig på SV:n. Tror det har att göra med hur stort tålamod man har då man uppsöker bensinstationen. Det sitter ju en plåt i "halsen" för tankhålet som har till uppgift att förhindra överfyllning. Denna grej har dock två nackdelar. För det första så ser man inte lika bra hur mycket man har tankat eller hur mycket som finns kvar. Det värsta är dock att om man slutar tanka när nivån kommer över överfyllningsskyddet första gången har man mycket luft kvar i tanken. Det brukar gå att tanka i ungefär en halv liter till bara man tar det försiktigt på slutet och låter bensinen rinna undan. Min lampa brukar börja blinka vid ca 210-220 km. Har ett par gånger kört litet över 290 km före tankning. Då brukar det gå i nästan 17l, några deciliter ifrån. Man kan säkert köra 300 km på en tank men då är det inte mycket kvar!
 

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
DonTino skrev:
2443784 Ska väl kanske spä på ryktena....

Cagiva raptor 1000, som använder TL 1000 s-motor, har lagt ner tillverkningen
av en "ny" modell som skulle ha SV 1000 motor i sig.

De verkar tro att SV 1000 inte ska produceras i allt för många år till,
men som sagt, det är fakta att Cagiva 1000 slutar produktionen men
så har man skapat ett "följd-rykte" på det som är riktat mot SV:en
....Bedöm själva....:confused:


Lite mer info kring ämnet...

http://raptors.ukbikeforum.co.uk/viewtopic.php?t=1190&sid=3eba09f4cf83882a6483483623834f9c
 

Mattan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stockholm, norrort
Hoj
KTM 520SX Suzuki RMZ450
Jag har nu efter mkt velande gått å handlat ett yoshimura 2-1 system. Tycker den går betydligt bättre även fast jag inte mappat om den än.

MEN.. Det lyser en varningslampa nu, troligen för att jag tagit bort lambdasonden.. Kan inte tänka mig att det kan va något annat. Men det finns ju inte något uttag eller hål i systemet för att fästa den, så jag bara antog att det inte skulle va någon. Har en -03..

Någon som vet vad som ska göras? Har provat söka lite, men blir ju bara hänvisad till trådar med 100 sidor och så mkt orkar jag inte läsa..
 

sportbike

Guest
Mattan skrev:
2458154 Jag har nu efter mkt velande gått å handlat ett yoshimura 2-1 system. Tycker den går betydligt bättre även fast jag inte mappat om den än.

MEN.. Det lyser en varningslampa nu, troligen för att jag tagit bort lambdasonden.. Kan inte tänka mig att det kan va något annat. Men det finns ju inte något uttag eller hål i systemet för att fästa den, så jag bara antog att det inte skulle va någon. Har en -03..

Någon som vet vad som ska göras? Har provat söka lite, men blir ju bara hänvisad till trådar med 100 sidor och så mkt orkar jag inte läsa..
Lyft upp styrenheten,som sitter bredvid batteriet,och klipp kabel 23,den sitter längst ut på den stora kontakten.
Den är brun/vit.
Klipp en liten bit ut,så du kan skarva ihop den igen,om det skulle behövas i framtiden.
Är du osäker gå in på www.powercommander.com.
Där finns beskrivningar för alla Yoshi-systemen till SV:n.
Dom säger:2003 och 2004 = kabel 23
2005 och 2006 = kabel 17
( eller pm:a mig,så kan jag slå en signal,eller faxa över papperet )

Good luck.
G.
 
Last edited:

Mattan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stockholm, norrort
Hoj
KTM 520SX Suzuki RMZ450
sportbike skrev:
2458318 Lyft upp styrenheten,som sitter bredvid batteriet,och klipp kabel 23,den sitter längst ut på den stora kontakten.
Den är brun/vit.
Klipp en liten bit ut,så du kan skarva ihop den igen,om det skulle behövas i framtiden.
Är du osäker gå in på www.powercommander.com.
Där finns beskrivningar för alla Yoshi-systemen till SV:n.
Dom säger:2003 och 2004 = kabel 23
2005 och 2006 = kabel 17
( eller pm:a mig,så kan jag slå en signal,eller faxa över papperet )

Good luck.
G.

Tack!! Ska fixa när jag kommer hem från jobbet.
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Mattan skrev:
2458154 Jag har nu efter mkt velande gått å handlat ett yoshimura 2-1 system. Tycker den går betydligt bättre även fast jag inte mappat om den än.

MEN.. Det lyser en varningslampa nu, troligen för att jag tagit bort lambdasonden.. Kan inte tänka mig att det kan va något annat. Men det finns ju inte något uttag eller hål i systemet för att fästa den, så jag bara antog att det inte skulle va någon. Har en -03..

Någon som vet vad som ska göras? Har provat söka lite, men blir ju bara hänvisad till trådar med 100 sidor och så mkt orkar jag inte läsa..

Hur mycket gick yoshimurasystemet på?
 

sportbike

Guest
BoOve har.
Med rostfri dämp kostar det 8600:- har jag för mig.
Med titanburk 9700:- och kolfiber 10200:-.

Tel 08-7610266
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Mattan skrev:
2458154 Jag har nu efter mkt velande gått å handlat ett yoshimura 2-1 system. Tycker den går betydligt bättre även fast jag inte mappat om den än.

MEN.. Det lyser en varningslampa nu, troligen för att jag tagit bort lambdasonden.. Kan inte tänka mig att det kan va något annat. Men det finns ju inte något uttag eller hål i systemet för att fästa den, så jag bara antog att det inte skulle va någon. Har en -03..

Någon som vet vad som ska göras? Har provat söka lite, men blir ju bara hänvisad till trådar med 100 sidor och så mkt orkar jag inte läsa..

Hmm...inget uttag för lambda? Kan det vara eftermonterat i mitt då? Eller finns det olika versioner av systemet?

Lägg gärna upp lite bilder så man får se härligheten och om modellerna skiljer!
 

Pizzabagarn

Guest
JeppeSV1000 skrev:
2447552 Jag har en liten fråga. Jag och en kompis (har oxå en sv1000) har börjat att lära oss att köra lite på bakhjulet. Men vi båda kan bara få upp den på 1:ans växel. Jag har försökt säkert 100 ggr att få upp den på tvåan men det verkar hel omöjligt. Jag har försökt med lite olika metoder b.l.a. att koppla och samtidigt ge gas. Har provat detta på lite olika varvtal men inte lyckats. Är det nån av er som lyckats med detta och i sådant fall hur gör ni? Är tacksam för alla tips och tricks.

Sätt dig lite längre bak och mer upprätt, ryck upp hojen samtidigt som du gasar. Du kanske borde ligga på en sisådär 6-7000 rpm.

Har en polare som moddade om sitsen och styret för att få en mer upprätt körställning och den var mer bakhjulsbenägen än originalutförandet.

Annars funkar det alltid med koppling...träna...träna...träna:yoparty

I början av min slangningskarriär så körde jag på 1:ans växel, varvade upp hojen, släppte på gasen hastigt för få motorbromsen att jobba och sen gasa upp den......blev lite som en "studseffekt" men det kändes bra då.
Idag rycker jag upp den samtidigt som jag gasar och det funkar klockrent.
Har inte fått det att funka på 2:ans växel men enträgen vinner!!!!

Har dessvärre problem med balanspunkten (mao, jag är feg) så det blir inte så långa och höga wheelies men det är kul ändå :)
 

Mattan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stockholm, norrort
Hoj
KTM 520SX Suzuki RMZ450
sportbike skrev:
2461004 Mattan,fick du till det ?
Och vad blev det för burk ?

Japp, jag fick det å funka. Jag va snål och köpte den billigaste varianten dvs oval rostfri. Köpte till en db dödare, kan va bra om man ska köra bana eller vid besiktning tänkte jag.

mbrannst skrev:
2459660 Hmm...inget uttag för lambda? Kan det vara eftermonterat i mitt då? Eller finns det olika versioner av systemet?

Lägg gärna upp lite bilder så man får se härligheten och om modellerna skiljer!

Jag har ju en -03. Kanske där skillnaden ligger? Är ett annat system som är lite annorlunda draget på dom nyare.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top