SV 1000-tråden

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
sportbike skrev:
2474925 Va nu rå ?

Jag är sugen på en Aprilia RSV1000 Factory.. men jag får se, det kanske blir en radfyra. Jag vill iaf ha nått med lite mer kräm i. Men jag måste säga att SV:n är en riktigt bra cykel. Jag ångrar inte att jag köpte den. Men mycket vill ha mer eller vad är det man säger?
 

sportbike

Guest
JeppeSV1000 skrev:
2474962 Jag är sugen på en Aprilia RSV1000 Factory.. men jag får se, det kanske blir en radfyra. Jag vill iaf ha nått med lite mer kräm i. Men jag måste säga att SV:n är en riktigt bra cykel. Jag ångrar inte att jag köpte den. Men mycket vill ha mer eller vad är det man säger?

Har du vant dig vid en twin,så ere svårt att låta bli.
RSV:n e ju ball så det räcker,men när du vant dig vid den ( tar en vecka )
så vill du i alla fall ha mer pulver.
Billigare att lätta SV:n å ha kul för pengarna......

tycker jag,alltså.
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
sportbike skrev:
2475010 Har du vant dig vid en twin,så ere svårt att låta bli.
RSV:n e ju ball så det räcker,men när du vant dig vid den ( tar en vecka )
så vill du i alla fall ha mer pulver.
Billigare att lätta SV:n å ha kul för pengarna......

tycker jag,alltså.

Stämmer säkert det du säger men jag har haft SV:n i två år nu och jag känner att det skulle vara kul med nåt annat. Skulle det visa sig vara fel beslut kan man ju alltid köpa en SV igen.

Lätta SV:n?
Vad kan man göra lättare då menar du?
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
JeppeSV1000 skrev:
2475477 Stämmer säkert det du säger men jag har haft SV:n i två år nu och jag känner att det skulle vara kul med nåt annat. Skulle det visa sig vara fel beslut kan man ju alltid köpa en SV igen.

Lätta SV:n?
Vad kan man göra lättare då menar du?

Hehhe...det är riktigt så man kan känna hur det rycker i plånboken då febern sätter in. Skall själv försöka behålla SV:n åtminstone en säsong till, nästa sommar går det säkert ännu bra (förutsatt att man inte presenterar en ny modell alla rykten till trots) men sedan vet man ju hur det brukar gå...:rolleyes:

Hursomelst, blir det radfyra så blir det...hoppas du klarar av bytet om det blir av. Tror själv inte att det är omöjligt att nästa hoj har radfyra.

Nu skall ni inte missförstå mig, jag gillar v-twins skarpt men det är ju kul att testa olika också. O andra sidan, börjar någon tillverka någon sportmodell med V4 eller ännu hällre med V5 lär man ju inte vara särskilt svårövertygad. Vad är det till exempel för fel på Hondas V4 från ST1300? Den ger ju 125 hk och lika många nm redan i touringtrim. Den skulle säkert vara mycket trevlig med lite annan effektkurva och öppnare system? Det samma gäller ifall t.ex. SV eller Firestormen skulle komma som 1200...drömma kan man ju alltid.
 

sportbike

Guest
JeppeSV1000 skrev:
Lätta SV:n?
Vad kan man göra lättare då menar du?
ta bort allt som inte behövs,inklusive dom ryska verktygen,å byt till ett superlätt avgassystem,tex.
 
Last edited:

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Hääärlig em...

Ahhhhhhhhh,, igår hundramilaserva jag hojen och idag blev det en nätt nio mil lång omväg hem ifrån jobbet i underbart sensommarväder...

Guuud vad jag gillar min sv!! :)

/Anders

PS: Såg inte många hojar ute idag trots det finfina vädret,, synd att alla verkar ställa undan så tidigt.. DS.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
NyBumsad skrev:
2478190 Ahhhhhhhhh,, igår hundramilaserva jag hojen och idag blev det en nätt nio mil lång omväg hem ifrån jobbet i underbart sensommarväder...

Guuud vad jag gillar min sv!! :)

/Anders

PS: Såg inte många hojar ute idag trots det finfina vädret,, synd att alla verkar ställa undan så tidigt.. DS.

Hmm...har själv många gånger tänkt tanken på att det verkar vara helt onödigt att fortfarande betala försäkringen då det verkar vara helt omöjligt att planera in en åktur nu och då mellan alla andra "måste-aktiviteter" trots ett superbt väder. Men vad gör man, man måste jobba och även skriva klart sin uppsats så man kan få klar utbildningen någon gång.

Rekommendation till alla som fortfarande studerar: GÖR KLART ERA STUDIER INNAN NI BÖRJAR JOBB OCH INTE TYP TRE ÅR SENARE!
 

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Lilla Edet
Hoj
SV 1000S
Skit och djävla bilar som kommer ut från sidan......... bromsade så djävla hårt med frambromsen att den reste sej ... släpte aldig bakbromsen börgade vobla .... gjorde om det tre gånger och den vobla för med ingen sista gången tog vägen slut .... skit och då känner man sej inte kaksig ... bröta in i en betong vägg... (Fick åka ambulans var borta ett tag) och nu så bråkar Bilsport försäkringen och säger att byta hjälm efter man smäll är ett försälningsknep från affärerna att få sälja hjälmar ... Ha??? säger jag bara jag blir förbannad.....
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Slavisa skrev:
2488571 ... bröta in i en betong vägg... (Fick åka ambulans var borta ett tag) och nu så bråkar Bilsport försäkringen och säger att byta hjälm efter man smäll är ett försälningsknep från affärerna att få sälja hjälmar ... Ha??? säger jag bara jag blir förbannad.....

Fy fan det där lät inte roligt. Jag hoppas att allt är väl med dig efter omständigheterna och att hojen går att reparera, en hjälm mer eller mindre i sammanhanget låter obetydligt även om det ÄR pissetråkigt att hålla på att tjafsa med försäkringsbolag.

Krya på sig!

/A
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Var inne på http://www.suzuki.com alldeles nyss och såg att de presenterat 2007 modellerna. SV1000 verkade inte vara uppdaterad nåt... synd.

men det hade ni säkert koll på redan.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
JeppeSV1000 skrev:
2490076 Var inne på http://www.suzuki.com alldeles nyss och såg att de presenterat 2007 modellerna. SV1000 verkade inte vara uppdaterad nåt... synd.

men det hade ni säkert koll på redan.


Näää verkar ej vara något nytt på SV1000. Nåt pyttelitet på SV650 dock.

New Engine:
New twin spark plug cylinder heads for improved combustion and reduced emissions.

Jag antar att jag borde vara glad nu för andrahands värdet men liiite skoj hade det varit med några större förändringar. Speciellt på SV1000! :tungan
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Slavisa skrev:
2488571 Skit och djävla bilar som kommer ut från sidan......... bromsade så djävla hårt med frambromsen att den reste sej ... släpte aldig bakbromsen börgade vobla .... gjorde om det tre gånger och den vobla för med ingen sista gången tog vägen slut .... skit och då känner man sej inte kaksig ... bröta in i en betong vägg... (Fick åka ambulans var borta ett tag) och nu så bråkar Bilsport försäkringen och säger att byta hjälm efter man smäll är ett försälningsknep från affärerna att få sälja hjälmar ... Ha??? säger jag bara jag blir förbannad.....
fan va surt... men hade du mer strul med dom eller bara det..? annars mårs det bra nu`?
 

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Lilla Edet
Hoj
SV 1000S
Bazooka skrev:
2490428 fan va surt... men hade du mer strul med dom eller bara det..? annars mårs det bra nu`?

Det hr inte löst sej än har väntat sedan den 17 förra månaden. Jo vist är man lite blåslagen fast det har gått över en månadd sedan.. lite stel var man ju ett tag.. ("Skrattar").. Hade tur att betongväggen bromsade upp farten..
Väntar nu på att få tillbacka min mc och få dra en repa till innan det är dags att ställa av den!
 

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Lilla Edet
Hoj
SV 1000S
Pizzabagarn skrev:
2459697 Sätt dig lite längre bak och mer upprätt, ryck upp hojen samtidigt som du gasar. Du kanske borde ligga på en sisådär 6-7000 rpm.

Har en polare som moddade om sitsen och styret för att få en mer upprätt körställning och den var mer bakhjulsbenägen än originalutförandet.

Annars funkar det alltid med koppling...träna...träna...träna:yoparty

I början av min slangningskarriär så körde jag på 1:ans växel, varvade upp hojen, släppte på gasen hastigt för få motorbromsen att jobba och sen gasa upp den......blev lite som en "studseffekt" men det kändes bra då.
Idag rycker jag upp den samtidigt som jag gasar och det funkar klockrent.
Har inte fått det att funka på 2:ans växel men enträgen vinner!!!!

Har dessvärre problem med balanspunkten (mao, jag är feg) så det blir inte så långa och höga wheelies men det är kul ändå :)

Jag tar upp han på ettan (Gasar upp han) men lägger i tvåan med en gång när jag nått att han balanserar, väger jämt (lite jobbigt att hinna med att kopla ibland med skiter i det.....) trean och fyran lägger jag i sedan men han får inte gå ner för mycket för då orkar han inte upp igen.... Vist går han upp fort på ettan så man får vara med...

NyBumsad skrev:
2488626 Fy fan det där lät inte roligt. Jag hoppas att allt är väl med dig efter omständigheterna och att hojen går att reparera, en hjälm mer eller mindre i sammanhanget låter obetydligt även om det ÄR pissetråkigt att hålla på att tjafsa med försäkringsbolag.

Krya på sig!

/A

Tack det är ingen fara, jag saknar min SV1000s det är det som e jobbigast
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hejsan twinmänniskor.

Jag var ute och körde en DL 650 V-Strom idag och jag måste säga att den var betydligt mycket mera underhållande än vad jag hade trott. Kanske ingen toppfart att tala om men smidig och hyfsat pigg.

Så är det någon som vet hur DL 1000 V-Strom är i jämförelse? Är den mycket klumpigare eller?
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Esquire skrev:
2491093 Hejsan twinmänniskor.

Jag var ute och körde en DL 650 V-Strom idag och jag måste säga att den var betydligt mycket mera underhållande än vad jag hade trott. Kanske ingen toppfart att tala om men smidig och hyfsat pigg.

Så är det någon som vet hur DL 1000 V-Strom är i jämförelse? Är den mycket klumpigare eller?

Har inte kört någon av dom men jag tycker de verkar vara klumpiga båda 2,
190 respektive 210 kilo. Vad ska du använda hojen till? Sprätta lite grus går
ju bra men inte mer än så. Som touringcykel funkar dom säkert ypperligt :tummenupp
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top