SV 1000-tråden

ElTempoGigante

ElTempoGigante
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Hässelby
Hoj
Yamaha XT660R -04
Hej på er!
Tänkte höra om någon vet om det finns backspeglar till Sv1000s som har inbyggda blinkers? Tror det vore snyggt att få till ett sånt arrangemang.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Jimsan skrev:
2541614 Tackar för tipsen, har googlat efter någon engelsk sajt som säljer
detta tillbehör utan framgång..... någon som hittar?

Här är Suzukis hemsida för Storbritannien. Där finns en s.k "dealer locator" som du kan hitta återförsäljare i hela Storbritannien med.
Priser på tillbehören finns med på hemsidan. Mycket bättre funktion än KGK Suzukis sketna hemsida. 42 pund kostar cutsen BTW.

Länk till Sukasidan: http://www.suzuki-gb.co.uk/home.asp
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Är det nån som fortfarande hade tänkt sig nån mer tur eller har alla ställt undan för vintern? Själv skulle jag hemskt gärna ta nån mer tur men vädret "sätter ju käppar i hjulet" hela tiden. Och varmare blir det ju inte ju längre tiden går.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
JeppeSV1000 skrev:
2571201 Är det nån som fortfarande hade tänkt sig nån mer tur eller har alla ställt undan för vintern? Själv skulle jag hemskt gärna ta nån mer tur men vädret "sätter ju käppar i hjulet" hela tiden. Och varmare blir det ju inte ju längre tiden går.

Tyvärr har man till slut fått intala sig själv att nästa gång man tar en tur på pärlan tidigast kommer att inträffa ngn gång i mars/april 2007. Lika bra att gå i ide :(
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Bear in da wood skrev:
2571739 Tyvärr har man till slut fått intala sig själv att nästa gång man tar en tur på pärlan tidigast kommer att inträffa ngn gång i mars/april 2007. Lika bra att gå i ide :(

Är det torrt väder och inte för blåsigt kommer jag köra en liten sväng då och då,
torde vara omöjligt att låta den stå still i ett halvår :yoparty
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Jimsan skrev:
2572594 Är det torrt väder och inte för blåsigt kommer jag köra en liten sväng då och då,
torde vara omöjligt att låta den stå still i ett halvår :yoparty

Om två timmar blir det åka av. Solen skiner och det är runt 6 grader varmt.
Det är bara att ta fram långkalsongerna och lusekoftan och ge sg ut. Ska bli skitskoj!!
 

Svep

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
R1-01 (såld...)
Hej på er, är lite sugen på en ny hoj till nästa säsong. Känns som jag vill prova en naken hoj denna gång och velar lite mellan en speed triple och SV1000. Någon som har erfarenhet av båda och kan ge mig en knuff i rätt riktning? Gissar att svaret kommer bli lite nyanserat om man frågar här, men jag får väl ställa samma fråga i Triple tråden isf =)
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
ElTempoGigante skrev:
2542065 Hej på er!
Tänkte höra om någon vet om det finns backspeglar till Sv1000s som har inbyggda blinkers? Tror det vore snyggt att få till ett sånt arrangemang.


Nej nej nej. :mad: Det skriker touring om det så det står härliga till. :gnissla :näsblod :huvet :va :confused: :arsele :) :tungan
 

sportbike

Guest
Svep skrev:
2574698 Hej på er, är lite sugen på en ny hoj till nästa säsong. Känns som jag vill prova en naken hoj denna gång och velar lite mellan en speed triple och SV1000. Någon som har erfarenhet av båda och kan ge mig en knuff i rätt riktning? Gissar att svaret kommer bli lite nyanserat om man frågar här, men jag får väl ställa samma fråga i Triple tråden isf =)
En v-twin eller en rad-trea,det är frågan.
Båda har sin charm,svårt att råda,bättre att du provkör båda.
( fan,det rimmade ju ) :D
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Svep skrev:
2574698 Hej på er, är lite sugen på en ny hoj till nästa säsong. Känns som jag vill prova en naken hoj denna gång och velar lite mellan en speed triple och SV1000. Någon som har erfarenhet av båda och kan ge mig en knuff i rätt riktning? Gissar att svaret kommer bli lite nyanserat om man frågar här, men jag får väl ställa samma fråga i Triple tråden isf =)

Har ingen erfarenhet av speed triple men rent generellt har triumph
lite sämre kvalite än japanhojar.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
bikestreet skrev:
2586183 Ok, tack! Annars är det ingen skillnad på 1000-kubikaren och 650:n mer än motorstorlek eller?

Det finns ju en del som skiljer bla ram,sving,gaffel,bromsar.
Som jag har förstått så passar ju det kosmetiska(kåpor,tank o sånt)
raktöver.
1000 kubikaren är helt enkelt byggd med kraftigare pryttlar.

Den där helkåpsmodellen är ju rätt snygg men jag har bara sett
1 någonsin och det var hos en handlare.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Var just ute på Superbike i Högsbo och fick en del frågor besvarade.

Helkåpan är ett tillbehör som finns för både 1000 och 650, och den kostar 5700:-.

Till våren köper jag en svart SV1000 med helkåpan och rensad tail.

Fyfan vad jag kommer längta hela vinter.
 

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
bikestreet skrev:
2586183 Ok, tack! Annars är det ingen skillnad på 1000-kubikaren och 650:n mer än motorstorlek eller?

650:n har bara en ljuddämpare orginal, och så har den smalare bakdäck också. Sen har den inte hydralisk koppling som tusingen har, utan vajer istället.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Skulle vart kul med en lista över alla slip-on som finns till hojen. Tycker originaldämparna är rätt stora och fula. Nåt mindre, gärna mörkare, vore nice. Allra helst något minimalt som på gixxer '06. Nån som har nåt förslag?
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Jaha, då var man hojlös... Kom en och köpte min i söndags.
Jobbigt att man var så dum att man tog ett användarnamn som innehöll mc-modell... nu måste jag ju byta..
Tack annars för en bra tråd!
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
JeppeSV1000 skrev:
2597025 Jaha, då var man hojlös... Kom en och köpte min i söndags.
Jobbigt att man var så dum att man tog ett användarnamn som innehöll mc-modell... nu måste jag ju byta..
Tack annars för en bra tråd!

Konstig känsla då man sålt något fordon eller hur? Känns på sätt och vis bra eftersom man ju ändå haft för avsikt att sälja men å andra sidan lämnar fordonet ett "tomt hål" efter sig...:confused:

Vad skall du skaffa istället?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top