SV 1000-tråden

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
Nu har jag fått mitt 2/3 system från yoshimura, ser riktigt bra ut :D Sparar 10 kilo mot orginal dämparna oxå!!

6RS3%20SS.jpg

Nu väntar jag bara på de uppborrade cylindrarna, sen ska skiten ihopa.. sen så jävlar :yoparty

Last edited:

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
sv1000s -06
10 kilo!!?

Det var stor skillnad!

Vad är orginal gjorda av egentligen? bly?:näsblod

Får man fråga vad systemet kostade?

sportbike

Guest
Japp,original är tillverkat av bly,med skal av gjutjärn.
Det tar på ryggen att lyfta av dom gamla dämparna.
Den nya väger tre kilo,sisådär...............

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Hoj
Yamaha FZ1-N
Hejsan
köpte en sprillans ny röd sv 1000 N idag :yoparty
Har kollat på lite slipon och comander mm men faan va dyrt det är
läst att ni beställer från usa men är inte det väldigt krångligt med väntetider och om de skulle vara nå fel på grejerna
märken eller så vadå ska man skicka tillbaka o krångla o greja dyr frakt mm
verkar krångligt
ingen som vet nån svensk sida med bra priser på slipon eller helsystem comander mm nummerskylthållare o sånt.
Patrik:)

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Hejsan
läst att ni beställer från usa men är inte det väldigt krångligt med väntetider och om de skulle vara nå fel på grejerna
verkar krångligt
ingen som vet nån svensk sida med bra priser på slipon eller helsystem comander mm nummerskylthållare o sånt.

www.s-racing.se
www.bikeshop.se
www.bikersneed.se

Listan kan göras lång...

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Nån som vet om det finns andra backspeglar att sätta på en SV1000S? Originalspeglarna är riktigt fula...

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Hejsan
verkar krångligt

Det är inte alls krångligt att beställa från USA, det är bara att skaffa paypal och sen handla med en firma som godtar det.

Jag köpte ett yoshi helsystem till min hoj, det gick lös på 4500:-, ska du köpa samma helsystem i Sverige får du lägga ut ungefär 11 000.

Visst det blir mer med frakt och så men det går alltid att ta kontakt med nån som tex importerar bilar så kanske du har tur och denne kan ta med dina saker i containern. Då kan du komma undan billigare ..

Last edited:

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Hoj
Yamaha FZ1-N
Det är inte alls krångligt att beställa från USA, det är bara att skaffa paypal och sen handla med en firma som godtar det.

Jag köpte ett yoshi helsystem till min hoj, det gick lös på 4500:-, ska du köpa samma helsystem i Sverige får du lägga ut ungefär 11 000.

Visst det blir mer med frakt och så men det går alltid att ta kontakt med nån som tex importerar bilar så kanske du har tur och denne kan ta med dina saker i containern. Då kan du komma undan billigare ..

Har kollat runt lite och fattar inte varför det ska vara så jävla kriminella priser här gämfört med tex usa.
Får se vad det blir men system blir det.
En fråga till, verkar svårt att ta bort den där läppen på svn.
På min 636 satt den i 4 skruvar här verkar allt sitta ihop.
Säg inte att man måste köpa undertray eller va de heter pluss nummerplåtshållare till den.
Nån som rensat baken som vet.
och kapa är det inte på tal om.

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Har kollat runt lite och fattar inte varför det ska vara så jävla kriminella priser här gämfört med tex usa.
Säg inte att man måste köpa undertray eller va de heter pluss nummerplåtshållare till den.

Gå in på Hamicad o kolla in deras fender eliminator. Det finns många andra lösningar också, men jag beställde härifrån. Är en verklig bolt-on produkt med fina anvisningar. Monteringsförfarandet kan du studera även via deras sidor, anvisningarna finns att ladda ner i pdf-format.

Visst är det en del piller med avlägsnandet av originalskärmen men man kan inte påstå att det är svårt. Bara att metodiskt bit för bit plocka isär tills man får loss den. Åtminståne Hamicads skylthållare är designad för att ersätta originalet ock kräver alltså ingen särskild undertray...dessutom finns fästpunkter för alla andra originalgreijer från gamla ställningen, så som skyltbelysning och blinkers...

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada

Jag fattar det inte heller!

Här har du en länk.

Dock så verkar det inte finnas nått helsystem till sv1000 ?! Inte vad jag har sett iaf, original rören kanske är så bra så att det inte behövs?

http://www.morepoweracing.com/prodt...trParents=71,73,74,9766,9804,9861&CAT_ID=9861

Jag har beställt mina grejer ifrån den firman och dom har väldigt bra priser samt dom är lätta att göra med

Bara att beställa!

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Hoj
Yamaha FZ1-N
Gå in på Hamicad o kolla in deras fender eliminator. Det finns många andra lösningar också, men jag beställde härifrån. Är en verklig bolt-on produkt med fina anvisningar. Monteringsförfarandet kan du studera även via deras sidor, anvisningarna finns att ladda ner i pdf-format.

Visst är det en del piller med avlägsnandet av originalskärmen men man kan inte påstå att det är svårt. Bara att metodiskt bit för bit plocka isär tills man får loss den. Åtminståne Hamicads skylthållare är designad för att ersätta originalet ock kräver alltså ingen särskild undertray...dessutom finns fästpunkter för alla andra originalgreijer från gamla ställningen, så som skyltbelysning och blinkers...

Det ser otroligt bra ut med en sån.
Kommer du ihåg vad den kostade med frakt o så.

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Det ser otroligt bra ut med en sån.
Kommer du ihåg vad den kostade med frakt o så.

Sparade ner invoicen elektroniskt...:)

Den kostade 63,50 pund med frakt...på min gamla VISA-räkning blev det 93,16 euro med den dagens kurs...inte särskilt billigt men snyggt och välgjort. Var något av ett impulsköp för mig eftersom hojjen var införskaffad och hade originalskärmen slarvigt återmonterad efter att någon form av universalhållare som inte passade hojjen riktigt bra hade ramlat av...

Det blev panik att få något bättre monterat, kunde ju knappt visa upp mitt nyförvärv annars...:)

Kan dessutom skryta på företagets service. Tänkte ju då jag beställde att nu tar det säkert en månad innan man får hem plåtbiten och man måste köra med originalet monterat halva sommaren. Döm om min förvåning då jag hade en låda i postlådan två dagar senare! Man får ofta (alltid?) vänta längre på saker man beställt fast man köper från hemlandet...

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
Jag fattar det inte heller!

Här har du en länk.

Dock så verkar det inte finnas nått helsystem till sv1000 ?! Inte vad jag har sett iaf, original rören kanske är så bra så att det inte behövs?

http://www.morepoweracing.com/prodt...trParents=71,73,74,9766,9804,9861&CAT_ID=9861

Jag har beställt mina grejer ifrån den firman och dom har väldigt bra priser samt dom är lätta att göra med

Bara att beställa!

Nä, yoshimura har inget helsystem till sv1000.

Dom kallar det 2/3 eller 3/4 system, det vill säga att man sparar den första biten.

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Ser inte sv´n ut som en tysk streetfighter då :zpy

Och en annan fundering, blir kurvtagning verkligen bättre?
Man höjer ju tyngdpunkten samtidigt... :rolleyes:

vad jag har läst så blir det med kvickstyrd eftersom hjulbasen blir kortare. jag beställde en från tyskland. får se hur det blir till slut.

någon som vet varför ingen av mc-tidningarna (bike, mc-nytt och allt om mc) någonsin skriver om sv1000? jag tycker man ser artiklar om gsxr1000 och bandit 1200 i varenda nummer, men jag har aldrig sett en artikel om sv1000 under de senaste två åren. någon som har en teori?

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Ingen
vad jag har läst så blir det med kvickstyrd eftersom hjulbasen blir kortare. jag beställde en från tyskland. får se hur det blir till slut.

Återkom med en rescension :tummenupp
Hur mycket kostade den och hur mycket höjs hojen?

någon som vet varför ingen av mc-tidningarna (bike, mc-nytt och allt om mc) någonsin skriver om sv1000? jag tycker man ser artiklar om gsxr1000 och bandit 1200 i varenda nummer, men jag har aldrig sett en artikel om sv1000 under de senaste två åren. någon som har en teori?

För att de som köper sporthoj oftast ska/vill ha det värsta?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0