SV 1000-tråden

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
Tjena , lycka till med besiktningen... Det är bara sen att hänga på onsdags träffarna så lär du lära känna nya mc-folk. Eller säg till att du vill och åka så hakar folk på om de vill.

// Colossus

Tackar för det colossus. Är det några speciella platser mc träffen pågår? Hörde att ett ställe är vid McD's på Sveavägen, men vad mer finns? SV'n gick förresten inte genom för den måste ha ett bullerprov och det kan inte göras på bilprovningen...
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Tackar för det colossus. Är det några speciella platser mc träffen pågår? Hörde att ett ställe är vid McD's på Sveavägen, men vad mer finns? SV'n gick förresten inte genom för den måste ha ett bullerprov och det kan inte göras på bilprovningen...


Tråkigt... det fixar du.... har du orginalljuddämpare på ??
Sveavägen brukar man hamna sent på Onsdags kväll 21.00 ca.

Det brukar vara samåkningar 17.00 onsdagar macdonalds UpplandsVäsby ...

På lördagar är det södra sidan av stan....

Men det gäller bara vara inne här på sh och titta under onsdagsträffar osv

// Colossus
 

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
Tråkigt... det fixar du.... har du orginalljuddämpare på ??
Sveavägen brukar man hamna sent på Onsdags kväll 21.00 ca.

Det brukar vara samåkningar 17.00 onsdagar macdonalds UpplandsVäsby ...

På lördagar är det södra sidan av stan....

Men det gäller bara vara inne här på sh och titta under onsdagsträffar osv

// Colossus

Tack igen! JB
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
SV1000 bra hojj att övningsköra med?

SV1000 är en lättkörd cykel men en cykel med mindre effekt och där man
sitter mer upprätt är att föredra tycker jag, den typen som körskolorna
använder eller möjligtvis en offroad är perfekt för den ovane att
övningsköra med. Lycka till :tummenupp
 

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Bålsta
Hoj
SV1000S -05
Mmm det stämmer som Bear skriver, du lyfter upp framändan av tanken och använder "pinnen" till att hålla den uppe...
Ursäkta en dum fråga men var hittar jag "pinnen" till tanken:confused: Har köpt JEPPESV1000s hoj och körde med träregel sist jag blåste rent luftfiltret...
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Ursäkta en dum fråga men var hittar jag "pinnen" till tanken:confused: Har köpt JEPPESV1000s hoj och körde med träregel sist jag blåste rent luftfiltret...

Om du har kvar orginalspaden till stänkskärm bak så sitter pinnen monterad under passagerarsadeln på höger sida om jag inte missminner mig. Är spaden bortopererad finns en risk att fästet till pinnen tagits bort och då kan den hamnat var som helst (läs låda i förra ägarens garage)

Lycka till med din nya fantastiska hoj!

Mvh Anders
 

SV_Johan

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
SV1000S-07 & DR650R-91
Pris 100-milaservice

Har fått ett pris på ca 2500kr för en 100-milaservice och tycker att det känns jäkligt dyrt. Vad gör de egentligen förutom att byta olja och filter? Hur mycket har ni andra fått betala?
/Johan
 

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Bålsta
Hoj
SV1000S -05
Om du har kvar orginalspaden till stänkskärm bak så sitter pinnen monterad under passagerarsadeln på höger sida om jag inte missminner mig. Är spaden bortopererad finns en risk att fästet till pinnen tagits bort och då kan den hamnat var som helst (läs låda i förra ägarens garage)

Lycka till med din nya fantastiska hoj!

Mvh Anders
Tack för tips! "Spaden" är (som tur är) redan bortmonterad av förra ägaren, men jag ska kolla om den finns kvar nånstans. J-t trevlig hoj måste jag säga, passar suveränt som pendlarhoj in till storstaden (går säker bra även på bana..).Börjar vänja mig vid v-tvinnens karaktär också (mullrar gött!!)
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Tack för tips! "Spaden" är (som tur är) redan bortmonterad av förra ägaren, men jag ska kolla om den finns kvar nånstans. J-t trevlig hoj måste jag säga, passar suveränt som pendlarhoj in till storstaden (går säker bra även på bana..).Börjar vänja mig vid v-tvinnens karaktär också (mullrar gött!!)

Hoppas pinnen går att gräva fram.

Jag har faktiskt kvar min pvc-barlast kvar i "röva" än så länge, har lagt alla tillgängliga tillgångar på ny personlig skyddsutrustning i år så därför har hojen fått förbli helt i orginal över vintern. Målet är dock att den skall bort under denna säsong så fort jag får en tusing över för ändamålet :)

Körde till och från jobbet idag,, hääärligt, kallt som fan i morse men gud vad det var värt det när jag for hem!!!!

Mvh Anders
 
Last edited:

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Tjena!

Har skaffat mig en SV1000S K6 så jag tänkte hänga här lite emellanåt:)

Hur är era växellådor? Måste säga att jag är lite missnöjd på den fronten, den är inte alls som att "skära i smör" som på Suzukis radfyror. (Hojen är flong ny så det är ingen före som har misshandlat lådan.)

När ni ändå är i farten kanske ni kan tipsa om sportiga tankväskor/bagster med kartfordral.
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Köp ett KN-filter, såga av toppen på luftburken så har du sparat lite pengar.

Mappning i bänk efteråt är ett måste!

är också jävligt peppad på att trycka in ett KN eller liknande. Funderar bara på om det är värt det, Blir det så stor skillnad i ljud?
Jobbigt om man måste betala en powercommander och dyno på det också...
eller rättare sagt, jobbigt att övertala frugan om att det
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
är också jävligt peppad på att trycka in ett KN eller liknande. Funderar bara på om det är värt det, Blir det så stor skillnad i ljud?
Jobbigt om man måste betala en powercommander och dyno på det också...
eller rättare sagt, jobbigt att övertala frugan om att det

Japp det blir stor skillnad i ljud, vid normal körning låter det inte så mycket men
när du drar på så låter de ganska underbart :tummenupp
Dock inga problem vid besiktning då de mäter bakom hojen...

Om du har slipon/helsystem redan och sätter på ett bättre filter så
anser jag att mappning med powercommander är nödvändig, dels för
att få ut den effekt som man vill ha av luftfilter och nytt blås, och
dels för att motorn inte ska gå för magert.

Jag anser att slipon/luftfilter/powercommander är ett måste på en mc,
motorn upplevs som dubbelt så bra och den låter 5 gånger så gött :D

Undrar hur min kommer låta med knappt 1200kubik, portning, komphöjning,
öppen luftburk, g-pack, powercommander och helsystem :hihi

KKKKAAABBBAAMMMMMMMMMMMMMMMmmmMMMMMM :yoparty
 
Last edited:

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Vilken olja brukar användas i SV1000? Köpte några liter Motorex Powersyntet 10W-50 till förra hojen på firman jag ska serva SVn hos. Tänkte om det är den oljan som brukar användas så kunde använda oljan jag redan köpt så får jag det lite billigare och så slipper jag ha massa oljedunkar stående.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top