SV 1000-tråden

Big jake

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Suzuki B-king


"Jag tror det är allt, nej förresten jag har ju satt på ett helsystem racing med dubbla burkar."


Vad heter racing helsystemet?

X

Systemet är ett Ti force full exhaust system, den som söker skall finna. Vill bara säga att jag är grymt nöjd med systemet. Den har en otroligt jämn och fin vridmomentskurva.

För första gången ficka jag bågen att resa sig på bakdäcket enbart genom ett kraftigt gaspådrag med ettans växel.

Tidigare har jag fått använda koplingen för att få upp den på slangen.

Var ute och racade med polaren som har en ny R6 och det enda han fick se av mig var min breda ryggtavla:D när han försökte köra ikapp.

Som sagt ljudeeeeeeeeeet är så skönt!
 

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter


Systemet är ett Ti force full exhaust system, den som söker skall finna. Vill bara säga att jag är grymt nöjd med systemet. Den har en otroligt jämn och fin vridmomentskurva.

För första gången ficka jag bågen att resa sig på bakdäcket enbart genom ett kraftigt gaspådrag med ettans växel.

Tidigare har jag fått använda koplingen för att få upp den på slangen.

Var ute och racade med polaren som har en ny R6 och det enda han fick se av mig var min breda ryggtavla:D när han försökte köra ikapp.

Som sagt ljudeeeeeeeeeet är så skönt!

Tackar Big Jake. Ser ut som det blir ca. $1425 + frakt från USA http://www.tiforce.com/2003/models_page/suzuki/sv.html

Min '03 modell går upp på slangen med bara kraftigt gaspådrag (nästan helt orginal skick) :yoparty
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Vilken soppa?

Hej!

Jag är nybliven SV1000 ägare och måste bara först börja med att säga att det är en underbar hoj. Det kommer förhoppningsvis bli många roliga mil i sommar. :hojsmilie

Detta är troligtvis ingen ny fråga men jag ställer den iaf. :hihi Jag undrar vilken typ av bensin (oktan) ni brukar köra med? Hade en Ducce innan där jag märkte tydligt skillnad när jag körde med V-Power istället för 95 oktan, mer toppeffekt om man säger så. En del säger ju att det inte är någon skillnad, men jag tror det kan variera en del på vilken typ av MC man har. Har bara kört med 95 ännu så länge i SV,n men vore intressant att höra vad ni andra brukar köra med.

Mvh. Tommy
 

kai.schroder

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki SV 1000
Hej,

skönt med en SV till ute på vägarna!
Jag kör på 95, men har just ställt mig samma fråga som du, eftersom jag tycker den kan börja hacka lite när man håller jämn gas som ger ung. 4500 varv. någon som känner igen sig?

// Kai


Hej!

Jag är nybliven SV1000 ägare och måste bara först börja med att säga att det är en underbar hoj. Det kommer förhoppningsvis bli många roliga mil i sommar. :hojsmilie

Detta är troligtvis ingen ny fråga men jag ställer den iaf. :hihi Jag undrar vilken typ av bensin (oktan) ni brukar köra med? Hade en Ducce innan där jag märkte tydligt skillnad när jag körde med V-Power istället för 95 oktan, mer toppeffekt om man säger så. En del säger ju att det inte är någon skillnad, men jag tror det kan variera en del på vilken typ av MC man har. Har bara kört med 95 ännu så länge i SV,n men vore intressant att höra vad ni andra brukar köra med.

Mvh. Tommy
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Hej,

skönt med en SV till ute på vägarna!
Jag kör på 95, men har just ställt mig samma fråga som du, eftersom jag tycker den kan börja hacka lite när man håller jämn gas som ger ung. 4500 varv. någon som känner igen sig?

// Kai

Ligger något i det nog...när jag köpte min körde jag först på 95 ock upplevde också en viss ryckighet på lägre varv. Det kunde i och för sig också bero på att insprutningen inte var injusterad för helsystemet då ännu. Inför bänkningen körde jag tanken i princip tom och sedan tankade jag 98. Motorn blev med andra ord mappad med 98 och sedan dess har jag i princip alltid tankat 98. Den går nog bra att köra på 95 också man visst märker man skillnad åtminståne nu efter bänkningen.
 

Sumpan

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Skoghall
Hoj
SV 1000s
Däckbyte

Det är snart dags att byta bakdäck på hojen. Idag sitter det ett Pilot Sport på, funderar på att ha ett lite hårdare som passar bättre för touring. Är det någon som har några bra förslag på vad jag ska välja?
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Det är snart dags att byta bakdäck på hojen. Idag sitter det ett Pilot Sport på, funderar på att ha ett lite hårdare som passar bättre för touring. Är det någon som har några bra förslag på vad jag ska välja?


Om du gillar Michelin skulle jag isåfall rekommendera Pilot Road. Lite hårdare däck som inte slits ut så fort och bra grepp tycker jag.

De gör ju mycket reklam på TV för Pilot Road 2. Någon som testat det däcket?
 

Mr Black

Guest
Hej! Ny här på forumet iaf manövrerandes ett tangentbord!
Jag skulle också gärna vilja ha lite info om vad ni som bytt däck kör med och om ni är nöjda!
Har fått nå spik eller annat dyng som inte ska vara där, i mitt bakdäck...
Ska väl in på däckfirman o hälsa på lite i veckan..då..
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Hej! Ny här på forumet iaf manövrerandes ett tangentbord!
Jag skulle också gärna vilja ha lite info om vad ni som bytt däck kör med och om ni är nöjda!
Har fått nå spik eller annat dyng som inte ska vara där, i mitt bakdäck...
Ska väl in på däckfirman o hälsa på lite i veckan..då..

köp inte power 2ct om du vill ha ett hållbart däck, jag har kört 100mil på mitt nu och det ser halvslitet ut redan:gnissla
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
köp inte power 2ct om du vill ha ett hållbart däck, jag har kört 100mil på mitt nu och det ser halvslitet ut redan:gnissla

Har själv satsat på Continental då originaldäcken gjort sitt. Har ett RoadAttack bak som nu börjar visa tecken på slitage efter ~6500 km. Är mycket nöjd med det. Fram monterade jag nu i vår ett mjukare SportAttack, får se hur länge det håller...
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Nån som testat lite sportigare däck på en SV1000S? Mitt bakdäck börjar bli slitet och jag funderar på Metzeler Sportec M3, Pirelli Supercorsa osv. Hur uppför sig sådana däck på en SV jämfört med på en r-hoj? Kraftutvecklingen är ju lite annorlunda på en twin men jag vet inte, det kanske inte påverkar däcken nånting?
 

IronMike

Guest
Då ansluter jag mig också till skaran..... lade handpenning på en ikväll :tummenupp :yoparty
 

IronMike

Guest
varför köpte du den inte direkt???Färg???

haha ja du :p ...det blev en silver. perfekt gathoj - som jag ser det:

-billig i försäkring (1/3 av r-hoj)
-går tillräkligt fort på landsväg, bara modda lite, å på med bra däck
-man får en ganska ny hoj "för inga pengar" jämfört med t ex K6a el dylikt
-mindre stöldbegärliga tror jag, eftersom få använder dessa som banhojjar, begagnade org delar flödar inte runt på samma sätt...
-ljudet e gött!

:tummenupp

sen blir det nog en ren banhoj nästa sommar, brukshoj sv1000 å lekhoj ngn 600a på bana...
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
haha ja du :p ...det blev en silver. perfekt gathoj - som jag ser det:

-billig i försäkring (1/3 av r-hoj)
-går tillräkligt fort på landsväg, bara modda lite, å på med bra däck
-man får en ganska ny hoj "för inga pengar" jämfört med t ex K6a el dylikt
-mindre stöldbegärliga tror jag, eftersom få använder dessa som banhojjar, begagnade org delar flödar inte runt på samma sätt...
-ljudet e gött!

:tummenupp

sen blir det nog en ren banhoj nästa sommar, brukshoj sv1000 å lekhoj ngn 600a på bana...

Verkar vara ett vettigt köp...(speciellt för att vara du):tungan
 

IronMike

Guest
tror inte jag sett en sån "i verkligheten" får väl kika på din...det finns ju kulor och spara...pröjsar 1900kr i månaden nu...

ja verkligen. r1a halv på mig ligger runt 21-24 lax per år, denna på en 3e del. ok, sv'n är väl inte lika rejsig i karraktären, men går att åka riktigt duktigt med på landsväg :tummenupp

har kikat på helsystem, pc3, luftfilter mm, och kanske lite chassie detaljer, samt andra belägg, stålomspunnet mm. då tror jag det blir en sleeper :D
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
ja verkligen. r1a halv på mig ligger runt 21-24 lax per år, denna på en 3e del. ok, sv'n är väl inte lika rejsig i karraktären, men går att åka riktigt duktigt med på landsväg :tummenupp

har kikat på helsystem, pc3, luftfilter mm, och kanske lite chassie detaljer, samt andra belägg, stålomspunnet mm. då tror jag det blir en sleeper :D

Min SV1K 03 gick på 12 000 halvförsäkring (fick inte ta bilsportmc eftersom jag haft kortet mindre än 5 år). Sålde svn och skaffade en gixxer 750 k2, pröjsar 12 300 hel/hel!
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top