Um, ok, med risk att låta okunnig (vilket jag är).
Är det samma motor i SV1000, TL1000 och DL1000 ?
I SV och DL ja, dock ej samma effekt.
vad är DL ?
tänkte höra ifall ni har tips på vart man billigast hittar helsystem + sidokåpor för att göra om den till en hoj med ja.. helkåpa? Finns ju så mkt firmor, några spec som ni kan rekomendera där det funkat bra & bra priser?
Vad menas med 2/3 system i detta fallet, jag är ny i sv-träsket.. skulle det motsvara radfyrans 4-1 system, eller köpte du 2/3 nytt avgas, dvs en org 1/3 del kvar närmast maskin?
Har köpt yoshimuras 2/3 system men det är inte monterat ännu,
finishen är dock outstanding, kostar 9 och något
Vad menas med 2/3 system i detta fallet, jag är ny i sv-träsket.. skulle det motsvara radfyrans 4-1 system, eller köpte du 2/3 nytt avgas, dvs en org 1/3 del kvar närmast maskin?
--
jag vill minimera vikten, maximera flåset.. vad köpa? sett att det finns en hel del titan "helsystem" frå div märken, men som sagt, det är en djungel....
Riktigt läcker Sv du hade! =) antar att den låter fint också2/3-system använder mycket riktigt de första krökarna från originalsystemet (bakre kröken är kanske dryga 15 cm lång och främre ca. 35 cm lång), resten är nytt.
Har inte hållit mitt Yoshimura i handen, det var redan monterat då jag köpte hojjen men originalsystemet som hänger på garageväggen är inte lätt precis. Du sparar säkert många sköna kilon på att byta.
Fint ljud i Yoshimura i alla fall 2-1, M4 finns också också som 2-1. Sedan kan man ju diskutera om det varkligen skall vara 2-1. Skulle vilja påstå att bottenvridet blir litet lidande jämfört med välflödande dubbelpipor medan man kanske vinner lite toppeffekt med 2-1. Kolla mitt garage, där ser du hur Yoshi ser ut monterat.
Ok... nu de' problem va. (leifi plomeros dialekt)
Hojjen är "svampig", den klarar inte av bombartempo... Oavsett bulten eller som ikväll, tyresömotorvägen. Gick väl det tillåtna x 2, i lång svepande motorvägskurva. Slår av lätt på gasen, och cykeln börjar gunga sig utåt väggrenen, vet inte hur jag ska förklara, men dämparna är för mjuka. Den började svajja, och det var svårt att lägga ner mer - för att den blev så svampig.
Några tricks för att motverka detta? ..få den mera stum,
Någon här som bytt fjädrar i gaffel, eller bakdämparen. Antingen var det en kombination av för mjuk framgaffel och bakdämp ..eller så är bakdämparen kass. Måste fixa sig, det var obehagligt och tråkigt, för chassit kan prestera bättre, bromsarna är fina, likaså vrid mm mm, men fjädringen kändes kass.
Men jag anade oråd redan påvägen hem efter att jag köpt den, körde över ett farthinder - "fan, den här verkar vara föör bekväm, bara det inte går ut över kurvegenskaperna", dock verkar det ju som så. Har inte hunnit åka så mkt än, men det är första reaktionerna. Den är för mjuk och för bekväm för aktiv körning....
Finns några smådetaljer jag ska kolla innan jag definitivt kan säga att det är hojjens fel, ska kolla så att inte däckstrycket är tot fel bl a. Känns trisst, för hojjen har så mkt mer att ge, men fjädringen sabbar dom dära 20 sista procenten av hojjens kapacitet.
Tjena,
I ett tidigare inlägg i denna tråd frågade jag om det är samma motor i SV, TL och DL1000 och fick svaret att det är samma i SV och DL, men inte samma effekt. Jag gissar, men det är en ogrundad gissning, att motorn i TL dock borde vara ungefär besläktad.
Nu till min fråga: Jag har en DL1000 som jag är mycket nöjd med. Den har gått ca 170 mil (jag köpte den ny).
Det jag dock är funderas på är om det är kamkedjan som rasslar när jag kör? Vet ni om det är vanligt i suzukis twinnar?
Jag upplever det mer tydligt när motorn går varm, men är aningen osäker på om det stämmer.
Vid vissa varvtal är det mer framträdande.
Kom med input om ni kan och har lust
Att kamkedjan skulle rassla (när du kör) efter 170mil låter konstigt, det är inte ett osmort drivpaket som spökar?
På sätt och vis så antog jag vad jag gav mig in på... Den köptes ju bl a för att "tagga ner på gatan", jag är inte alls lika provocerad av hojjen sig själv, att tänja dess gränser eller ligga på varvbryt.grattis, du har gjort samma upptäckt som jag gjorde när jag gick över från gixxer till SV, har man harvat runt på hoj med "riktig" fjädring så blir man först väldigt besviken på SV'n för "fullt justerbar fjädring" klingar ju lite annorlunda mot vad man upplever när man sätter sig på SV'n. Jag vet inte riktigt vad jag ska råda dig till, själv har jag slutat mixtra med fjädringen och vant mig vid att den är svampig och mjuk, småvobblande far jag numer runt lika obehindrat på småvägarna som jag någonsin gjorde med gixxrarna. Mitt tips är att du ger SV'n lite tid men vill du bomba bulten så behöver du nog kika på att konvertera till gsxr gaffel det finns en tråd som behandlar detta ämne HÄR
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |