50-60 hästar till kommer bli dyyyyyyyyyyyyyyyrt. Antagligen så dyrt att det
antagligen inte är försvarbart.
Menar du att du vill ha typ 160-170 hästar på bakhjulet?
Vet i f-n om du får ut så mycket ur en twin... kanske med turbo, kolla turbodelen?
Såvida inte Suzuki gjort om totalt så tåler inte en "TL" motor 160-170 hästar på slangen.
150 ungefär är max, om vi snackar vanligt sug och inte tvångsmatning.
Det är i huvudsak varvtalet som krävs för att komma upp i dessa tal som kommer knäcka motorn. Kan du får samma siffror och fortfarande hålla dig under 11000 rpm så kan den hålla. Svårt att veta då ingen kompressormatat en "TL" motor de som provar Turbo har skjutit delar åt alla håll...
Men, den "allmäna" uppfattningen på TLZone är att det är varvet som knäcker motorn. (
har tokstopp i huvet och kan inte komma på vad delen som går sönder heter... men det var något med svänghuset, och g-krafterna som kolven åsamkade materialet)
Det går en Mille 06'a på forumet som är kompressormatad med "beskedliga" 30-40 extra hästar. Det skulle nog funka på SV'n oxå. Varvar ju inte över 11000 heller.
Faast, så billigt var det väll inte. Bara kompressorn kostar runt 20.000kr...
Jag säger "TL motor" för det är i grund och botten samma motor, och på detta området tror jag inte Suzuki har gjort några större förändringar då det gick mot lägre specad motor och inte uppåt.
Hade ju varit intressant och sett om man kunnat trimma upp en SV -05 -> motor med TLR kammar och lita annat kul. Borde ju ge mer eller i alla fall likvärdigt med pållar som en TLR motor utan att korsta skjortan.
Finns det någon som gör trimm-kammar till SV'n? Typ som VeeTwo gjorde till TLR (men inte längre)