hehe.......fulvariant var det.......ja man tager vad man haver M16 bult + svetsad mutter funkar fint
Jag har inte hört något om det.
Vad tycker du om din 07:a?
Har samma svacka runt 5000 på min 05:a trots bänkning (utan PC). Blev typ en halv mm skillnad på kurvorna för 1 500 kr...Jag har idag kört ca 650 mil och måste säga att jag är riktigt förälskad i hojen, särskilt efter att öppnare ljuddämppare monterades. En hoj som är lätthanterlig när det svänger och skön även på lite längre turer och med en härlig motorkaraktär. Dock har jag fått en del irriterande ryckningar mellan ca 5-6tusen varv vilket innebär att det blir jobbigt att ligga på jämn fart mellan 120-160 km/h. Enligt märkeshandlaren är det standard på dem och även V-stromen, tydligen är de snålställda för att klara avgaskraven. Har haft den inne för justering och det blev då litet bättre, de bänkade den och den hade en fin kurva enligt dem, men för att få den att gå riktigt bra tror jag att jag till nästa säsong ska montera en pc.
/ Johan
Har samma svacka runt 5000 på min 05:a trots bänkning (utan PC). Blev typ en halv mm skillnad på kurvorna för 6 min arbete och 1 500 kr...
Aj då...
Är det någon som har PC3 på sin SV1000 och kan tala om ifall den fortfarande "rycker"???
Ja det fick lov att bli en fulvariant á la Biltema till slut. Sablar vad grejerna satt. Tack Soka för tipset med Bikersneed, kan vara bra att komma ihåg nästa gång jag stöter på behovet av verktyg..
Jag har ett litet problem! Jag har precis monterat 2-1 3/4 system på SV:n, men nu blickar FI lampan eftersom jag koplat bort lambdasonden. Har läst har man ska klippa någon kabel till CDI enheten, någon som vet hur man löser problemet? Motorn går och den låter helt underbart
Tacksam för svar!
Nu har jag lagt upp bromskurvorna i mitt garage från bänkningen utan PC, blev en viss förbättring i alla fall.. Men PC är att föredra om man är kräsen (som jag är..)Har också upplevt samma fenomen just kring 5000 varv ibland. Tycker dock inte att det stör särskilt mycket, åtminstone på min hoj är det ett så smalt område att jag inte tycket det stör särskilt mycket. Det är bara att justera upp eller ner farten en aning alternativt växla ner om man nu måste köra just en viss hastighet...
Har du lagt upp dina bromskurvor i tråden någonstans, hur ser din svacka ut jämfört med min (se mitt garage)? Jag hade en stor svacka vid lite lägre varvtal innan bänkningen och det problemet är som bortblåst.
Jag har ett litet problem! Jag har precis monterat 2-1 3/4 system på SV:n, men nu blickar FI lampan eftersom jag koplat bort lambdasonden. Har läst har man ska klippa någon kabel till CDI enheten, någon som vet hur man löser problemet? Motorn går och den låter helt underbart
Tacksam för svar!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |