2. han har tänkt plocka ur 200hk ur den eller kanske minst 160hk iaf
...
Han kommer bli besviken.
2. han har tänkt plocka ur 200hk ur den eller kanske minst 160hk iaf
...
Hejsan Grabbar å Tjejer...
Polaren har ett väldigt mysko elfel på sin SV1000s så jag sitter å letar efter ett elschema för att förhoppningavis kunna hjälpa honom. Är det möjligtvis nån som har ett eller vet vart jag kan hitta...?
Funderar på en SV nästa gång.
Därför jag tittade in i tråden.
Är besserwisser.
Kan inte låta bli att svara på ett par frågeställningar.
#1: Diodblinkers och motstånd.
Att blinkers blinkar fortare med för lågt motstånd, beror på att det ligger en felsignal i reläet. När en lampa är sönder blir motståndet för litet och reläet går in i felindikationsläge för att visa detta. Finns relä utan denna funktion (på biltema tex.) så att man slipper motstånd och skit. Finns med andra ord bara två hastigheter.
#2: Banträff med SV:
Klart som fan att man hänger med!
Skillnaden mellan hojarnas kapacitet märks på rakorna och i de fall erfarna piloter närmar sig gränsen för hojens förmåga.
Är övertygad om att det går att åka fort med en SV.
Men det krävs lite mer förarinsats.
Motorkarraktär och chassiemåtten antyder dock att de flesta antagligen kör fortare med en SV än en "riktig" sporthoj.
Hej alla.
Mycket bra tråd.
Har dock inte orkat igenom alla inlägg så därför är kanske min fråga/frågor lite B för Er SV-vana. Kör idag en gammal FZ 750 men sneglar på en SV1000S -04.
Min fråga är: Jag är ganska lång 1,94 och undrar om SV-n kan passa min hydda? Köpobjektet är en bit bort så jag kollar med Er innan jag åker
OK, låter bra.
Jag har en -04 på gång, gått 2400 mil, tyvärr importerad.
Kan det verka rimligt att ge kring 40 tkr för denna.
Vad ska man vara extra vaksam på då man skall åka och titta och provköra ?
Låter superbilligt
Vadå "tyvärr importerad"
Kanske bara en dålig gammal fördom att importerade bilar och hojar generellt är sämre.
Någon som har erfarenhet av importerade SV 1000 S och vet vilka fallgropar man ska akta sig för ??
Hej. Har ett märkligt fel på min perla. Har haft frågan uppe på en annan tråd på SV-portalen. Får en massa besin i oljan. Fick tipps att kolla spridarna så jag har hört mig för med en som syslar med spridare på bosch och han menade att dom inte har haft något strul alls med dom. fick sedan tipps att kolla färgen på stiften av dig som kallar dig för "plastraket". Har gjort det och det är faktiskt lite svartare i fram än i bak. Men nu tänkte jag kolla om någon av er vet vad jag kan göra åt det?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|