[PlastRaket]
född kaxi(g) - som finska tvillingar
Har inte testat kompen än men jag har fått tag i en polare som har en komptestare. Men jag undrar över dom översta spjällen som inte är direkt styrda av gasen. Ska dom justeras tror du? Måste bara berätta, men det kanske du vet. Helt otroligt vilka priser dom har på däck på www.thefastone.co.uk för ett fram och ett bakdäck Metzler Rensport så tar dom 129 pund= 1600-1700 sek + frakt det är billigt eller hur? Har sådanna på nu och jag tycker dom funkar finfint.
dom övre spjällen är sekundärspjäll, dessa gör att motorn inte tvekar vid snabba gaspåslag, det finns en del som tar bort dom för att få lite rappare respons men jag tror personligen att det kan kvitta helt, bättre att ha dom kvar. Ett liten varning dock innan du pillar för mycket på dom, de är motordrivna så de går inte att öppna med våld, det sitter en lite mutter precis ovanför gasvajrarna den vrider du på så öppnas spjällen. själlläget kan du justera men jag orkar inte redogöra för hur, det finns en sajt som jag har länkat till i WIKI'n som jag skrivit om SV1000 HÄR
kan rekommendera standard-moddarna som jag beskriver i wiki'n iaf till att börja med