SV 1000-tråden

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Har inte testat kompen än men jag har fått tag i en polare som har en komptestare. Men jag undrar över dom översta spjällen som inte är direkt styrda av gasen. Ska dom justeras tror du? Måste bara berätta, men det kanske du vet. Helt otroligt vilka priser dom har på däck på www.thefastone.co.uk för ett fram och ett bakdäck Metzler Rensport så tar dom 129 pund= 1600-1700 sek + frakt det är billigt eller hur? Har sådanna på nu och jag tycker dom funkar finfint.:tummenupp

dom övre spjällen är sekundärspjäll, dessa gör att motorn inte tvekar vid snabba gaspåslag, det finns en del som tar bort dom för att få lite rappare respons men jag tror personligen att det kan kvitta helt, bättre att ha dom kvar. Ett liten varning dock innan du pillar för mycket på dom, de är motordrivna så de går inte att öppna med våld, det sitter en lite mutter precis ovanför gasvajrarna den vrider du på så öppnas spjällen. själlläget kan du justera men jag orkar inte redogöra för hur, det finns en sajt som jag har länkat till i WIKI'n som jag skrivit om SV1000 HÄR
kan rekommendera standard-moddarna som jag beskriver i wiki'n iaf till att börja med
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Ang. försäkringar. Jag betalar 3510:- halv/helår för min -04 i bilsport-mc. 30-årsförs. Finns det billigare någon annanstans?
 

Pont

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
sv1000s
Ang. försäkringar. Jag betalar 3510:- halv/helår för min -04 i bilsport-mc. 30-årsförs. Finns det billigare någon annanstans?

Hur fanken kan det vara så mycket billigare för 30-plussare? :mad:
De offerter jag fått från Bilsport&MC (bas) har varit jättedyra, ca 12k halv.

Vesta är billigast för mej.
 

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
SV1000s
1200 mila service?

Hej!

Jag ska antagligen köpa en sv 1000 s snart(kanske till helgen), det jag undrar är om någon vet vad som ska göras på 1200 mila servicen? Är det något speciellt man ska kolla efter när man är och kollar på sv -03?

Tacksam för svar!!
 

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Guldsmedshyttan
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Hur fanken kan det vara så mycket billigare för 30-plussare? :mad:
De offerter jag fått från Bilsport&MC (bas) har varit jättedyra, ca 12k halv.

Vesta är billigast för mej.

Jag har 12k för trafik :gråta

Kan bero på att man är en liten parvel också vad vet jag :tungan
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Jag sopade ändå av vägen för snart tre år sedan, så jag har en skada betalad av just bilsport-mc. Mitt tips är nog bara att kolla runt bland alla bolag. Jag ska precis göra 1200-mil servicen. Enligt serviceschemat ska den, förutom sedvanliga kontroller, bara få nya stift, ny olja men inget nytt oljefilter. Sedan står det att diverse vätskor ska bytas vartannat resp vart 4:de år. Min närmaste aukt. Suzuki verkstad skulle ha drygt 3000:- men dom är kända för att vara dyra.
 

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
SV1000s
Bra köp?

Tjena SV boys! Tänkte höra med er om ni tycker 50000:- är ett bra pris för en SV 1000 s -04. Den har gått 1150 mil, slip-on, cuts, rensad bak. Dock små repor på backspegeln och motorblock pga vältning vid krypkörningen på uppkörningen.
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Jag gav 59 för min, mörkblå met. Med kolfiberdämpare, ensitscuts, rensad bak, kolfiberhugger. 1200mil. sv-såld. Tycker det verkar vara ett bra pris.
 

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
SV1000s
Jag gav 59 för min, mörkblå met. Med kolfiberdämpare, ensitscuts, rensad bak, kolfiberhugger. 1200mil. sv-såld. Tycker det verkar vara ett bra pris.

Köpte du den som stog i Laxå Mr Stefanho??? Jag var sugen på den men var inte tillräckligt snabb.
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Jo, det var den jag köpte. Ringde på några stycken men antingen kändes det för långt att åka eller så var det något annat som inte stämde. Hade ju bara runt 9 mil så jag tog med mig lite pengar o åkte dit. Fast den hade nog legat ute ett tag innan jag ringde. Tror inte det är något jättesug efter sv1000. De tas ju inte in 2008 och 2007:eek:rna säljs ut för 79.900:-. Prutläge känns det som.
 

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
SV1000s
Fick äntligen tummen ur och köpte mig en sv1000s -03 ut -04. Nu är jag väll fast i twin träsket :yoparty Kommer snart bild på åket.
 

raesenen

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
Antibes
Hoj
sv1000n
Jag undrar ifall SV1000 finns utan kåpa? Har sökt lite, och det verkar som att N-modellen inte finns efter 2005?
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
justerbara kamdrev

Någon som hört talas om justerbara kamdrev till sv1000??
 

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
SV1000s
Som ny och lycklig sv1000 ägare har jag några frågor ni kanske kan hjälpa mig med. Vad kör ni med för olja halv eller helsyntet 10-40w? Då min är tysk import har jag bara en tysk användarhandbok, vet någon vart man kan få tag i en engelsk bok?
 

Bifogat

  • PICT0507.JPG
    PICT0507.JPG
    51.1 KB · Visningar: 88
  • PICT0503.JPG
    PICT0503.JPG
    51.1 KB · Visningar: 74
  • PICT0508.JPG
    PICT0508.JPG
    51.9 KB · Visningar: 99

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum

cstinge

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV 1000 S
hej, jag har precis köpt en sw1000, när jag lyfte på passagerar sitsen så såg jag en lite dosa som blinkar när man gasar med hojen.
är detta orginalutrustning?
Hojen är om mappad, undrar om den har nåt med det att göra?

tacksam för alla svar
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
hej, jag har precis köpt en sw1000, när jag lyfte på passagerar sitsen så såg jag en lite dosa som blinkar när man gasar med hojen.
är detta orginalutrustning?
Hojen är om mappad, undrar om den har nåt med det att göra?

tacksam för alla svar

var glad, du har en powercommander det är den man mappar om med:tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top