Henke
Medlem
Någon som kör med TRE-MOD, är det lönt att greja med?
Någon som kör med TRE-MOD, är det lönt att greja med?
Vad kostar en sån nuförtiden?
Någon som kör med TRE-MOD, är det lönt att greja med?
dom övre spjällen är sekundärspjäll, dessa gör att motorn inte tvekar vid snabba gaspåslag, det finns en del som tar bort dom för att få lite rappare respons men jag tror personligen att det kan kvitta helt, bättre att ha dom kvar. Ett liten varning dock innan du pillar för mycket på dom, de är motordrivna så de går inte att öppna med våld, det sitter en lite mutter precis ovanför gasvajrarna den vrider du på så öppnas spjällen. själlläget kan du justera men jag orkar inte redogöra för hur, det finns en sajt som jag har länkat till i WIKI'n som jag skrivit om SV1000 HÄR
kan rekommendera standard-moddarna som jag beskriver i wiki'n iaf till att börja med
Utan att försöka veta bättre än många andra har jag en åsikt gällande TRE-mod:
Det finns många fördelar med att i stället installera en Gi-Pro, även om den kostar lite mera än några motstånd och jobb med lödkolven. Med Gi-Pro'n kan man själv välja om man vill använda TRE-funktionen eller ej, alltså koppla av och på enligt "behov", plus att motorn behåller sina egenskaper på tomgång i och med att Gi-Pro'n automastiskt kopplar ur TRE-funktionen då man lägger i neutralläget. Motorn startar alltså bättre framförallt kall. Som plus i kanten så får man ju en växellägesindikator på köpet med Gi-Pro'n och eftersom den säljs som modellanpassad så är den väldigt lätt att montera!
Kopplade in min pc3a och en g-pack igår men blev lite fundersam på g-packen då det stod att den bara skulle vara till sv1000 k3 alltså 2003, men jag har en 04:a någon som vet om det kan spela något roll, att den inte fungerar eller så ?
Hej igen.
Nu har jag kört komptest och det skiljer lite fick 10,3 fram och 9,6 bak. Är skilnaden för stor eller är det ok? funderar på att lyfta toppen och cylindern i vilket fall bara för att utesluta repor och trasiga kolvringar. Har en sådan där TRE pryl (hembyggd) med av och på knapp men den ska väl inte kunna ställa till det på det här sättet?
Sounds good ! Var hittar man en sån och till vilket pris?
Spelar ingen roll.
Tror du kan utesluta TRE-modden, hur långt har den gått?
ca:1200 mil
Då borde du inte ha så stor skillnad i komp
Ring Mats på MP-racing och hör vad han har att säga,
han är trevlig och kompetent. (Är själv kund hos han.)
Sounds good ! Var hittar man en sån och till vilket pris?
Hej igen.
Nu har jag kört komptest och det skiljer lite fick 10,3 fram och 9,6 bak. Är skilnaden för stor eller är det ok? funderar på att lyfta toppen och cylindern i vilket fall bara för att utesluta repor och trasiga kolvringar. Har en sådan där TRE pryl (hembyggd) med av och på knapp men den ska väl inte kunna ställa till det på det här sättet?
0,7 i skillnad alltså, hmm jag tycker att det möjligen låter som ett möjligt gränsfall. körde du hojen riktigt varm, skruvade ur båda stiften och hade spjällen fullt öppna när du mätte kompen?
ska du kolla kompen är det viktigt att du gör exakt som jag beskrev, dvs. hojen riktigt varm, skruva ur båda stiften och ha gasspjällen fullt öppna, annars får du inga värden att lita på. Bränsletrycket efter regulatorn ska vara 300kPa alt. 3kg alt. 43psi men det där med bränsletrycket lät väl lite långsökt tycker jag, om bränsletrycket är för högt så skulle den ju ryka svart och gå illa och stiften skulle vara sotiga utav bara den. Mer troligt i så fall att du har en insprutningsventil som kärvar och fastnar i öppet läge alt. läcker igenom pga att den är otät.Nej jag körde den inte varm alls. Den var helt klart kall. har ingen tank på för tillfället och ingen luft burk. Men stiften var ur. Ringde han på MB-racing och gav mig ett tipps även om han muttrade lite om han inte gillade att dela ut sina kunskaper gratis. Han trodde att det kunde vara för högt bränsletryck. Men för att kunna kolla det så lär jag försöka få tag i vilket tryck det ska vara. Vet du/ni? Men kan det bli andra värden på kompen om den är varm? I så fall är det ju bara att skruva ihop den, köra och testa.
Jag får förmoda att SV´n är bygt för ändamålet. Vill du ha aggresivare LOOK så bör du nog fixa me bakramen. Tycker själv att den bör höjas några cm för det estetiska. Har själv sänkt gafflarna några millimetrar för bättre kurvegenskaper
Är på g att byta hoj till våren och jag står och väljer lite imellan en SV1000-07 och en Yamaha FZ1-S-07. Idag har jag en Hornet 600 men saknar ngn form av kåpa för att ta bort lita av vinden.Har inte orkat läsa igenom hela tråden men hoppas jag kan få svar på mina frågor ändå:
1: Hur pass bra funkar den för längre(15-30mil) , snabba(140km/h) motorvägsetapper med tanke på vindskydd osv(är 174cm lång) funkar det bra utan att man blir helt slut i nacken?
2: Hur mkt effekt kan man förvänta sig(-07 har 117hkr?) med annat avgas , filter samt PC3?
3: Läste begguide på Bike där de skrev att bränsleförbrukningen är hög , hur långt kommer man på en tank vid normal landsvägskörning?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |