SV 1000-tråden

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Insex till framhjulsaxel

Gå in på Bikersneed (vänstermarginalen) under fliken diverse finns det du söker, dock kostar den 299 SEK så svetsad M16 tycker jag är mycket "konkurrenskraftigt" :tummenupp!
 

Pont

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
sv1000s
hehe.......fulvariant var det.......ja man tager vad man haver M16 bult + svetsad mutter funkar fint

Ja det fick lov att bli en fulvariant á la Biltema till slut. Sablar vad grejerna satt. Tack Soka för tipset med Bikersneed, kan vara bra att komma ihåg nästa gång jag stöter på behovet av verktyg..
 

Bifogat

  • DSC00030.JPG
    DSC00030.JPG
    87.1 KB · Visningar: 87

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Tjena...
Är det någon som vet om det kommer en ny SV1000 till 08?

Mvh // Johan
 

SV_Johan

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
SV1000S-07 & DR650R-91
Vad tycker du om din 07:a?

Jag har idag kört ca 650 mil och måste säga att jag är riktigt förälskad i hojen, särskilt efter att öppnare ljuddämppare monterades. En hoj som är lätthanterlig när det svänger och skön även på lite längre turer och med en härlig motorkaraktär. Dock har jag fått en del irriterande ryckningar mellan ca 5-6tusen varv vilket innebär att det blir jobbigt att ligga på jämn fart mellan 120-160 km/h. Enligt märkeshandlaren är det standard på dem och även V-stromen, tydligen är de snålställda för att klara avgaskraven. Har haft den inne för justering och det blev då litet bättre, de bänkade den och den hade en fin kurva enligt dem, men för att få den att gå riktigt bra tror jag att jag till nästa säsong ska montera en pc.
/ Johan
 

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Bålsta
Hoj
SV1000S -05
Jag har idag kört ca 650 mil och måste säga att jag är riktigt förälskad i hojen, särskilt efter att öppnare ljuddämppare monterades. En hoj som är lätthanterlig när det svänger och skön även på lite längre turer och med en härlig motorkaraktär. Dock har jag fått en del irriterande ryckningar mellan ca 5-6tusen varv vilket innebär att det blir jobbigt att ligga på jämn fart mellan 120-160 km/h. Enligt märkeshandlaren är det standard på dem och även V-stromen, tydligen är de snålställda för att klara avgaskraven. Har haft den inne för justering och det blev då litet bättre, de bänkade den och den hade en fin kurva enligt dem, men för att få den att gå riktigt bra tror jag att jag till nästa säsong ska montera en pc.
/ Johan
Har samma svacka runt 5000 på min 05:a trots bänkning (utan PC). Blev typ en halv mm skillnad på kurvorna för 1 500 kr...
 
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Aj då...
Är det någon som har PC3 på sin SV1000 och kan tala om ifall den fortfarande "rycker"???
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Har samma svacka runt 5000 på min 05:a trots bänkning (utan PC). Blev typ en halv mm skillnad på kurvorna för 6 min arbete och 1 500 kr...

Har också upplevt samma fenomen just kring 5000 varv ibland. Tycker dock inte att det stör särskilt mycket, åtminstone på min hoj är det ett så smalt område att jag inte tycket det stör särskilt mycket. Det är bara att justera upp eller ner farten en aning alternativt växla ner om man nu måste köra just en viss hastighet...

Har du lagt upp dina bromskurvor i tråden någonstans, hur ser din svacka ut jämfört med min (se mitt garage)? Jag hade en stor svacka vid lite lägre varvtal innan bänkningen och det problemet är som bortblåst.
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Aj då...
Är det någon som har PC3 på sin SV1000 och kan tala om ifall den fortfarande "rycker"???

Det är stor skillnad beroende på vem som mappat, min vän som har bänk
och har meckat mc i 20 år får ibland in hojar som påstås vara mappade
men ser ut som skit när man kör dom i bänk!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ja det fick lov att bli en fulvariant á la Biltema till slut. Sablar vad grejerna satt. Tack Soka för tipset med Bikersneed, kan vara bra att komma ihåg nästa gång jag stöter på behovet av verktyg..

100 Nm ;)
 

RasmusBergqvist

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Kristineberg
Hoj
SV1000 k4, Gixxer 750 k9
Jag har ett litet problem! Jag har precis monterat 2-1 3/4 system på SV:n, men nu blickar FI lampan eftersom jag koplat bort lambdasonden. Har läst har man ska klippa någon kabel till CDI enheten, någon som vet hur man löser problemet? Motorn går och den låter helt underbart;)

Tacksam för svar!
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Jag har ett litet problem! Jag har precis monterat 2-1 3/4 system på SV:n, men nu blickar FI lampan eftersom jag koplat bort lambdasonden. Har läst har man ska klippa någon kabel till CDI enheten, någon som vet hur man löser problemet? Motorn går och den låter helt underbart;)

Tacksam för svar!

Är det bara jag som har lambda-uttag på mitt 2-1 system?
 

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Bålsta
Hoj
SV1000S -05
Har också upplevt samma fenomen just kring 5000 varv ibland. Tycker dock inte att det stör särskilt mycket, åtminstone på min hoj är det ett så smalt område att jag inte tycket det stör särskilt mycket. Det är bara att justera upp eller ner farten en aning alternativt växla ner om man nu måste köra just en viss hastighet...

Har du lagt upp dina bromskurvor i tråden någonstans, hur ser din svacka ut jämfört med min (se mitt garage)? Jag hade en stor svacka vid lite lägre varvtal innan bänkningen och det problemet är som bortblåst.
Nu har jag lagt upp bromskurvorna i mitt garage från bänkningen utan PC, blev en viss förbättring i alla fall.. Men PC är att föredra om man är kräsen (som jag är..)
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Jag har ett litet problem! Jag har precis monterat 2-1 3/4 system på SV:n, men nu blickar FI lampan eftersom jag koplat bort lambdasonden. Har läst har man ska klippa någon kabel till CDI enheten, någon som vet hur man löser problemet? Motorn går och den låter helt underbart;)

Tacksam för svar!

ECU pin 23-kabeln ska klippas av
 

SV_Johan

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
SV1000S-07 & DR650R-91
Kom äntligen på att jag kunde fota bänkningsprotokollet.
 

Bifogat

  • kurvan.JPG
    kurvan.JPG
    54 KB · Visningar: 155

Jamt

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki SV1000 S
olje läckage

det försvinner olja ur koppen till kopplingen:va är det här vanligt?jag har oxå köpt nya blinkers som jag inte har monterat än,jag har hört att det är problem när dom är typ lys diod.är det riktigt?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top