Mmm det stämmer som Bear skriver, du lyfter upp framändan av tanken och använder "pinnen" till att hålla den uppe...
Skönt, nu slipper jag ligga vaken och fundera!
Mmm det stämmer som Bear skriver, du lyfter upp framändan av tanken och använder "pinnen" till att hålla den uppe...
Tjena , lycka till med besiktningen... Det är bara sen att hänga på onsdags träffarna så lär du lära känna nya mc-folk. Eller säg till att du vill och åka så hakar folk på om de vill.
// Colossus
Tackar för det colossus. Är det några speciella platser mc träffen pågår? Hörde att ett ställe är vid McD's på Sveavägen, men vad mer finns? SV'n gick förresten inte genom för den måste ha ett bullerprov och det kan inte göras på bilprovningen...
Tråkigt... det fixar du.... har du orginalljuddämpare på ??
Sveavägen brukar man hamna sent på Onsdags kväll 21.00 ca.
Det brukar vara samåkningar 17.00 onsdagar macdonalds UpplandsVäsby ...
På lördagar är det södra sidan av stan....
Men det gäller bara vara inne här på sh och titta under onsdagsträffar osv
// Colossus
SV1000 bra hojj att övningsköra med?
Ursäkta en dum fråga men var hittar jag "pinnen" till tanken Har köpt JEPPESV1000s hoj och körde med träregel sist jag blåste rent luftfiltret...Mmm det stämmer som Bear skriver, du lyfter upp framändan av tanken och använder "pinnen" till att hålla den uppe...
Ursäkta en dum fråga men var hittar jag "pinnen" till tanken Har köpt JEPPESV1000s hoj och körde med träregel sist jag blåste rent luftfiltret...
Har fått ett pris på ca 2500kr för en 100-milaservice och tycker att det känns jäkligt dyrt. Vad gör de egentligen förutom att byta olja och filter? Hur mycket har ni andra fått betala?
/Johan
runt 1200-1500 har det kostat för sv 650 och liknande pris för
sv 1000.
Tack för tips! "Spaden" är (som tur är) redan bortmonterad av förra ägaren, men jag ska kolla om den finns kvar nånstans. J-t trevlig hoj måste jag säga, passar suveränt som pendlarhoj in till storstaden (går säker bra även på bana..).Börjar vänja mig vid v-tvinnens karaktär också (mullrar gött!!)Om du har kvar orginalspaden till stänkskärm bak så sitter pinnen monterad under passagerarsadeln på höger sida om jag inte missminner mig. Är spaden bortopererad finns en risk att fästet till pinnen tagits bort och då kan den hamnat var som helst (läs låda i förra ägarens garage)
Lycka till med din nya fantastiska hoj!
Mvh Anders
Tack för tips! "Spaden" är (som tur är) redan bortmonterad av förra ägaren, men jag ska kolla om den finns kvar nånstans. J-t trevlig hoj måste jag säga, passar suveränt som pendlarhoj in till storstaden (går säker bra även på bana..).Börjar vänja mig vid v-tvinnens karaktär också (mullrar gött!!)
Letar luftfilter typ BMC eller KN och fick syn på denna sida: http://www.dot-e.dk/news/presse/News_Item.2005-04-04.5023. Nån som har några erfarenheter av Pipercross (borde i alla fall bli ett grymt insugningsljud!)?
Köp ett KN-filter, såga av toppen på luftburken så har du sparat lite pengar.
Mappning i bänk efteråt är ett måste!
är också jävligt peppad på att trycka in ett KN eller liknande. Funderar bara på om det är värt det, Blir det så stor skillnad i ljud?
Jobbigt om man måste betala en powercommander och dyno på det också...
eller rättare sagt, jobbigt att övertala frugan om att det
Mellt avundsjuk! ...skulle nog aldrig orka med att ta tag i ett sånt projekt... vad gick detta kalaset på?
Undrar hur min kommer låta med knappt 1200kubik, portning, komphöjning,
öppen luftburk, g-pack, powercommander och helsystem
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM