SV 1000-tråden

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Haninge
Hoj
BMW K 1600 GT
SV1000 vs Haybusa!

Helt sjukt, att en Suzuki SV1000 är lika snabb i "accet" som en av världens mest erkännt snabbaste sporthojjar Suzuki Haybusa de första 170 metrarna, samt kör strippen på 11,2 när Busan kör på 10,1 :banana Hade sen en bättre förare kört suckan i filmklippet, hade säkert tiden putsats med den sista skiljande sekunden, eller :rolleyes:

Kolla själva: http://www.youtube.com/watch?v=SlmerTS9Bf8&feature=related

De e tydligen en erkännt grym rova, den däringa V-Twinnen vi kör runt med :D
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Tjenare! Är lite fundersam efter att ha läst det här med att hojen får för mycket luft förhållandevis till bensin, har nämligen KN och slipon. Tänkte kolla med er vad eran march temp ligger på...alltså landsväg körning i 130-140 km/h??:va Min ligger på ca 86 grader.

Tack på förhand!!!:tummenupp

I dom farterna är det sällan något problem, däremot på sommaren i låga farter (nåja) på höga varv, eller i stadstrafik utan fartvind som kyler.

Mappning är värt pengarna, fråga alla som gjort de :yoparty
 

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
SV1000s
hello sv polers!! Tänkte höra med er om lite roliga detaljer =)
Kan verkligen crashpuckar kosta 800 spenn? (touringbutiken)
Sen handskar.... jag har inte råd med så himla flashiga o dyra, så kring 600 spenn. Nåt ní rekomenderar? Även tank skydds plast. vart hittar man de billigast? thanx sv proffs!

Jag köpte min tank-pad på Biltema för 50:-, som hittat. Såg inte mycket ut för världen men när jag satte på den så blev det rätt bra faktiskt. Jag köpte mina halvarsson handskar för 600:- för ungefär 4 år sen och dom sitter som gjutna än idag.

Simma lugnt:)
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Jag köpte min tank-pad på Biltema för 50:-, som hittat. Såg inte mycket ut för världen men när jag satte på den så blev det rätt bra faktiskt. Jag köpte mina halvarsson handskar för 600:- för ungefär 4 år sen och dom sitter som gjutna än idag.

Simma lugnt:)

Håller med....
Mina halvarsson 600-700:- på rea har jag för mig, är superbra!
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Hejsan!
Jag med mina 90-talsdämpare(passning till jimsan:pannkyss ) har tagit en tur på mossen i anderstorp. Vad jag förundras över är att däcken har ett slitage som inte står i propotion med varvtiderna. En kille som körde tokfort hade ett fint slitage medas jag som körde låååångsamma tider hade ett betydligare kraftfullare slitage.

Min fråga är vad ni har för inställningar på cyckeln??
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Hejsan!
Jag med mina 90-talsdämpare(passning till jimsan:pannkyss ) har tagit en tur på mossen i anderstorp. Vad jag förundras över är att däcken har ett slitage som inte står i propotion med varvtiderna. En kille som körde tokfort hade ett fint slitage medas jag som körde låååångsamma tider hade ett betydligare kraftfullare slitage.

Min fråga är vad ni har för inställningar på cyckeln??

:)

Vad körde ni med för däck? Nya och fräsha eller?
 

neo_semlan

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki sv1000 -03
Jag köpte min tank-pad på Biltema för 50:-, som hittat. Såg inte mycket ut för världen men när jag satte på den så blev det rätt bra faktiskt. Jag köpte mina halvarsson handskar för 600:- för ungefär 4 år sen och dom sitter som gjutna än idag.

Simma lugnt:)

Gött då ska jag fara o köpa ett par idag! =)

Kollade på biltema på tankpad men då hade de bara grå, min hoj är svart. vet inte hur snyggt de blivit... kanske de har svarta med så jag får kolla upp de!

TNX!
 

vinblajn

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Ort
Ringgold, GA, USA
Hoj
2007 Suzuki SV 1000 s
Ny kop

Var och hamtade min SV 1000 i fredags 45000kr helt ny. Hur manga mil behover man innan man kan borja pressa den over 6000 rpm? Om man byter avgassystem till ett kolfiber vad behover man gora mer typ mappa den eller nagot dylikt? Vad finns det for upgrades kan man satta dit en power comander ger den nagat extra? Jag ar tacksam for alla tips jag kan fa.
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Var och hamtade min SV 1000 i fredags 45000kr helt ny. Hur manga mil behover man innan man kan borja pressa den over 6000 rpm? Om man byter avgassystem till ett kolfiber vad behover man gora mer typ mappa den eller nagot dylikt? Vad finns det for upgrades kan man satta dit en power comander ger den nagat extra? Jag ar tacksam for alla tips jag kan fa.

Hej latmasken! Det står allt du behöver veta i tråden, jag skrev bla en del 1 sida bak.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Var och hamtade min SV 1000 i fredags 45000kr helt ny. Hur manga mil behover man innan man kan borja pressa den over 6000 rpm? Om man byter avgassystem till ett kolfiber vad behover man gora mer typ mappa den eller nagot dylikt? Vad finns det for upgrades kan man satta dit en power comander ger den nagat extra? Jag ar tacksam for alla tips jag kan fa.

köpte du en ny -07:a för 45KSEK så får du betala för tipsen:D allt annat är orättvist:huvet
 

neo_semlan

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki sv1000 -03
Är det dyrt med ca 2700 spenn för ett metzeler däck long life inkl. byte?

hur lång tid brukar de ta för er att ta loss bakdäcket och sätta tillbaka de igen. är det nåt jag som enkel speleman kan göra själv o tjäna 400 spenn eller är de värt pengarna?
 

Mackan75

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Oslo
Hoj
SV1000 s -07
Var och hamtade min SV 1000 i fredags 45000kr helt ny. Hur manga mil behover man innan man kan borja pressa den over 6000 rpm? Om man byter avgassystem till ett kolfiber vad behover man gora mer typ mappa den eller nagot dylikt? Vad finns det for upgrades kan man satta dit en power comander ger den nagat extra? Jag ar tacksam for alla tips jag kan fa.

What???? 45 lakan??? Är det super-rea eller?
 

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Glimåkra
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Frågar istället för att leta ..

Hur upplever ni en omkuggning och i så fall till vilka drev ?

Vänligen länka ett par nice slipons som inte kostar skjortan som man kan köpa här i Sverige.
 

vinblajn

Ny medlem
Gick med
27 May 2008
Ort
Ringgold, GA, USA
Hoj
2007 Suzuki SV 1000 s
Rea

Jag bor i GA USA har ar det alltid rea. Blev pabackad i onsdags av en aldre dam 1762,58 dollar i skador:mad: det positiva ar att jag far mina kolfiber leo vince gratis samt att dom satter dit en PC.:tummenupp
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Är det dyrt med ca 2700 spenn för ett metzeler däck long life inkl. byte?

hur lång tid brukar de ta för er att ta loss bakdäcket och sätta tillbaka de igen. är det nåt jag som enkel speleman kan göra själv o tjäna 400 spenn eller är de värt pengarna?

Fick fina tips om däck i lundatråden häromsistens. Slutade med att jag köpte Pilot Road 2 för 1650:- på mcdäckonline plus 250:- monterat på fälg på Däckonline i Fosie. Montera av bakhjulet är inte svårt, skaffa bara 36mm fast nyckel... typ 70 pix på biltema (och ett depåstöd förstås). Jag har prylarna om du vill låna.
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Diverse

Hej alla!

Black Francis´ fråga om inställning av fjädring, så här har jag på min 1000N.
Bak: Häng 30mm (med påklädd chaufför),
retur 3/8 varv mer än grundinställning, komp grundinst.
Fram: Häng 40mm (-"-), retur 1/4 varv mer än grundinst., komp grundinst.

För mig är detta en hygglig kompromiss mellan komfort och "väghållning". Jag har provat på banåkning vid några tillfällen och naturligvis skulle man då vilja ha en styvare inställning, men som sagt kompromisser.....

Angående inställning av fjädring så har jag för att ändra förspänningen bak plockat bort höger fotpinne och använt en "standard" haknyckel men det är fortfarande ganska trångt. Någon som har en bättre lösning på detta?

Plastraket, hur upplever du motorbromsen med den ändrade drevningen, "dunkar du nosen" i styret varje gång du släpper gasen (fast du kanske aldrig släpper den :D) ?

Säljes, ett Yoshimura 3/4 TRS system i rostfritt med db-killer, passar årsmodell -03 men jag har haft det på min -04, det är fästet mot bakramen som man får "trixa" med, lite mil och bra skick, pris 5000 SEK, finns i Västerås.

Over and out
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Hej alla!

Plastraket, hur upplever du motorbromsen med den ändrade drevningen, "dunkar du nosen" i styret varje gång du släpper gasen (fast du kanske aldrig släpper den :D) ?

:) tja, när jag väl släpper gasen brukar jag behöva gå på frambromsen ändå så att den skulle motorbromsa mer än vanligt har jag inte märkt nå't av. Skillnaden är ungefär så här: vanlig drevning 4000varv=115, nu 4000varv =100
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Tjena,

Hur har ni löst försäkringen på era SV1000? Vilka priser slutade ni på? Jag kollade runt lite och fick helt hutlösa förslag. I klass med och ibland över vad jag har på min r1:a.

Tack på förhand!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top