Jo jag ska göra det när snön tinat bort
.. Är väl mest rädd att den ska kännas slö och tung.
Här kommer fakta som visar på att du ororar dig helt i onödan:
SV 1000
--------
- Max Horsepower: 116
- Max Torque: 102 Nm
- Top Speed: 247.3 km/h
- Standing ¼ Mile: 11,1 sec
R6 600
--------
- Max Horsepower: 127
- Max Torque: 66 Nm
- Top Speed: 255.1 km/h
- Standing ¼ Mile: 11,1 sec
Sammanfattning
---------------
Båda hojjarna är exakt lika snabba från punkt A till B.
Körstilen skiljer sig dock markant, i och med att SV'n är så urstark (40% mer vrid
), så när du ligger i normal "cruising-speed" på ca 120-130 och behöver köra om - behöver du bara vrida på gasrullen och ett par sek senare är du uppe 170-180 utan att ha rört växelspaken.
För att utföra samma manöver med R6:an (med samma kraft & fart) måste man gå ner från 6:an till 4:an och maxa gaspådraget, och 4 st växelspaksrörelser & 15.000 tokvarv senare har man kört förbi.
Om du vill åt "Torque From Hell" (ett satans vrid i motorn alá V8:a) samt ett av hojjbranschens mulligaste ljudmattor (sätt på GPR-pipor, jag kör med dom så jag vet
), då ska du byta upp dig till en SV 1000S med halv- och bodykåpa...den är mest likt din R6:a stylingmässigt...
Återkom gärna och berätta hur du gör samt hur du upplever SV1000 när du testkört en, lycka till