SV 1000-tråden

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Tack för beskrivningen! Snabbt jobbat, du hann väl knappast med någon middag igår? Jag tänkte om man kunde "fuska" och bara få tag i själva 2-1 rören, och släga på befintligt remus bolt-on...så har man en i reserv också.. Blev det nån försämring på mellanregistret med det nya systemet tror du?

Heheh, nä igår var det hoj för hela slanten som gällde, hehe. Ang mellanregistret: en dynojet-chart följde med paketet... skall ge lite mer över hela linjen. Men som sagt, inte så att jag märker någon noterbar skillnad. Jag köpte det mest för att Yoshi-system är så jä*la snygga :tungan

Har man tillgång till garage, svets och lite tålamod så borde man kunna fixa till ett eget 2-1 kit från scratch eller från ett gammalt originalsystem. Hade faktiskt varit jäkligt kul. Du kan ju kanske prova att lägga ut en förfrågan på sv-portal.com, kanske nån vill sälja sina 2-1 rör efter att ha lagt hojen?
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Heheh, nä igår var det hoj för hela slanten som gällde, hehe. Ang mellanregistret: en dynojet-chart följde med paketet... skall ge lite mer över hela linjen. Men som sagt, inte så att jag märker någon noterbar skillnad. Jag köpte det mest för att Yoshi-system är så jä*la snygga :tungan

Har man tillgång till garage, svets och lite tålamod så borde man kunna fixa till ett eget 2-1 kit från scratch eller från ett gammalt originalsystem. Hade faktiskt varit jäkligt kul. Du kan ju kanske prova att lägga ut en förfrågan på sv-portal.com, kanske nån vill sälja sina 2-1 rör efter att ha lagt hojen?

...det finns en bra beskrivning i min fightertråd på detta, det som behövs är

Mekonomens 2 tums rörböjar
* 2 st 90gr (vanliga)
* 1 st 90gr (korta svetsböjen)
* 1-3 st 45gr (vanliga) (för highpipe 3)
* svets
* tålamod

lycka till...
 

Mackan75

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Oslo
Hoj
SV1000 s -07
Hallå alla SV-diggare!
Ville bara tala om att jag går och väntar på min splirrans nya SV1000S:eek:)
Bara fixat baken och slängt på Leo V som en start. Hoppas jag blir NÖJD!!! Tror det blir tankskydd och tankväska från Bagster också... Vädret är på min sida här i Oslo i allafall.
 

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Bålsta
Hoj
SV1000S -05
...det finns en bra beskrivning i min fightertråd på detta, det som behövs är

Mekonomens 2 tums rörböjar
* 2 st 90gr (vanliga)
* 1 st 90gr (korta svetsböjen)
* 1-3 st 45gr (vanliga) (för highpipe 3)
* svets
* tålamod

lycka till...
Grattis till ett snyggt bygge! (har dock lite svårt för "framkåpan" som nån annan skrev, är nog för gammal...). Måste bli en rejäl viktminskning, och svarta rör skulle nog passa fint till min svarta ram (skulle välja den låga varianten med kapad burk, synd att du inte fick till ljudet på den). Tycker det är snyggt med den nakna looken som en enkel kapad burk ger, du skulle börja sälja rören! Dock alldeles för avancerat för mig att snickra ihop...
Blev det nån märkbar skillnad på motorns egenskaper då?
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Grattis till ett snyggt bygge! (har dock lite svårt för "framkåpan" som nån annan skrev, är nog för gammal...). Måste bli en rejäl viktminskning, och svarta rör skulle nog passa fint till min svarta ram (skulle välja den låga varianten med kapad burk, synd att du inte fick till ljudet på den). Tycker det är snyggt med den nakna looken som en enkel kapad burk ger, du skulle börja sälja rören! Dock alldeles för avancerat för mig att snickra ihop...
Blev det nån märkbar skillnad på motorns egenskaper då?

tack,
jag har inte bänkat den efter bytet så jag vet inte vad det har gjort, min "butt-dyno" :arsele säger lite mer effekt över hela registret med en extra kick på topp men det är förstås bara en känsla. Sälja rören?, nja det går aldrig att få nå'n förtjänst på det, det ligger en del pyssel bakom...
 

cstinge

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV 1000 S
äntligen,, var ut o åkte med en kompis till mig, han kör en hayabuza, sw går bättre fram till 200 sen kommer busen, men det är 0-200 som spelar roll,
 

Mackan75

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Oslo
Hoj
SV1000 s -07
Hämtade hem min svarta skönhet igår... Bara hunnit köra ett par mil men ser fram till en solig och skön helg med flera mil. Fan vilken skön cykel alltså!!!
 

neo_semlan

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki sv1000 -03
min nuvarande hoj rödmarkerar ju vid ca 8000. Får ta mig en funderare på hur jag vill lägga upp min inkörning då.

Mvh Anders[/QUOTE]

Tjenare =) råkade läsa nu att du hade en kawa er-5. Jag hade det med innan jag skaffade min hoj. lustigt att man stannar i twin =) vilken skillnad det var i kraft mellan hojarna. trodde jag skulle ramla av när jag provade den första gången =)
 

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Lerum
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Bensinförbrukningen

Hej
Funderar på att innhandla en SV1000 eller VTR. VTR är ju känd för att sin bensintörst. Har letat i tråden här men inte hittat vad en Sv förbrukar vid olika typ av körning. Skall ha den som pendlar hoj till jobbet. Vore tacksam om någon orkar svara.
//Krille
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Hej
Funderar på att innhandla en SV1000 eller VTR. VTR är ju känd för att sin bensintörst. Har letat i tråden här men inte hittat vad en Sv förbrukar vid olika typ av körning. Skall ha den som pendlar hoj till jobbet. Vore tacksam om någon orkar svara.
//Krille

Ja du min vän det reglerar du själv på handtaget till höger ;)

Skämt åsido men jag skulle gissa på en 0,75 blandad körning,
vad säger ni andra sv ägare?
 

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Bålsta
Hoj
SV1000S -05
Hej
Funderar på att innhandla en SV1000 eller VTR. VTR är ju känd för att sin bensintörst. Har letat i tråden här men inte hittat vad en Sv förbrukar vid olika typ av körning. Skall ha den som pendlar hoj till jobbet. Vore tacksam om någon orkar svara.
//Krille
Pendlar också till jobbet och brukar också ligga runt 0,75 som Jimsan. Kanske kan gå på 0,6 som lägst vid mycket lugn körning
 

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Lerum
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Tack !!
Någon som gått från VFR till SV som kan ge utlåtande om skillnad.
//Krille
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Hej,
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig att lokalisera vad som inte passar på min hoj. För att göra en lång historia kort gäller följande att det satt fel kollektorrör på min -03. Jag har köpt ett kollektorrör från tyskland men då matchar fortfarande inte ljuddämpare med fästena från passagerarfotpinnarna. De art.nr. som är angivna på respektive grej förtäljer ej vad som som skall vara till -03S alt övriga modeller. Dock är det så att jag har ett avstånd från ljudämparfläns till fäste på ljudämpare som är ca 16cm, till fästet på fotpinnen är det ca 2-3cm extra. Vilken art. är rätt??

Har tyvärr ingen kamera, se mitt garage för att avgöra vilken vad som är rätt. (sitter dock ett felaktigt kollektorrör på dessa bilder)

Ha de GÖTT!!
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Hej,
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig att lokalisera vad som inte passar på min hoj. För att göra en lång historia kort gäller följande att det satt fel kollektorrör på min -03. Jag har köpt ett kollektorrör från tyskland men då matchar fortfarande inte ljuddämpare med fästena från passagerarfotpinnarna. De art.nr. som är angivna på respektive grej förtäljer ej vad som som skall vara till -03S alt övriga modeller. Dock är det så att jag har ett avstånd från ljudämparfläns till fäste på ljudämpare som är ca 16cm, till fästet på fotpinnen är det ca 2-3cm extra. Vilken art. är rätt??

Har tyvärr ingen kamera, se mitt garage för att avgöra vilken vad som är rätt. (sitter dock ett felaktigt kollektorrör på dessa bilder)

Ha de GÖTT!!

artnr. kan jag inte svara på men det jag vet är att ENDAST SV650S/1000S -03 har en högre placering av bakdel (bakramen annorlunda), fotpinnar och det du kallar kollektor (grenröret), ljuddämparna sitter därför åxå högre även sadel och de små plastbitarna som täcker upp mot tanken är annorlunda
03 N samt både S och N från -04 och framåt har samma, jag har gjort en animerad bild i min Wiki för SV1000 -03 där du kan se skillnaderna
 

Mackan75

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Oslo
Hoj
SV1000 s -07
Jag har tyvärr inte hunnit läsa alla trådar här inne än, men undrar lite över om ni har några tips om bra/snygga packväskor? (inte de hårda i plast). Funderar på en tankväska också, ev från Bagster. Ler som en unge på julafton på min svarta skönhet ;o)
Ska nog få till att lägga upp bildbevis ja...
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Jag har tyvärr inte hunnit läsa alla trådar här inne än, men undrar lite över om ni har några tips om bra/snygga packväskor? (inte de hårda i plast). Funderar på en tankväska också, ev från Bagster. Ler som en unge på julafton på min svarta skönhet ;o)
Ska nog få till att lägga upp bildbevis ja...

Vill man komma billigt undan finns det sidoväskor på biltema för 350 kr, de har jag inhandlat men snygga vet i f.. :rolleyes: Hur man sen ska fästa de säkert och inte skava för mycket på lacken är en annan fråga. En sak är säker, lacken på Sv,n är skitkass, blir repor bara man petar på den så att spänna fast väskorna över lackade ytor är inte att rekommendera. (jag vet) Jag har planerat tillverka ett fäste som man kan montera väskorna på och sedan förhoppningsvis enkelt montera (på och av) på hojen utan riskera skador.

Annars så har jag tittat på det här. Bra pris och rymmer hela 82 L http://www.bikeshop.se/cgi-bin/produkter2007.pl?falt=25&varde=Moto%2Ddetail+%22GP%2Dsystem%22&unikt_falt=5&mall=pr07.html%20&tillbaka=falt%3D4%26varde%3D008510%26sok%3D%26mall%3Dsub2007%2Ehtml+%26sida%3D1%26sortfalt%3D6%26sortextra%3Dup

oj vilken sjukt lång länk :)
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top