SV 1000-tråden

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
hej på er! sitter och suktar lite smått efter att byta hoj till nästa år. Helkåpa är isåfall ett måste! blir så sjukt mycket snyggare.. har iaf i förebyggande syfte (lite tragiskt jag vet) kollat runt både i tråden och på google angående sånna kåpor.. finns inte så mkt men hittade detta: http://www.oneidasuzuki.com/store/parts-accessories/lower-fairing-sv650s-1000s-2003-06.html
för att vara original tycker jag det var ruskigt billigt! Det är väl endast originalprylar på sidan?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Nån som haft läckande slavcylinder(koppling)? Går det att packa om själv eller säljs de bara kompletta? kostar ca? :(
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Ikväll har det hänt lite greijer...här kommer en första dålig mobilbild på resultatet. Ljudupplevelsen blev ju inte heller sämre precis...:musik

Blev lite trångt med placeringen av upphängningsbandet men då infästningen för bakre fotpinnar är där den så fanns det inget alternativ...vi kom fram till att det känns dumt att förstöra titanet i den nya burken med borr o svetsövningar för att antingen konstruera ny upphängning utan band eller flytta på logon...upphängningsjärnet blev dock perfekt! Vi diskuterade olika lösningar, enklast hade ju varit att såga och bocka till en tjockare plåt men det slutade med en smäcker lösning i rostfritt...:tummenupp

EDIT: Han med svetsen är ju expert på rostfritt, han byggde ju även om själva dämparens röranslutning så att den blev likadan som på min gamla USA-dämpare med fjäderöglor o gick att fästa i USA-headersen...
 

Bifogat

  • japan.jpg
    japan.jpg
    155 KB · Visningar: 141
Last edited:

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Nån som haft läckande slavcylinder(koppling)? Går det att packa om själv eller säljs de bara kompletta? kostar ca? :(

Jodå, det är en rätt usel konstruktion utan avskrapningsring. På -03:an saknas dammskyddet som tillkom för att minska problemen med läckande slavcylindrar. Jag har själv bara bytt gummipackning samt komletterat med dammskydet. Hittills har det räckt. Dock har cylindern en del fula repor i sig, men den som lever den får se:)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ikväll har det hänt lite greijer...här kommer en första dålig mobilbild på resultatet. Ljudupplevelsen blev ju inte heller sämre precis...:musik

Blev lite trångt med placeringen av upphängningsbandet men då infästningen för bakre fotpinnar är där den så fanns det inget alternativ...vi kom fram till att det känns dumt att förstöra titanet i den nya burken med borr o svetsövningar för att antingen konstruera ny upphängning utan band eller flytta på logon...upphängningsjärnet blev dock perfekt! Vi diskuterade olika lösningar, enklast hade ju varit att såga och bocka till en tjockare plåt men det slutade med en smäcker lösning i rostfritt...:tummenupp

EDIT: Han med svetsen är ju expert på rostfritt, han byggde ju även om själva dämparens röranslutning så att den blev likadan som på min gamla USA-dämpare med fjäderöglor o gick att fästa i USA-headersen...

Ja, det blev ju väldigt snyggt. Det är alltså du (eller han med svetsen) som tillverkat bakre upphängningen och ingen färdigköpt lösning? Har du gummihylsan kvar eller är det stumt? Jag känner oxå en med svets!:) Då är det bara lite mer högupplösta bilder och ljudet vi väntar på:tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Var köper jag bra och billiga oljefilter till mc´n?

Tja, Biltema har billiga. Kvaliteten vet jag inget om men det skulle förvåna mig om de är sämre än något annat. I en annan tråd har ju deras olja varit föremål för granskning och ingen kan finna något annat än att deras olja motsvarar alla krav man kan ställa.

hej på er! sitter och suktar lite smått efter att byta hoj till nästa år. Helkåpa är isåfall ett måste! blir så sjukt mycket snyggare.. har iaf i förebyggande syfte (lite tragiskt jag vet) kollat runt både i tråden och på google angående sånna kåpor.. finns inte så mkt men hittade detta: http://www.oneidasuzuki.com/store/parts-accessories/lower-fairing-sv650s-1000s-2003-06.html
för att vara original tycker jag det var ruskigt billigt! Det är väl endast originalprylar på sidan?

Det är säkert det som säljs som Suzuki original kåpor. Dock inte tillverkade av Suzuki. Vad blir frakten? Blir det billigare än att köpa här i Sverige? Tror jag hörde 5600 kr här så lite billigare kan det nog bli.

När jag justerat min kedja och drar åt hjulmuttern så ändras spelet i kedjan. Det minskar! Jag har hyfsat lärt mig det här nu och sätter den lite slak innan jag drar åt så att det blir bra sen. Läste dock i någon tråd att man slipper det här om man sätter in bakre hjulaxeln åt andra hållet. Kan det verkligen stämma? Är det någon som provat?
 
Last edited:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
jaha då har man lagt handpenning på en svart sv1000 s 07 så nu är man ägare av en twin...
brum brum:tummenupp
 

Ozze

r00kie
Gick med
21 May 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki SV1000S
Hej Alla,

Sitter och ska beställa ett par nya blinkers, hittade dessa "Oxford Neptune"

574144.jpg


Gillar dom, och verkar dessutom vara av riktigt bra kvalitet!

Finns även i denna modellen:

jupiter-1.jpg


Har innan varit inne på att betsälla dessa:

937_th.jpg


albumpicn.jpg



Personligen gillar jag originalstuket, att blinkersen faktiskt går ut lite som "två vingar"

Samtidigt är det riktigt snyggt med infällda...

Svårt att bestämma sig..

Vad tycker ni? Ska sitta på min silver SV1000S med helkåpa...
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Chips för effekt

Har någon av er stött på detta :
http://cgi.ebay.ca/25BHP-PERFORMANC...34.c0.m14.l1262&_trkparms=|301:1|293:2|294:30
eller detta?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...ageName=ADME:X:AAQ:MOTORS:1123#ht_4703wt_1364

Att man inte får 25 hp det förstår jag. Det jag undrar är om det är totalt bredrägeri. Går grejerna ö h t att montera? Jag skrev till båda och frågade efter att få se installationsanvisningar och fick i båda fallen autosvar som sa nada. Den där IC-kretsen som syns på bild i den första länken verkar då inte ha någon given plats på min SV.

Kanske dumt att bry sig men det här skulle jag vilja gå vidare med och kanske anmäla. Tradera som väl är ett ebay-företag är vad jag har hört rätt seriösa och stänger av skojare. Det gör väl ebay också kan jag tänka.

Å här är en till

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PERF...egoryZ43978QQitemZ170338092749#ht_7927wt_1370
 
Last edited:

DannE R

Twin Frällst
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Linköping
Hoj
SV1000N -04
D där e ren båg....
Jo det går ju att chippa precis som med bil...men man bör mappa inte bara chippa.
Och det ger definitivt inga 25häst på en sug motor.
Man brukar kunna säga upp till 10% effektökning på en sugmotor.
D e samma som att sätta dit en PC utan att mappa efter din motor.
Alla motorer e unika och ska heller inte ha samma mappning.
Akta er för billiga chip både till hojen och bilen kan bli att ni åker o spikar sönder hela motorn om tändning/bränsle inte e korrekt mappat.

Mvh Danne
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
D där e ren båg....
Jo det går ju att chippa precis som med bil...men man bör mappa inte bara chippa.
Och det ger definitivt inga 25häst på en sug motor.
Man brukar kunna säga upp till 10% effektökning på en sugmotor.
D e samma som att sätta dit en PC utan att mappa efter din motor.
Alla motorer e unika och ska heller inte ha samma mappning.
Akta er för billiga chip både till hojen och bilen kan bli att ni åker o spikar sönder hela motorn om tändning/bränsle inte e korrekt mappat.

Mvh Danne

Håller med ovanstående för utom att 10% låter alldeles för högt,
jag skulle vilja säga från ett par procent upp till max 5%.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top