Låter lite mystiskt det där...
Måste säga att min cykel är så gott som fri från vibrationer oavsett varv på motorn eller hastighet, är förvisso en N-modell men har svårt att tro att en S skall vibrera mera.
Försök att känna om vibrationerna ökar/minskar med varvtalet eller hastigheten (motor eller chassi) fast det är nog inte riktigt så enkelt.
- Efterdra bultar på chassi och motorinfärstningar, någonting kan ju ha vibrerat loss, känn efter så att allt verkar sitta fast.
- Däck, slitna eller skada som gjort att du fått obalans.
Angående "rökutvecklingen", vilken färg har den, vit-->vatten, blå-->olja, tror mer på att det är kondens i rör och ljuddämpare som ger lite rök vid kallstart. Att det sedan tycks röka lite mer ur den ena pipan tror jag mer har med hur rördragningen på cykeln är gjord.
- Kolla hur tändstiften ser ut, färgen på isolatorfoten talar om hur motorn går och mår.
- Ingen FI kod på displayen som larmar för fel?
Några saker att kolla, men det låter knepigt med så få mil på mätaren, är ju knappt inkörd
.