Hej Allihopa
Plockade ner tank och kåpor för att lämnas iväg på lack nu i veckan, hade fått en liten bula i tanken och en skada på framkåpan(Trevligt att bo i stan....
)
Efter lite betänk så beslutade jag mig för att lacka om allt.
Tänkte fixa lite dekaler, såg att vissa har beställt ifrån chewysstuff, vet inte om där finns någon som passar min Sonic Silver met...
Ni som har köpt, vad har det kostat inkl frakt? Snabb lev?
och brukar inte dekaler sitta under klarlacken, hur blir det när ni tvättar?
Behöver även ett nytt bakdäck, vad kör ni på?
Efter lite snabb undersökning beställde jag ett Michelin PILOT POWER Rear 180/55 ZR17 TL 73W M/C, ifrån däckonline.
Kostade 1630:- Tyckte det verkade rätt vettigt, dessutom gillar jag hur mönstret är skuret.
Låter kanske lite fånigt, men tycker det gör rätt mkt för utseendet..
Jag tror jag lugnar mig med Powercommander, jag har redan slipons, och blir inte riktigt klok på hur mkt jag har att vinna med en PC, och efter att ha surfat runt lite här verkar det enkelt att lösa avgassmällarna med ett par bultar. Någon som har gjort detta får gärna skicka ett PM med beskrivning hur ni gjorde.
Dock vet jag inte om det lönt att beställa ett PAIR kit eller vad det heter ifrån chewys-stuff?
Kan man inte lämna in cykeln på mappning utan att ha en PC? och bara uppdatera den befintliga programvaran?
Tänkte ju även beställa en GI-Pro Växelindikator med TRE funktion men hittade denna på Ebay.
http://cgi.ebay.co.uk/TRE-GSX1400-TL1000-DL1000-SV1000-GSXR-600-1000-HAYABUSA_W0QQitemZ290315979018QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item290315979018&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A4|65%3A12|39%3A1|240%3A1308|301%3A1|293%3A1|294%3A200
Features:
*
When the bike is in neutral, our TRE electronically switches to allow a smooth tickover.
*
Timing restriction bypassed so bike accelerates much quicker
*
Bypasses top-speed restriction on GSXR1000 and GSX1300R from 2001 on
*
Plugs straight into bike with no modifications - Easily reversible
*
More torque available, thus improving driveability
*
Smoother part-throttle response
*
No issues with smooth tickover on GSX1400 models
*
Fitting instructions included
Vad är sant vad är bs?
Ni som har tagit bort eran "tre funktion" Det måste väl vara värt att lägga dom pengarna?
Växelindikatorn är jag inte speciellt intresserad av, utan mest att bli av med begränsningen.
Sen är jag fortfarande på jakt efter helkåpan, den kostade 5800:- tror jag hos Suzuki Sverige, men tänkte se om jag kunde hitta den någon annanstans lite billigare, kanske beg. Har ni något tips så skicka PM!!
Mvh Oskar