SV 1000-tråden

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Är det någon som har rensat bakdelen på sin SV 1000 och kan tipsa på vilka delar som behövs samt vart man kan handla dem.

Bakdäcket (orginal, Michelin pilot sport) har tagit slut efter drygt 600 mil, ganska snabbt kan jag tycka. Har någon av er provat ngn hårdare variant av sporttouringdäck som tex Michelin pilot road2, som verkar bra enligt testet nedan.

http://www.postimage.org/image.php?v=Pq3ssKvi

Tacksam för svar och kanske någon bild :)


Mvh
/Jakob
finns länk i min wiki men här är den igen
http://www.suzukisv1000.com/faq/fender/andyw.htm
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
köpte en SV1000N i fredags och gillar den starkt. dock tycker jag gasen känns lite "lång", jag får vrida rätt mycket mer på gasen än t.ex. vad jag var van vid på min gamla Hornet 900. någon annan som upplevt detta och någon som gjort något åt det? t.ex. snabbgashantag eller liknande?
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Bränsle förbrukning???

tänkte kolla med er andra här.

Läste i Bike:s beg guide och där skrev dom att den va törstig.... ja tycker inte
de e så farligt 0,6 vid lagom momsad fart:D

Lr e de jag som e van vid vtr:en som drag litern som e skadad:banana

Va brukar ni andra ligga på???
 

Roedluvan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki SV1000S 2003
tänkte kolla med er andra här.

Läste i Bike:s beg guide och där skrev dom att den va törstig.... ja tycker inte
de e så farligt 0,6 vid lagom momsad fart:D

Lr e de jag som e van vid vtr:en som drag litern som e skadad:banana

Va brukar ni andra ligga på???

Jag räknade ihop att på årets ca 400 mil har den dragit precis 0,5 l/mil.
Då kör jag nog ganska snällt, med 3 packväskor och frugan där bak.
Helt ok touring tycker jag ;)
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Bottennotering 4,67 l/100 km, toppnotering 7,17 l/100 km. Medel på 5,72 på drygt 15000 km.

El. översatt till svenska: min 0,467, max 0,717 och medel på 0,572 l/mil under ca 1500 mil...:confused:
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Bottennotering 4,67 l/100 km, toppnotering 7,17 l/100 km. Medel på 5,72 på drygt 15000 km.

El. översatt till svenska: min 0,467, max 0,717 och medel på 0,572 l/mil under ca 1500 mil...:confused:

Tänkte de kunde va kul att veta då dom sa att den drog mycke.

Thx för snabba svar:banana
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Bottennotering 4,67 l/100 km, toppnotering 7,17 l/100 km. Medel på 5,72 på drygt 15000 km.

El. översatt till svenska: min 0,467, max 0,717 och medel på 0,572 l/mil under ca 1500 mil...:confused:

Oj, jag får betydligt högre. Delvis kanske den drar mer för att jag kör med drevningen 16/42 men också för att jag har några procent för låg visning på vägmätaren. Det blir ju så när man kalibrerar hastigheten rätt med Speedohealer. Jag har kanske inte mätt lika noggrant som du men så här blir mina siffror

Lägsta lite drygt 0,6 l/mil vid landsväg i lugnt tempo

Det vanligaste ca 0,75 l/mil vid blandad körning

Högsta 0,9 l/mil vid aktiv körning på kurvig väg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Bilder SV

Jag har fått några bilder men jag upprepar min önskan att ni skickar bilder på era SV som jag kan få lägga ut på min hemsida.

Hemsidan når ni med länken underst och min mailadress är bjorn@joebarteam.se
 

JohanFalk

Spanare
Gick med
15 Aug 2008
Ort
Mld
Hoj
Suzuki sv1000s -05
Avgassystem!?!?!

Hallå har under semestern köpt mig en sv1000s 05 med 600 mil på mätaren. Kanon hoj! Men jag vill ju givetvis byta ut ljuddämparna mot en singel dämpare, har letat med ljus och desperation efter ett men ej hittat något till 05, yoshi har ett s,k 3/4 system men det ska enligt yoshi enbart passa 03. jaja nog med tjat jag vill ha ett sånt här system

http://www.youtube.com/watch?v=M5FjFH4vd08&feature=related
eller ett par schyssta slipon

mvh J Falk
 

RasmusBergqvist

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Kristineberg
Hoj
SV1000 k4, Gixxer 750 k9
Hallå har under semestern köpt mig en sv1000s 05 med 600 mil på mätaren. Kanon hoj! Men jag vill ju givetvis byta ut ljuddämparna mot en singel dämpare, har letat med ljus och desperation efter ett men ej hittat något till 05, yoshi har ett s,k 3/4 system men det ska enligt yoshi enbart passa 03. jaja nog med tjat jag vill ha ett sånt här system

http://www.youtube.com/watch?v=M5FjFH4vd08&feature=related
eller ett par schyssta slipon

mvh J Falk

Jag har moterat 3/4 systemet på 04, funkar fint, men man måste tabort pass.fotpinarna och bygga ett eget fäste.
 

Bifogat

  • n709005244_3504558_4823.jpg
    n709005244_3504558_4823.jpg
    53.9 KB · Visningar: 113

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
har fixat lite med hojen nu under semestern.. fler bilder kommer.. tycker själv om resultatet! :gnissla
 

Bifogat

  • DSCF0079.jpg
    DSCF0079.jpg
    241.6 KB · Visningar: 97

Jop

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Matfors
Hoj
SV 1000s
Banåkning på Mittsverigebanan

Tja

Nu har jag provat min SV 1000s på bana, å den fungerar mycket bra! Lite trist var att regnet lyckades komma efter att första passet var klart. Å andra sida fick man prova både torrt och blött.
Jag drog åt (ökade) kompressionen ca ett halv varv fram och bak, i övrigt orginalinställningar, nästa gång skall jag sätta en strippa på gaffelbenen så man kan se arbetsdjupet på framgaffeln. Har någon annan ljusterat fjädringen på sin SV för banåkning? Matchvikten är 88 kg + utrustning. Jag åker på orginaldäck och 2.3kg bak och 2.5 kg fram, fick tips om att gå ner i däckstryck på torrt underlag för att få bättre arbetstemp på framför allt bakdäcket.
Vad det gäller effekt så fungerar motorn som en dröm för en amatör som mig, vridet funkar klockrent samtidigt som mappningen av insprutningen är tillräckligt smidig för att undvika av/på slag vid högre varvtal. Gick att haka på både CBR 1000 -08 och GSXR 1000 till ca 170 sedan...tog jag dem på bromsningen... Skall det gå fort hänger det mest på chauffören, en ER 6 och XJ6 åkte från mig... träna mera. :)
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
någon som monterat på fatbarstyre på sin sv1000 n/s? och isåfall, hur har ni gjort med den för korta gasvajern?

jag monterade på fatbarstyre på min hoj idag men alla jävla vajrar å sladdar va för korta, det mesta gick att lösa genom att dra lite i å mata på men gasvajern är helt enkelt för kort. när jag svänger fullt till höger så drar den i gasen lite, känns ju inte jättesafe va? så jag fick tipset att dra om vajern mellan styrkronan och tanken istället för runt och framför styrkronan vilket jag tänker prova imorrn. känns ju betydligt lättare än att jaga längre vajer och börja lyfta på tank å meka nu såhär inför en långresa om 2 dygn.

finns det nackdelar eller problem med att dra om den sådär? vill ju liksom gärna slippa problem på resan!
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Hallå har under semestern köpt mig en sv1000s 05 med 600 mil på mätaren. Kanon hoj! Men jag vill ju givetvis byta ut ljuddämparna mot en singel dämpare, har letat med ljus och desperation efter ett men ej hittat något till 05, yoshi har ett s,k 3/4 system men det ska enligt yoshi enbart passa 03. jaja nog med tjat jag vill ha ett sånt här system

http://www.youtube.com/watch?v=M5FjFH4vd08&feature=related
eller ett par schyssta slipon

mvh J Falk

Du har PM.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Lite stiltje här va?

Så jag provar att dra upp ett par nytagna bilder.
I somras så blev det en Öhlinare monterad. Den gjorde verkligen underverk och gungandet i kurvor upphörde helt.

Så fick jag äntligen till någon form av kraschpuck. Den sitter i fästet för kåpunderdelen som inte är stumt så det kanske inte är optimalt men hysfat snyggt blev det tycker jag.

Beställda delar är avgashängare enligt bild!

Arbeten som ska göras är polering av hälplattor. Eventuellt ska jag borra hål i dem också. Bifogar bilder! Inte helt snyggt gjort men vad tycker ni om idén?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2009-09-10 kl. 20.56.59.png
    Skärmavbild 2009-09-10 kl. 20.56.59.png
    118.5 KB · Visningar: 79
  • DSC_0004.jpg
    DSC_0004.jpg
    247.5 KB · Visningar: 106
  • heel2.jpg
    heel2.jpg
    51.1 KB · Visningar: 80
  • heel3.jpg
    heel3.jpg
    64.9 KB · Visningar: 78
  • DSC_0008.jpg
    DSC_0008.jpg
    250.6 KB · Visningar: 92
  • DSC_0009.jpg
    DSC_0009.jpg
    251.2 KB · Visningar: 93
Last edited:

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Så jag provar att dra upp ett par nytagna bilder.
I somras så blev det en Öhlinare monterad. Den gjorde verkligen underverk och gungandet i kurvor upphörde helt.

Så fick jag äntligen till någon form av kraschpuck. Den sitter i fästet för kåpunderdelen som inte är stumt så det kanske inte är optimalt men hysfat snyggt blev det tycker jag.

Beställda delar är avgashängare enligt bild!

Arbeten som ska göras är polering av hälplattor. Eventuellt ska jag borra hål i dem också. Bifogar bilder! Inte helt snyggt gjort men vad tycker ni om idén?

Angående polering av plattorna vid fotpinnarna tycker jag :tummenupp
Har själv tänkt tanken då mina stövlar ligger och gnager så det blir en mörk repig ful yta. Polerar man dom med nå putsmedel (autosol?) så blir dom ju iallafall blanka och inte repiga.
Har du inhandlat puckarna (x-pads) från s-racing? Lätta att montera?
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Tjo.

Dax att planera vinters uppdateringar. Funderar på att köpa en underkåpa någon som vet var man kan köpa en? suzuki orginal lr kopia?
Sen ska PCIII på med.

Hmmm undra va mer man ska hitta på......
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Angående polering av plattorna vid fotpinnarna tycker jag :tummenupp
Har själv tänkt tanken då mina stövlar ligger och gnager så det blir en mörk repig ful yta. Polerar man dom med nå putsmedel (autosol?) så blir dom ju iallafall blanka och inte repiga.
Har du inhandlat puckarna (x-pads) från s-racing? Lätta att montera?

Jag tänker så här med hälplattorna. Om jag polerar dem så är det oerhört lätt att ta bort märken efter stövlarna med lite Autosol.

Jag har köpt kraschpuckarna från S-racing och de är väldigt lätta att montera.

Tjo.

Dax att planera vinters uppdateringar. Funderar på att köpa en underkåpa någon som vet var man kan köpa en? suzuki orginal lr kopia?
Sen ska PCIII på med.

Hmmm undra va mer man ska hitta på......

Klart att du ska ha Suzuki original kåpunderdelar.De är ju snyggast! :D Kan köpas från alla Suzukihandlare men kan bli billigare om du köper från Suzukihandlare i t.ex. UK eller Tyskland. Sen går det ibland att hitta för betydligt lägre pris på eBay men då ska man ju ha tur att det är rätt färg också.
Sätter du sen på en solocuts så blir din hoj en riktig godbit! Mitt förslag!
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top