SV 1000-tråden

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Va inne å kollade Suzuki england hittade ingen till min bara men får leta lite till.
Solo kuts hmm vet inte då de blir en hel del åkande med två på...
Eller massa packning. (Den funkar för lång åkning med 70 mil på en dag no problems:yoparty)

Efter 800mil i sommar känns de hel rätt att va till baka på twin igen..
(Fattar inte varför jag bytte hehe)

Jag tänker så här med hälplattorna. Om jag polerar dem så är det oerhört lätt att ta bort märken efter stövlarna med lite Autosol.

Jag har köpt kraschpuckarna från S-racing och de är väldigt lätta att montera.

Klart att du ska ha Suzuki original kåpunderdelar.De är ju snyggast! :D Kan köpas från alla Suzukihandlare men kan bli billigare om du köper från Suzukihandlare i t.ex. UK eller Tyskland. Sen går det ibland att hitta för betydligt lägre pris på eBay men då ska man ju ha tur att det är rätt färg också.
Sätter du sen på en solocuts så blir din hoj en riktig godbit! Mitt förslag!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
någon som har koll på hur många kuggar det är fram och bak orginal? hittar inget info om det. och har något drevat ner? är lite nyfiken på att göra det!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
någon som har koll på hur många kuggar det är fram och bak orginal? hittar inget info om det. och har något drevat ner? är lite nyfiken på att göra det!

Original sitter 17/40!

Jag har drevat till 16/42!

Det blir en märkbar skillnad. Man upplever hojen som oerhört mycket piggare och det är ju kul men med PC och Dynojets mjukvaruaccpump blir det nästan lite väl bra svar på gasen. Nästan!:)

På minussidan blir det väl högre bränsleförbrukning och så visar hastighetsmätaren alldeles galet. Lite för mycket fel för att jag skulle stå ut så jag skaffade en Speedohealer för att korrigera.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
ja jag hittade den infon tillslut. även läst lite om folk som drevat och det låter som att 17/42 räcker för mig. Dynojets mjukvaruaccpump? was is das? PC och filter har jag funderat på att skaffa!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Turbo76

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2009
Hoj
Suzuki sv1000n -03
Har äntligen skaffat en sv1000n -03. Riktigt skön hoj jämfört med 650'n jag hade innan. Tänkte byta det cromade "custom" styret som sitter original, men styrändsvikterna sitter som gjutna... Hur får jag bort dem?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Har äntligen skaffat en sv1000n -03. Riktigt skön hoj jämfört med 650'n jag hade innan. Tänkte byta det cromade "custom" styret som sitter original, men styrändsvikterna sitter som gjutna... Hur får jag bort dem?

Exakt hur du ska göra vet jag inte men bilden kanske kan vara till hjälp. Kanske en gängad stång in i mutten men inte dra åt och sedan få fast något i yttererändan som man kan dra i eller slå på. Om det är möjligt spraya in 5-56, WD40 eller liknande.

Bifogat

• Skärmavbild 2009-10-21 kl. 05.09.29.png
    Skärmavbild 2009-10-21 kl. 05.09.29.png
    33.3 KB · Visningar: 78

Turbo76

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2009
Hoj
Suzuki sv1000n -03
Ok, tack för hjälpen. Annars löser sig allt med våld...

Hur tycker ni som har bytt styre att det fungerar och vilka styren har ni monterat? Tänkte skaffa ett "street"styre från biltema, någon som använder detta?

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)

om det ser lika ut som på 650:n så hade jag samma problem. de KUNDE inte lossna.. trodde jag.. efter diverse hävstångsanordningar och fastspänd cykel så gick det tillslut, men du kan nog ge upp med skruvmejseln :)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Ok, tack för hjälpen. Annars löser sig allt med våld...

Hur tycker ni som har bytt styre att det fungerar och vilka styren har ni monterat? Tänkte skaffa ett "street"styre från biltema, någon som använder detta?

jag monterade på biltemas fatbarstyre men fick kapa 3 cm på styret på varje sida (vilket bara blev bättre tycker jag) för att alla vajrar skulle nå men det var knappt ändå, fick ta bort någon ledande ögla för att låta vajern gå en lite kortare väg, sedan fäste jag med buntband lite halvlöst. klart skönare körställning men lite meck, inget asjobbigt dock. lycka till!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
hittat ett billigt Vortex 43T bakdrev på eBay, hur pass är skillnaden jämfört med orginal 40T tro? hade tänkt satsa på 42T från början, ingen jätteskillnad kanske?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
hittat ett billigt Vortex 43T bakdrev på eBay, hur pass är skillnaden jämfört med orginal 40T tro? hade tänkt satsa på 42T från början, ingen jätteskillnad kanske?

Med 42 så sänker du utväxlingen 4,8 % och med 43 så sänker du den 7 %. Det Tillsammans med den inbyggda missvisningen i hastighetsmätaren är skillnaden ca 10 % eller mer för hög angivelse av mätarfart!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Med 42 så sänker du utväxlingen 4,8 % och med 43 så sänker du den 7 %. Det Tillsammans med den inbyggda missvisningen i hastighetsmätaren är skillnaden ca 10 % eller mer för hög angivelse av mätarfart!

ok, tack för infot! tror jag ska satsa på det 42T!

JLN

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
-04, Suzuki SV1000S
Fäste för kåpa

Tja ni som har monterat en kåpa och kraschpuckar, hur ser era fästen ut? Har köpt kåpa men inte fått nogra fästen med. Har markerat på bilden vilken jag undrar över.
//Johan

Bifogat

• sv1000s.jpg
    sv1000s.jpg
    189.3 KB · Visningar: 124

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
vad har ni känt att PCIII + sportfilter gjort för märkbar skillnad på era SV1000?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
vad har ni känt att PCIII + sportfilter gjort för märkbar skillnad på era SV1000?

PC3 gör en rätt avsevärd skillnad (nåja, så många hästar extra blir det ju inte men man märker skillnad) men luftfilter hit eller dit ingen skillnad alls.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tja ni som har monterat en kåpa och kraschpuckar, hur ser era fästen ut? Har köpt kåpa men inte fått nogra fästen med. Har markerat på bilden vilken jag undrar över.
//Johan

Där har jag satt kraschpuckar som fästen. ( Ser ut som en originalkåpa?)
Se mina bilder

Bifogat

• DSC_0005.jpg
    DSC_0005.jpg
    206.8 KB · Visningar: 82
  • DSC_0006.jpg
    DSC_0006.jpg
    215.2 KB · Visningar: 78
  • DSC_0007.jpg
    DSC_0007.jpg
    206.5 KB · Visningar: 71
  • DSC_0009.jpg
    DSC_0009.jpg
    251.2 KB · Visningar: 100
  • Gilla
Reaktioner: Pat

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
PC3 gör en rätt avsevärd skillnad (nåja, så många hästar extra blir det ju inte men man märker skillnad) men luftfilter hit eller dit ingen skillnad alls.

avsevärd skillnad på vilket sätt? för det är ju en rätt ryckig hoj/motor även om det är skönt med v-twin.

sportluftfilter lär man ju slänga på om man ska köra PCIII ju.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln