Det gör skillnad, dock inte så mycket, helst ska hela toppen på luftburken
sågas av + mappning i bänk, då gör det plötsligt stor skillnad. SV1000
vill ha riktigt mycket luft.
åh fan, har du någon bild på någon som gjort det, eller har du gjort det själv?
åh fan, har du någon bild på någon som gjort det, eller har du gjort det själv?
Jag har ingen dynograf, har inte gjort det själv (än) för min har varit nerskruvad.
Lyft av locket, skruva filtret m h a brickor mot underdelen. (Vet inte om det går att göra så med originalfiltret ) Så får du testa! Det gjorde jag med resultatet att det gjorde varken till eller ifrån. Absolut ingen skillnad och då har jag ändå en hyfsad mätmetod m h a en DV-kamera. Så jag skruvade tillbaka mitt lock.
Det gör bara nytta tillsammans med en mappning såklart.
Byta luftfilter ska man göra om det är smutsigt men vad man sätter dit för filter spelar ingen roll.
Okej, det låter som att den verkstan la ribban med det uttrycket.
Såga eller borra i luftburken ska man absolut inte göra sa de. Det har aldrig givit något positivt resultat.
MP-racing sa att han gjort det med bra resultat.
ja jag blir väldigt förvirrad över vad man bör göra. vill ju på med en PCIII och jag har av erfarenhet alltid trott att man ska se till att man får högre flöde av luft i samband med denna mod. tycker det e lite konstigt att folk har så olika uppfattningar och åsikter.
ja jag blir väldigt förvirrad över vad man bör göra. vill ju på med en PCIII och jag har av erfarenhet alltid trott att man ska se till att man får högre flöde av luft i samband med denna mod. tycker det e lite konstigt att folk har så olika uppfattningar och åsikter.
Min nuvarande ståndpunkt är att en PC3 med medskickad mappning ger absoluta merparten av vad man kan få ut. Resten är bara marginella skillnader. Ett sportluftfilter är inte fel då det har andra fördelar.
Jag lovar, jag ska inte komma med fler kommentarer i detta ämne.
Min uppfattning: att mappa en mc riktigt bra kräver mycket tid och
mycket kunskap. Denna kunskap är det inte jättemånga i Sverige som har
och hur många företagare är intresserade av att hålla på att mappa din
hoj timme efter timme i bänk för att få dom sista procenten?
Det har vi inte diskuterat, men för att ett luftfilterbyte/luftburksmodd ska
ge effekt tillsammans med mappning krävs självfallet att slipon eller helsystem
är monterat.
Håller inte med, jag skulle vilja säga att en powercommander utan en
mappning i bänk av kompetent personal är slöseri med pengar,
varför inte nyttja en pryl fullt ut när man väl investerat i den?
Dessutom får du för det mesta bättre pris på pc:en om du köper den
tillsammans med en mappning.
är det verkligen så svårt att mappa?
jag har ju iaf leovince utan db-killers på.
snacket hurevida det är värdare å mappa/bänka en PCIII istället för att använda en färdig mapp verkar folk ha helt skillda åsikter om. la upp en tråd om det i vintras/våras och det var som natt och dag.
Man får ofta en mappning för runt 3000:- inte så mycket pengar tycker jag?
dock vet jag inte hur pass stor skillnad det kan vara mellan vem som mappar.
Håller inte med, jag skulle vilja säga att en powercommander utan en
mappning i bänk av kompetent personal är slöseri med pengar,
varför inte nyttja en pryl fullt ut när man väl investerat i den?
Dessutom får du för det mesta bättre pris på pc:en om du köper den
tillsammans med en mappning.
Dina kommentarer är välkommna, skriv på bara
hur vet man att det är dags att köra ventiljustering? ska skicka in hojen på service idag och har hört att sånt görs ibland. dock så vet jag inte hur jag ska avgöra om det bör göras. tänkte att det kan vara bra å veta så jag inte nämner det och att det görs i onödan.
Jag köpte alla specialverktygen som behövdes (gjorde jobbet lättare- man klara sig nog utan) och all förbrukning för under tvåtusen. Mycket pengar över till bira!
Jag skulle gissa att de pengarna du tjänar på att serva själv är samma eller mindre än de pengar du förlorar då du sedan säljer utan stämplad bok. Så resonerar jag själv då jag köper begagnade hojar i alla fall.
...Själv har jag aldrig brytt mig om stämplar utan kollat hojens skick och värderat efter detta. Så detta är inget bekymmer om du och några till stirrar er blinda på stämplar. De flesta kollar andra saker...
Jag håller med dig i sak, att en noggrann ägare tar bättre hand om hojen än en stressad och ibland slarvig mekaniker. Tyvärr håller inte de argumenten då det kommer till garantiåtgärder, goodwill etc. Jag fick lämna in senaste hojen (som i och för sig var en ktm...) en halv månad innan fabriksgarantin gick ut för byte av startmotor etc. Det hade nog inte gått med en hemmaservad. Nu blev det plötsligt lite väl off-topic...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |