SV 1000-tråden

Jamt

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki SV1000 S
Till Salu

Säljer min SV1000S 2003 är det ngn som är intresserad.Gubbkörd +60
Ca 2800km nytt driv paket för övrigt bra skick.:tummenupp
 

Bifogat

  • CIMG0094.jpg
    CIMG0094.jpg
    249.3 KB · Visningar: 107

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
fetsko: har sett dom på blocket men måste ha kvar passagerarpinnarna till tjejen, har för mig att dom måste bort om man ska ha ett högdraget system? har du sålt drivpaketet ditt?

Här är en lösning... inte världens snyggaste, men ändå!
05_STUD-peg.jpg

Drivpaketet ligger och värmer hyllan här hemma. 900riksdaler vill jag ha för det!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Här är en lösning... inte världens snyggaste, men ändå!
05_STUD-peg.jpg

Drivpaketet ligger och värmer hyllan här hemma. 900riksdaler vill jag ha för det!
Inte världens snyggaste men ta bort hållaren för fotpinnen. Då jävlar! Fast det var ju den som skulle vara kvar och då är det en snygg kompromiss!
Har du sålt ditt drivpaket? Annars hur tänker ni? Flera har ju pratat om drivpaket och här finns ett till absolut reapris. Kul drevning dessutom. Jag har helt nytt annars hade jag givetvis varit spekulant.
 
Last edited:

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Om det är någon som har ett kedjeskydd över, köper jag gärna det
för en rimlig peng.

Även passagerarkuts kan vara av intresse.

:krama
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Om det är någon som har ett kedjeskydd över, köper jag gärna det
för en rimlig peng.

Även passagerarkuts kan vara av intresse.

:krama

Menar du original kedjeskydd? Det har jag och det vill jag inte ha mycket för men det blir ju lite frakt också om du inte har vägarna förbi Uddevalla.
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Kul att det skrivs en del i tråden, trots vintersäsong :)

Dags att skriva något så det få bli några tråkiga servicerelaterade frågor som någon vänlig själ kanske vill svara på. :)


Hur länge kör ni innan ni byter motorolja/filter? Jag vet att en del byter olja varje år men som det ser ut nu kommer det vara lagom att jag beställer 1800-mils service i slutet på sommaren/hösten. Kommer då ha kört med oljan i över 2 år, bör man byta tidigare?

Någon som har tips på ett bra framdäck? Sitter Michelin Pilot Road på hojen nu. Tycker det däcket har funkat bra men vore kul att prova något nytt. Det är väl ingen direkt fördel/nackdel att ha samma däcksfabrikat fram som bak?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jaaaaaaaa tack! Skickade pm för ett par dagar sen....

Jäkla konstigt, på mitt konto har jag vare sig sett att jag fått pm eller att du skrivit det här inlägget i tråden. Mysko! Nu har jag i a f svarat!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kul att det skrivs en del i tråden, trots vintersäsong :)

Dags att skriva något så det få bli några tråkiga servicerelaterade frågor som någon vänlig själ kanske vill svara på. :)


Hur länge kör ni innan ni byter motorolja/filter? Jag vet att en del byter olja varje år men som det ser ut nu kommer det vara lagom att jag beställer 1800-mils service i slutet på sommaren/hösten. Kommer då ha kört med oljan i över 2 år, bör man byta tidigare?

Någon som har tips på ett bra framdäck? Sitter Michelin Pilot Road på hojen nu. Tycker det däcket har funkat bra men vore kul att prova något nytt. Det är väl ingen direkt fördel/nackdel att ha samma däcksfabrikat fram som bak?

Jag byter olja var 600:e mil eller minst en gång per år. Jag har två hojar och kör inte så himla mycket så det brukar sammanfalla. Det innebär i praktiken att jag byter olja och filter varje höst inför vinterförvaringen.
Jag anser att du ska byta oljan innan säsongen börjar.

Jag kör själv med Pilot Road och är himla nöjd. Kompisen kör med Metzeler, Sportec tror jag, och han är väldigt nöjd med dem. Det finns nog fördelar med samma typ av däck och kanske t o m samma fabrikat bak och fram. Däcksprofilerna ska stämma fram och bak. Jag är ingen expert men vill du veta mer så sök i de trådar som handlar om däck. Där har det varit uppe.
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Jag byter olja var 600:e mil eller minst en gång per år. Jag har två hojar och kör inte så himla mycket så det brukar sammanfalla. Det innebär i praktiken att jag byter olja och filter varje höst inför vinterförvaringen.
Jag anser att du ska byta oljan innan säsongen börjar.

Jag kör själv med Pilot Road och är himla nöjd. Kompisen kör med Metzeler, Sportec tror jag, och han är väldigt nöjd med dem. Det finns nog fördelar med samma typ av däck och kanske t o m samma fabrikat bak och fram. Däcksprofilerna ska stämma fram och bak. Jag är ingen expert men vill du veta mer så sök i de trådar som handlar om däck. Där har det varit uppe.

Tack för tipsen BJN. Får bli ett oljebyte snarast. Har ett Bridgestone bak så det lutar åt samma typ fram.
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
jaha då fick jag hem ett paket bestående av två nya burkar! kan det bli vår nu snart :huvet
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
nä känns som det inte kan skilja så sjukt mycket i ljudkaraktär.. hoppas bara den inte låter allt för mycket bara. sitter db-killer i röret men vet inte om det hjälper så bra.

är det förresten någon som vet av en sida med rekommenderade inställningar för fjädring (retur, kompression osv) för gata? kollade lite på sv1000portal men hittade inte nått bra tycker jag.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
nä känns som det inte kan skilja så sjukt mycket i ljudkaraktär.. hoppas bara den inte låter allt för mycket bara. sitter db-killer i röret men vet inte om det hjälper så bra.

är det förresten någon som vet av en sida med rekommenderade inställningar för fjädring (retur, kompression osv) för gata? kollade lite på sv1000portal men hittade inte nått bra tycker jag.

Jag har ju inte samma ljuddämpare som du men de ser väldigt lika ut och db-killers påverkade rätt mycket. Jag började med att ta bort dem och har kört så. Nu har jag testat att sätta dit dem och jag tror att den går att besikta med detta. Undrar om inte svaret på gasen dessutom blev lite rappare.

Angående fjädringen:
Här en sida om hur man gör det (fast det kanske du inte behöver)

http://www.suzukisv1000.com/faq/rear_preload.htm

och här en sida med förslag på inställning

http://www.sportrider.com/bikes/146_street_bike_suspension_settings/index.html#suzuki
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top