SV 1000-tråden

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Om jag ser rätt på bilden så är det den långa genomgående till tanken. Då tror jag, ganska säker, att den ska vara M6x100.

Någon som har en aning om var jag kan hittar bult i så udda mått?
Bor i Varberg men det kan ju skickas....
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Någon som har en aning om var jag kan hittar bult i så udda mått?
Bor i Varberg men det kan ju skickas....

En välsorterad järnaffär bör väl ha. Där man annars kan köpa t.ex. OK, Clas Ohlson, Biltema m.fl. har man nog inte så långa M6. Till det ändamålet du behöver går det nog bra att kapa en gängad stång till rätt längd och fästa t.ex. en kupolmutter i ena ändan.

EDIT: Kollade nyss och original Suzuki kostar 1,36 dollar i USA. Senast jag köpte Suzuki originaldelar i Sverige så fick jag ta dollarpriset gånger 20!!!! I det här fallet blir det ju ändå inga astronomiska summor.
 
Last edited:

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Tack för alla svar! Gängstav med kupolmutter var en enkel och
bra lösning :tummenupp Märks att jag skruvat för lite på sistone!


:Bugar
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Det är reservbehållaren till kylarvattnet på bilden,
någon som har en aning om var slangen på toppen ska gå?

2sbx4yr.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
jag ska montera på Barracuda's "new dinamik" framlykta på min sv1000-n och misstänker att jag kommer få antingen ta bort min styrdämpare eller modifiera den då jag tror den kommer vara i vägen lite. någon som gjort något liknande eller har tips om hur man kan modda styrdämparen eller fästena så den kommer lite längre ner? och hur reagerar hojen utan styrdämparen?
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Anslutningen som saknar slang på min hoj heter "20" på din bildlänk,
jag lyckas dock inte klura ut vad som ska sitta där?

Tack för svar :tummenupp

Det verkar ju inte som att det sitter något där. Ska se om jag kan kolla på min hoj så hör jag av mig.

Edit: Inser att jag måste ta loss en del för att kunna se något och då är det en lite större operation som jag inte kan göra nu på ett par dagar. När man ser bilden jag länkade till och läser texten i manualen hur man ska demontera reservbehållaren för kylvätska så finns det inget som tyder på att någon annan slang än nr 15 är ansluten från behållaren.
 
Last edited:

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Det verkar ju inte som att det sitter något där. Ska se om jag kan kolla på min hoj så hör jag av mig.

Edit: Inser att jag måste ta loss en del för att kunna se något och då är det en lite större operation som jag inte kan göra nu på ett par dagar. När man ser bilden jag länkade till och läser texten i manualen hur man ska demontera reservbehållaren för kylvätska så finns det inget som tyder på att någon annan slang än nr 15 är ansluten från behållaren.

Tack! Nä precis, om man kollar på bilden i servicemanualen på 5-4
så ser det ut som att det bara går 1 slang från "resovoir tank",
den som går till kylaren.

Undrar bara varför man satt ett t-stycke där då :confused:
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack! Nä precis, om man kollar på bilden i servicemanualen på 5-4
så ser det ut som att det bara går 1 slang från "resovoir tank",
den som går till kylaren.

Undrar bara varför man satt ett t-stycke där då :confused:

Det undrar jag också. Eventuellt tar jag fram min hoj till helgen och då ska jag kolla om det sitter något på det T-stycket. En slang för avluftning förstår jag men varför ett T-stycke?
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Det undrar jag också. Eventuellt tar jag fram min hoj till helgen och då ska jag kolla om det sitter något på det T-stycket. En slang för avluftning förstår jag men varför ett T-stycke?

Jag hade varit mycket tacksam om du hade velat kolla hur det ser ut
på din hoj :Bugar Vill ju ha ihop min så att jag kan köra!!!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag hade varit mycket tacksam om du hade velat kolla hur det ser ut
på din hoj :Bugar Vill ju ha ihop min så att jag kan köra!!!

Visst, jag ska kolla men det blir tidigast till helgen!
Själv räknar jag inte med att kunna köra på länge pga vintervädret tyvärr.
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
jag ska montera på Barracuda's "new dinamik" framlykta på min sv1000-n och misstänker att jag kommer få antingen ta bort min styrdämpare eller modifiera den då jag tror den kommer vara i vägen lite. någon som gjort något liknande eller har tips om hur man kan modda styrdämparen eller fästena så den kommer lite längre ner? och hur reagerar hojen utan styrdämparen?

Jag vet inget om själva monteringen! Men... när BikeTrollhättan skulle köpa min sv så sa dom att styrdämparen inte hade någon olja kvar, och att den därför inte hade någon funktion...alls!
Vilket jag naturligtvis inte alls hade reflekterat över... så den kanske kan kvitta!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag vet inget om själva monteringen! Men... när BikeTrollhättan skulle köpa min sv så sa dom att styrdämparen inte hade någon olja kvar, och att den därför inte hade någon funktion...alls!
Vilket jag naturligtvis inte alls hade reflekterat över... så den kanske kan kvitta!

hmm ok, vadå kan den inte fyllas på eller? kanske man borde kolla upp. hojen klarar sig klart utan den men frågan är bara om det blir någon märkbar negativ skillnad!?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag hade varit mycket tacksam om du hade velat kolla hur det ser ut
på din hoj :Bugar Vill ju ha ihop min så att jag kan köra!!!

Nu har jag kollat!

Den anslutningen på ditt T-stycke som är tom ska anslutas till ett av de två ställen som finns att koppla slangar på baktill på höger undersida av bensintanken. Ganska enkelt m a o. Den andra slangen från tanken ska som den andra slangen från T-stycket bara dras ner och mynna ut på undersidan av motorn.
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Nu har jag kollat!

Den anslutningen på ditt T-stycke som är tom ska anslutas till ett av de två ställen som finns att koppla slangar på baktill på höger undersida av bensintanken. Ganska enkelt m a o. Den andra slangen från tanken ska som den andra slangen från T-stycket bara dras ner och mynna ut på undersidan av motorn.

Grymt BJN :krama

Är mycket tacksam, karma coming your way :tummenupp
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
tittade av en slump till hojen idag. Ska göra 1:a besiktningen i maj och såg att mitt bakdäck nog inte kommer att gå igenom.. så den eviga frågan. vad ska man köpa för däck? tänkte det är lika bra att byta fram och bak när man ändå håller på. Nya Purepower kan det kanske vara något för aktiv gatkörning? annars är ju pilot road 2ct beprövat och bra. men det är ju alltid roligt att prova någon nyhet =)
usch det kommer att bli många timmar framöver att hitta nått vettigt test/erbjudande :huvet
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
tittade av en slump till hojen idag. Ska göra 1:a besiktningen i maj och såg att mitt bakdäck nog inte kommer att gå igenom.. så den eviga frågan. vad ska man köpa för däck? tänkte det är lika bra att byta fram och bak när man ändå håller på. Nya Purepower kan det kanske vara något för aktiv gatkörning? annars är ju power road 2ct beprövat och bra. men det är ju alltid roligt att prova någon nyhet =)
usch det kommer att bli många timmar framöver att hitta nått vettigt test/erbjudande :huvet

Efter att ha läst rätt många test av däck så har jag kommit fram till att moderna däck är oerhört bra och det skiljer väldigt lite mellan olika fabrikat.
De som jag nu har på Michelin Pilot Road 2 är jag väldigt nöjd med. Har inte ens tenderat att släppa då jag pressat det.

Min stora grej med däck är att nu ska jag fan i mej skaffa grejer för att byta och balansera själv. Inget svårt alls egentligen. Den stora besparingen ligger inte i att man sparar de 150 kr som däckfirman tar för att montera och balansera utan i att man kan köpa däcket minst 500 spänn billigare.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top