Om jag ser rätt på bilden så är det den långa genomgående till tanken. Då tror jag, ganska säker, att den ska vara M6x100.
Någon som har en aning om var jag kan hittar bult i så udda mått?
Bor i Varberg men det kan ju skickas....
Om jag ser rätt på bilden så är det den långa genomgående till tanken. Då tror jag, ganska säker, att den ska vara M6x100.
Någon som har en aning om var jag kan hittar bult i så udda mått?
Bor i Varberg men det kan ju skickas....
Det är reservbehållaren till kylarvattnet på bilden,
någon som har en aning om var slangen på toppen ska gå?
Jag vet inte men du kanske kan få en ledtråd på den här bilden.
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...el/SV1000S/GroupID/264064/Group/RADIATOR_HOSE
Annars får du höra av dig så får jag väl plocka fram min hoj och försöka kolla.
Anslutningen som saknar slang på min hoj heter "20" på din bildlänk,
jag lyckas dock inte klura ut vad som ska sitta där?
Tack för svar
Det verkar ju inte som att det sitter något där. Ska se om jag kan kolla på min hoj så hör jag av mig.
Edit: Inser att jag måste ta loss en del för att kunna se något och då är det en lite större operation som jag inte kan göra nu på ett par dagar. När man ser bilden jag länkade till och läser texten i manualen hur man ska demontera reservbehållaren för kylvätska så finns det inget som tyder på att någon annan slang än nr 15 är ansluten från behållaren.
Tack! Nä precis, om man kollar på bilden i servicemanualen på 5-4
så ser det ut som att det bara går 1 slang från "resovoir tank",
den som går till kylaren.
Undrar bara varför man satt ett t-stycke där då
Det undrar jag också. Eventuellt tar jag fram min hoj till helgen och då ska jag kolla om det sitter något på det T-stycket. En slang för avluftning förstår jag men varför ett T-stycke?
Jag hade varit mycket tacksam om du hade velat kolla hur det ser ut
på din hoj Vill ju ha ihop min så att jag kan köra!!!
jag ska montera på Barracuda's "new dinamik" framlykta på min sv1000-n och misstänker att jag kommer få antingen ta bort min styrdämpare eller modifiera den då jag tror den kommer vara i vägen lite. någon som gjort något liknande eller har tips om hur man kan modda styrdämparen eller fästena så den kommer lite längre ner? och hur reagerar hojen utan styrdämparen?
Jag vet inget om själva monteringen! Men... när BikeTrollhättan skulle köpa min sv så sa dom att styrdämparen inte hade någon olja kvar, och att den därför inte hade någon funktion...alls!
Vilket jag naturligtvis inte alls hade reflekterat över... så den kanske kan kvitta!
Jag hade varit mycket tacksam om du hade velat kolla hur det ser ut
på din hoj Vill ju ha ihop min så att jag kan köra!!!
Nu har jag kollat!
Den anslutningen på ditt T-stycke som är tom ska anslutas till ett av de två ställen som finns att koppla slangar på baktill på höger undersida av bensintanken. Ganska enkelt m a o. Den andra slangen från tanken ska som den andra slangen från T-stycket bara dras ner och mynna ut på undersidan av motorn.
tittade av en slump till hojen idag. Ska göra 1:a besiktningen i maj och såg att mitt bakdäck nog inte kommer att gå igenom.. så den eviga frågan. vad ska man köpa för däck? tänkte det är lika bra att byta fram och bak när man ändå håller på. Nya Purepower kan det kanske vara något för aktiv gatkörning? annars är ju power road 2ct beprövat och bra. men det är ju alltid roligt att prova någon nyhet =)
usch det kommer att bli många timmar framöver att hitta nått vettigt test/erbjudande
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|