Efter c:a 70 mil på hojjen är jag kanon nöjd med den.
Åh motorn vilken gång
Lägger med lite bilder från soliga småland
Har funderingar på att byta från clipon till "cross" styre, tänkte höra med er som gjort det tidigare, var hittar man delar och hur gick ni till väga?
Har ringt till ett par mc-skrotar för att försöka få tag på en ny styrkrona (då jag inte vill sabba orginalet) men de e semester och dom saknar till den modellen osv.
Någon som har andra bra förslag på var man kan hitta delar som man behöver för att genomföra det? styrkrona,risers,kanske behövs nya slangar vajrar mm?
Kanske någon som har det jag söker?
Min hojj har en tendens att rycka lite när man ligger på jämn fart i c.a 100-110. Men bara när motorn inte behöver jobba typ på platt mark.
Servade den idag men de blev inte bättre trots att vi skruvade upp sprutet lite.
Har bara GPR-burkar på inge filter eller nått annat.
Testat och kört på 95 98 och V-Power. ingen skillnad.
E de bara PC3 som gäller???
Nån som känner igen detta??
jag hade samma problem som du , ryckig gång vid jämn fart och högväxel. en möjlig orsak kan vara att ditt drivpaket är dåligt. jag bytte mitt för ett år sedan och då försvann problemet. problemet brukar uppstå när dreven blir ovala.
ser ut som en lufttrycksgivare.. för insprutningen..
Är det någon som har rensat bakdelen på sin SV 1000 och kan tipsa på vilka delar som behövs samt vart man kan handla dem.
Bakdäcket (orginal, Michelin pilot sport) har tagit slut efter drygt 600 mil, ganska snabbt kan jag tycka. Har någon av er provat ngn hårdare variant av sporttouringdäck som tex Michelin pilot road2, som verkar bra enligt testet nedan.
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq3ssKvi
Tacksam för svar och kanske någon bild
Mvh
/Jakob
Tackar för snabbt svar. Vart köpte du undertailen + blinkers? Var undertailen lackad i hojjens färg?
Det lutar åt att köpa ett michelin roadpilot2, vad kan vara ett bra pris? har fått förslag på 1800 omlaggt och klart på löst hjul...
Är det någon som har rensat bakdelen på sin SV 1000 och kan tipsa på vilka delar som behövs samt vart man kan handla dem.
Bakdäcket (orginal, Michelin pilot sport) har tagit slut efter drygt 600 mil, ganska snabbt kan jag tycka. Har någon av er provat ngn hårdare variant av sporttouringdäck som tex Michelin pilot road2, som verkar bra enligt testet nedan.
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq3ssKvi
Tacksam för svar och kanske någon bild
Mvh
/Jakob
(Tror det finns ett inlägg tidigare i detta forum med en länk till en sida man kan ladda ner en mall för plåten som bockas för att rensa upp röven. Ganska tidigt i tråden.)
Det är nog den här du menar?
http://www.motorcycleinfo.co.uk/index.cfm?fa=contentGeneric.olvvpwwaufvwjbwb&pageId=156040
Håller på att få ihop min båge man vad är det för pryl på bilden och var ska
den sitta?
E du lite händig så var det skitlätt att bocka till en rostfri plåt och två
små distanser så var saken klar ingen jätte stänka längre
Godkända blinkers å skyltbelysning dock ingen reflex men va faan
Se bild.
(Tror det finns ett inlägg tidigare i detta forum med en länk till en sida man kan ladda ner en mall för plåten som bockas för att rensa upp röven. Ganska tidigt i tråden.)
Ja har kört pilot road2 bak funkar skitbra.
Pilot road2 är ett riktigt bra alround däck. Kolla hojdäck de har bra priser.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|