SV 1000-tråden

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Lite bilder:)

Efter c:a 70 mil på hojjen är jag kanon nöjd med den.

Åh motorn vilken gång:Bugar:Bugar

Lägger med lite bilder från soliga småland:banana
 

Bifogat

  • DSC00155.jpg
    DSC00155.jpg
    252.8 KB · Visningar: 105
  • DSC00156.jpg
    DSC00156.jpg
    251.6 KB · Visningar: 150
  • DSC00159.jpg
    DSC00159.jpg
    253.3 KB · Visningar: 97

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Efter c:a 70 mil på hojjen är jag kanon nöjd med den.

Åh motorn vilken gång:Bugar:Bugar

Lägger med lite bilder från soliga småland:banana

låter som att det var ett bra val av mig att välja sv1000 och inte vtr:yoparty
jävligt skoj att du är nöjd med hojen,den är jävligt fin.
som jag sa tidigare,det är något visst med 07:D:D:D
 

Intenz0

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
2006 Suzuki Sv1000s
Clipon styre eller Cross styre?

Har funderingar på att byta från clipon till "cross" styre, tänkte höra med er som gjort det tidigare, var hittar man delar och hur gick ni till väga?
Har ringt till ett par mc-skrotar för att försöka få tag på en ny styrkrona (då jag inte vill sabba orginalet) men de e semester och dom saknar till den modellen osv.

Någon som har andra bra förslag på var man kan hitta delar som man behöver för att genomföra det? styrkrona,risers,kanske behövs nya slangar vajrar mm?
Kanske någon som har det jag söker?:gnissla
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
PC3 kanske man behöver

Min hojj har en tendens att rycka lite när man ligger på jämn fart i c.a 100-110. Men bara när motorn inte behöver jobba typ på platt mark.

Servade den idag men de blev inte bättre trots att vi skruvade upp sprutet lite.

Har bara GPR-burkar på inge filter eller nått annat.

Testat och kört på 95 98 och V-Power. ingen skillnad.

E de bara PC3 som gäller???

Nån som känner igen detta??
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har funderingar på att byta från clipon till "cross" styre, tänkte höra med er som gjort det tidigare, var hittar man delar och hur gick ni till väga?
Har ringt till ett par mc-skrotar för att försöka få tag på en ny styrkrona (då jag inte vill sabba orginalet) men de e semester och dom saknar till den modellen osv.

Någon som har andra bra förslag på var man kan hitta delar som man behöver för att genomföra det? styrkrona,risers,kanske behövs nya slangar vajrar mm?
Kanske någon som har det jag söker?:gnissla

I den här tråden hittar du förslag till billiga lösningar
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=18709&highlight=Superbike+handlebar

Annars finns allt att köpa färdigt, t.ex. här
http://www.spieglerusa.com/cfm/sbk.cfm

OBS! Jag har inte gjort det själv. Bara funderade på det ett tag!
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Min hojj har en tendens att rycka lite när man ligger på jämn fart i c.a 100-110. Men bara när motorn inte behöver jobba typ på platt mark.

Servade den idag men de blev inte bättre trots att vi skruvade upp sprutet lite.

Har bara GPR-burkar på inge filter eller nått annat.

Testat och kört på 95 98 och V-Power. ingen skillnad.

E de bara PC3 som gäller???

Nån som känner igen detta??


jag hade samma problem som du , ryckig gång vid jämn fart och högväxel. en möjlig orsak kan vara att ditt drivpaket är dåligt. jag bytte mitt för ett år sedan och då försvann problemet. problemet brukar uppstå när dreven blir ovala.
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
jag hade samma problem som du , ryckig gång vid jämn fart och högväxel. en möjlig orsak kan vara att ditt drivpaket är dåligt. jag bytte mitt för ett år sedan och då försvann problemet. problemet brukar uppstå när dreven blir ovala.

Kan va de känns dock som att efter 600mil borde inte dreven va ovala men man vet inte förra ägarn kanske gillade å slanga mycket...

Lutar nog åt en PC3,filter och bänk till vintern.

Funkar inte de får man la byta drivpacketet med.
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Håller på att få ihop min båge man vad är det för pryl på bilden och var ska
den sitta? :confused: :va

68d383.jpg
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
har lyckats krascha min hornet 900 och är sjukskriven för tillfället pga 9 frakturer och en rejäl stukning av handleden. men jag har dock inga tankar alls på att sluta åka hoj och tänkte köpa en så fort jag är någorlunda hel igen och jag sneglar en massa på SV 1000 N.

vad är det som är så bra med den? hör gärna lite feedback från folk som äger en sån. det uppenbara som fått mig intresserad är nakenhoj-looken samt att det är en v-twin med mer mer vrid än en vanlig rad-4. något annat bra?
 

Jop

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Matfors
Hoj
SV 1000s
Rensad bakdel + nytt bakdäck

Är det någon som har rensat bakdelen på sin SV 1000 och kan tipsa på vilka delar som behövs samt vart man kan handla dem.

Bakdäcket (orginal, Michelin pilot sport) har tagit slut efter drygt 600 mil, ganska snabbt kan jag tycka. Har någon av er provat ngn hårdare variant av sporttouringdäck som tex Michelin pilot road2, som verkar bra enligt testet nedan.

http://www.postimage.org/image.php?v=Pq3ssKvi

Tacksam för svar och kanske någon bild :)


Mvh
/Jakob
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Är det någon som har rensat bakdelen på sin SV 1000 och kan tipsa på vilka delar som behövs samt vart man kan handla dem.

Bakdäcket (orginal, Michelin pilot sport) har tagit slut efter drygt 600 mil, ganska snabbt kan jag tycka. Har någon av er provat ngn hårdare variant av sporttouringdäck som tex Michelin pilot road2, som verkar bra enligt testet nedan.

http://www.postimage.org/image.php?v=Pq3ssKvi

Tacksam för svar och kanske någon bild :)


Mvh
/Jakob

Jag har rensat bakdelen men m h a undertail så det kanske inte är intressant. Det som behövdes i mitt fall var väl undertailen och inget mer då man fäster skylten direkt i undertailen. Hållare för blinkers följde med. jag bytte blinkers också men det är ju inte nödvändigt. Hur det ser ut kan du se i mitt garage.

Jag körde också mitt Pilot Sport ca 600 mil.Min däckhandlare tycker att Sport är ett riktigt dåligt däck och han rekommenderade mig att byta till Pilot Road 2. Det däcket hade jag på min förra hoj och var mycket nöjd med. Efter 300 mil är jag lika nöjd med det däcket på SV.
 

Jop

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Matfors
Hoj
SV 1000s
Tackar för snabbt svar. Vart köpte du undertailen + blinkers? Var undertailen lackad i hojjens färg?

Det lutar åt att köpa ett michelin roadpilot2, vad kan vara ett bra pris? har fått förslag på 1800 omlaggt och klart på löst hjul...
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tackar för snabbt svar. Vart köpte du undertailen + blinkers? Var undertailen lackad i hojjens färg?

Det lutar åt att köpa ett michelin roadpilot2, vad kan vara ett bra pris? har fått förslag på 1800 omlaggt och klart på löst hjul...

Jag köpte undertail och blinkers hos S-Racing. Den är inte lackad i hojens kulör men den finns i en röd plast som stämmer tillräckligt bra. Svart finns ju också. Andra kulörer tror jag inte finns av just den undertailen. Fast det vet jag inte säkert.

Det låter som ett bra pris i mina öron för det däcket då jag i a f betalade över 2000 för ett.
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Är det någon som har rensat bakdelen på sin SV 1000 och kan tipsa på vilka delar som behövs samt vart man kan handla dem.

Bakdäcket (orginal, Michelin pilot sport) har tagit slut efter drygt 600 mil, ganska snabbt kan jag tycka. Har någon av er provat ngn hårdare variant av sporttouringdäck som tex Michelin pilot road2, som verkar bra enligt testet nedan.

http://www.postimage.org/image.php?v=Pq3ssKvi

Tacksam för svar och kanske någon bild :)


Mvh
/Jakob


E du lite händig så var det skitlätt att bocka till en rostfri plåt och två
små distanser så var saken klar ingen jätte stänka längre:banana
Godkända blinkers å skyltbelysning dock ingen reflex men va faan

Se bild.

(Tror det finns ett inlägg tidigare i detta forum med en länk till en sida man kan ladda ner en mall för plåten som bockas för att rensa upp röven. Ganska tidigt i tråden.)

Ja har kört pilot road2 bak funkar skitbra.

Pilot road2 är ett riktigt bra alround däck. Kolla hojdäck de har bra priser.
 

Bifogat

  • DSC00156.jpg
    DSC00156.jpg
    251.6 KB · Visningar: 79
Last edited:

Jop

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Matfors
Hoj
SV 1000s
E du lite händig så var det skitlätt att bocka till en rostfri plåt och två
små distanser så var saken klar ingen jätte stänka längre:banana
Godkända blinkers å skyltbelysning dock ingen reflex men va faan

Se bild.

(Tror det finns ett inlägg tidigare i detta forum med en länk till en sida man kan ladda ner en mall för plåten som bockas för att rensa upp röven. Ganska tidigt i tråden.)

Ja har kört pilot road2 bak funkar skitbra.

Pilot road2 är ett riktigt bra alround däck. Kolla hojdäck de har bra priser.

Tackar för bra och snabba svar. Nu skall jag kolla upp lite priser på undertail som kolla på rostfriplåt (om jag tar mig tiden). Lutar åt road2 bak.:)

Är ni intresserade av banåkning kan jag fresta med några bilder från dagens körning på mittsverigebanan, jag fick inte plats på banan, utan stod bakom kameran.

http://picasaweb.google.se/SukaSV100...banan20090807#

Det är endurotävlingar i Sundsvall i helgen, det blir fin besök av flera världmästare Björne Carlsson & co. Passa på för det finns publikvänliga avsnitt...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top