SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Äntligen blev det lite meck med hojjen. Har saknat pärlan!
Nu sitter Gipron och Speedohealern på plats! :yoparty

Två mycket bra och vettiga produkter tycker jag. Visst kan man klara sig utan dem men det är skönt att kunna se vilken växel man har i och dessutom ha en hastighetsmätare som visar rätt fart. Om man drevat om så känns speedohealern nästan som ett måste. Jag kalibrerade min m h a en handhållen GPS som tejpades fast. Har ställt den att visa 1% för mycket.

Ta det försiktigt i gruset! Min bästa kompis råkade ut för en väldigt allvarlig olycka igår.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Två mycket bra och vettiga produkter tycker jag. Visst kan man klara sig utan dem men det är skönt att kunna se vilken växel man har i och dessutom ha en hastighetsmätare som visar rätt fart. Om man drevat om så känns speedohealern nästan som ett måste. Jag kalibrerade min m h a en handhållen GPS som tejpades fast. Har ställt den att visa 1% för mycket.

Ta det försiktigt i gruset! Min bästa kompis råkade ut för en väldigt allvarlig olycka igår.

vadå visar speedohealern vilken växel man har i? måste nog köpa en sån iaf, har drevat min 16/42.

oj hoppas han klarar sig bra! lite typiskt att folk ger sig ut i ren desperation första dagen solen skiner och snön har smält, för grus finns ju överallt efteråt och är rent av livsfarligt.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
vadå visar speedohealern vilken växel man har i? måste nog köpa en sån iaf, har drevat min 16/42.

oj hoppas han klarar sig bra! lite typiskt att folk ger sig ut i ren desperation första dagen solen skiner och snön har smält, för grus finns ju överallt efteråt och är rent av livsfarligt.

Nä inte speedohealern men GIPRO!

Det enda jag kan hoppas på nu är ett under, fick höra att nacken var bruten på kompisen.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Nä inte speedohealern men GIPRO!

Det enda jag kan hoppas på nu är ett under, fick höra att nacken var bruten på kompisen.

ah ok, då är jag med. vet nämligen inte vad en gipro är. eller ja nu vet jag!

åh fy fan! får väl hoppas på det bästa! att bryta ryggen eller nacken kan ju innebära en fraktur bara också, får hoppas på det mildaste och att han klarar sig bra!
 

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV1000S -03
ah ok, då är jag med. vet nämligen inte vad en gipro är. eller ja nu vet jag!

åh fy fan! får väl hoppas på det bästa! att bryta ryggen eller nacken kan ju innebära en fraktur bara också, får hoppas på det mildaste och att han klarar sig bra!

GIpro och Speedohealer är alltså 2 olika produkter. Du kan läsa mer på deras hemsida.

http://www.healtech-electronics.com/

Nä inte speedohealern men GIPRO!

Det enda jag kan hoppas på nu är ett under, fick höra att nacken var bruten på kompisen.

Riktigt tråkigt att höra, håller tummarna för din vän.

En väninna till mig bröt ryggen för 2 år sen på strippen i en rejält otäck krasch. Hon överlevde och är återställd idag, så det finns glad historier om den här typen av olyckor också.
Du får hålla oss uppdaterade.
 
Last edited:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
skäms lite för att ställa frågan men jag måste bli säker och BJN finns ju här som en slags mentor för oss som kör sv 1000:)
ringtrycket i däcken på en sv......
står i manualen 250 kpa i både fram och bakdäck om man är ensam på hojen.
med passagerare så är det fram 250 kpa och bak 290 kpa.
kompisen som kör honda vfr stå det i hans manual 250 fram och 290 bak.
vare sig om det är en person eller 2 på hojen
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
skäms lite för att ställa frågan men jag måste bli säker och BJN finns ju här som en slags mentor för oss som kör sv 1000:)
ringtrycket i däcken på en sv......
står i manualen 250 kpa i både fram och bakdäck om man är ensam på hojen.
med passagerare så är det fram 250 kpa och bak 290 kpa.
kompisen som kör honda vfr stå det i hans manual 250 fram och 290 bak.
vare sig om det är en person eller 2 på hojen

BJN är ingen mentor men tycker det räcker med 250 kpa:)
 

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
CBR1000RR
Nu har jag uppdaterat min SV1000S under vintern. Köpte den helt orginal i okt 09, det som är gjort är helkåpsset, Viper slip-on(låter underbart), mörkt kåpglas och lite dekaler.
 

Bifogat

  • Foto256.jpg
    Foto256.jpg
    230.1 KB · Visningar: 139

Ozze

r00kie
Gick med
21 May 2007
Ort
Lund
Hoj
Suzuki SV1000S
23671_10150158153130177_574915176_11774615_5007109_n.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
jassa? det star t.o.m. pa dacket att det ska vara 290 kpa bak om jag inte minns fel!? jag kor alltid med det bak. sorry, ar i Rom.

Om det står något rekommenderat tryck på däcket ska jag låta vara osagt men aldrig något som jag noterat. I instruktionsboken står det 250 kPa fram som bak vid solokörning. Ofta ser man ett högre tryck rekommenderat bak vid högfartskörning men i instruktionsboken till min SV finns inget sådant.
 

sport o offroad

alldrig mera snö
Gick med
18 Mar 2010
Ort
Herrljunga
Hoj
sv 1000 2003 kawa 650
Hej någon som vet grundinställningen på skruvarna under tanken till höger fjäderbelastade och stora runda fjädrar under som rör sig vid gaspådrag,har med hög och låg varv att göra om jag inte har helt fel.I vilket fall så klantade jag till det när jag skruvade jag på den understa av dom för att jag hade hackig gång vid stadskörning trodde att det skulle hjälpa men nu går den ännu hackigare, förmodligen får den för lite bensin. samtidigt går den bra vid gaspådrag. Vet ej namnet på dessa. sv 1000 03a tacksam för hjälp. har jag bara grundinställningen så får man ju utgå från detta.
 

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
CBR1000RR
Snyggt! Hittar inga priser i webbshopen. Vad får man ge?

Det är inget som de har på webbsidan, men de kan beställa helkåpset, eller t.o.m. kåpset inkl. topp- och bakkåpa. De har även hugger och cuts till SV1000. Mig har det kostat c.a. 4000:- inkl. lackering.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Min kompis!

Jag skrev ju här om den tragiska olyckan som min kompis råkade ut för.
Resultatet blev brutet käkben, bruten näsa, spräckt skalle och så en bruten nacke. Så illa ska ska man inte kunna skada sig inne i ett parkeringsgarage. Fast han hade tur i oturen. Operationen av nacken är klar och gick bra och nu springer fanskapet runt och filmar hela Sahlgrenska.

"Läkarna säger att jag borde blivit förlamad men jag har aldrig mått bättre. Nu ska de bara operera ihop ansiktet på mig så är jag hemma om några dar. I dag har jag fått pizza. Tur för man svälter här annars."
Ungefär hans egna ord. Jag vet att han är en tålig och seg jävel men det här är ett under lite mer än vad jag kunde be om.

Satte i batteriet och provkörde lite idag. Gammal bild men ingen stor skillnad.!
 

Bifogat

  • DSC_0010.jpg
    DSC_0010.jpg
    252.9 KB · Visningar: 76
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top