SV 1000-tråden

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
mbrannst skrev:
2597197 Konstig känsla då man sålt något fordon eller hur? Känns på sätt och vis bra eftersom man ju ändå haft för avsikt att sälja men å andra sidan lämnar fordonet ett "tomt hål" efter sig...:confused:

Vad skall du skaffa istället?

Ja du har rätt. Det känns lite tomt faktiskt.
Jag vet inte vad jag ska ha för nåt.. Helst vill jag ha en Aprilia RSV 1000 Factory men den är lite dyr. Kan hända att det blir en R1 eller GSXR oxå. Jag får se hur det känns till våren.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
JeppeSV1000 skrev:
2599252
Jag vet inte vad jag ska ha för nåt.. Helst vill jag ha en Aprilia RSV 1000 Factory men den är lite dyr. Kan hända att det blir en R1 eller GSXR oxå. Jag får se hur det känns till våren.

Mitt råd vore att handla nu, då det är "lågsäsong" i hojbranschen. Dammsug nätet på t.ex. alla RSV 1000 Factory du hittar hos handlare som är "av gammal årsmodell" och ring runt och ge skambud. Kan bli billigare än att köpa i vår då det är högsäsong.
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
mbrannst skrev:
2599371 Mitt råd vore att handla nu, då det är "lågsäsong" i hojbranschen. Dammsug nätet på t.ex. alla RSV 1000 Factory du hittar hos handlare som är "av gammal årsmodell" och ring runt och ge skambud. Kan bli billigare än att köpa i vår då det är högsäsong.

Jo jag vet, men det är på förslag med att trafikförsäkringen ska höjas 200-300%. Så därför hade jag tänkt att vänta tills i vår för att kanske köpa en annan typ av hoj med billigare trafikförsäkring om nu priserna skulle gå upp.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Någon som vet om det finns nån lite mer kompakt slip-on till SV1000? Gärna i den här stilen:

fz1.jpg


Är på jakt efter svarta slip-on som inte är så jättestora. Gillar när piporna är lite mer diskreta.
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Imorgon ska min cykel in för trimmning :D vi får se vad det blir.... :tuttar

Dynokurvor kommer (som jag lovade för en evighet sedan...)

Nu så, en före körning med slipon som enda mod:

48po11f.jpg
 
Last edited:

Honest Charlie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono Factory -07
Jimsans kurvor

Hallå Jimsan!

Är slip-on den enda modifieringen som du gjort på hojen innan dynokörningen? Om svaret är ja, då kan du vara mycket nöjd med din hoj! Vrid hästar och A/F är helt OK. Hur långt har hojen gått?

Hälsningar
Honest Charlie
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Honest Charlie skrev:
2641313 Hallå Jimsan!

Är slip-on den enda modifieringen som du gjort på hojen innan dynokörningen?
Om svaret är ja, då kan du vara mycket nöjd med din hoj! Vrid hästar och A/F är helt OK.
Hur långt har hojen gått?

Hälsningar
Honest Charlie

Japp, motormässigt bara slipon från speed products. Bågen har gått ca 1000 mil.

Motorn kommer uppgraderas under vintern för alldeles för mycket pengar :D
Då kommer dynokurvorna vara lite roligare!
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
De 120 hästarna som anges i papprena är ganska väl tilltagna antar jag?
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
bikestreet skrev:
2641874 De 120 hästarna som anges i papprena är ganska väl tilltagna antar jag?

Nä. Dynokurvan visar hästar på bakhjulet och suzuki anger 120 hästar på veven så det stämmer bra.
(Växellåda och kedjan stjäl ~10%)
 

Honest Charlie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono Factory -07
Uppdateringar?

Hallå Jimsan!

Vad blir det för uppdateringer under vintern? :hej Har själv letat efter lite trimprylar till Suzzie men har inte hittat några bra bitar ännu.:va Skulle vara mycket tacksam om du kunde lägga ut länkarna till några av de firmor som du tänker handla av.

Seriöst intresserad
HC
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Honest Charlie skrev:
2642508 Hallå Jimsan!

Vad blir det för uppdateringer under vintern? :hej Har själv letat efter lite
trimprylar till Suzzie men har inte hittat några bra bitar ännu.:va Skulle vara
mycket tacksam om du kunde lägga ut länkarna till några av de firmor som du
tänker handla av.

Seriöst intresserad
HC

Tjena Charlie!

Jag har läst din pdf-fil och eftersom du öppnat upp andningsvägarna så
får du gå på de lite dyrare förändringarna om du vill ha mer häst.

Jag är kund/bekant med Mats på www.MP-racing.se så allting handlas via han.

Ungefärliga priser:

Bigbore 12000:- / här ökar vridet i %
Portning + komphöjning 5000:- / ca 10 häst men gissar vilt.

Detta förutsätter att du skruvar själv, en mappning på 3000:- tillkommer i båda fallen.
Mappar du om hojen kan du ta bort toppen på luftburken helt, insprutningen
klarar av att ge tillräckligt med soppa till den mängden luft.

Kamaxeltrim har jag ingen aning om, hittar du någon info så skriv gärna här i tråden.

Good luck :)
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
2007

Sådärja!

Nu har finska Suzuki lagt upp modellutbudet för år 2007 med alla dess nyheter (B-Kingen och de nya Bandit modellerna samt förståss nya GSX-R 1000 bland annat).

En modell lyser dock med sin frånvaro; gissa vilken...

SV 650:n finns kvar ock kallas för SV 650SA,
2007110.jpg

Enligt finska Suzuki har man utrustat den med blans annat ABS-bromsar och så klarar den numera Euro3-avgaskraven...

1000-kubikaren har väl inte klarat avgaskraven med tolererbar strypning/avgasrening??

EDIT: God Jul på er alla!
 
Last edited:

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
fan va härligt med lite trimning! ska fanimej spara slantar till ett bigbore m m!

har lång tid tar det ungefär att genomföra dessa upgraderingar förresten?
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Fetsko skrev:
2671103 fan va härligt med lite trimning! ska fanimej spara slantar till ett bigbore m m!

har lång tid tar det ungefär att genomföra dessa upgraderingar förresten?

Ingen aning eftersom det inte är klart än..

Ring och hör!
 

Johan Franzen

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Vasa
Hoj
suzuki SV1000S
sv1000s

Jimsan skrev:
2626422 Imorgon ska min cykel in för trimmning :D vi får se vad det blir.... :tuttar

Dynokurvor kommer (som jag lovade för en evighet sedan...)

Nu så, en före körning med slipon som enda mod:

48po11f.jpg


hejsan!

Är det där orginal kurvorna eller?
 

kai.schroder

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki SV 1000
hugger och innerskärm

Hej,

Efter att ha läst igenom 35 härliga sidor med likasinnade tänkare så har jag nu lyckats formulera min fråga.

Om man tar bort nummerplåt inklusive stänkskärm bak, monterar en hugger och klämmer dit nummerplåten på någon form av innerskärm, hur blir det med vatten/smuts-stänk då? Jag vägrar att låta lite regn hindra min körning, men jag vill samtidigt inte sprätta upp halva vägbanan på den fina lacken.

En hel del i denna tråd har ju gjort liknande modifieringar, har ni någon feedback att ge?

När jag ändå är igång och skriver så undrar jag om ni har erfarenhet om kortare/längre huggers på marknaden. Om de täcker mer av hjulet, hjälper det och vilken ska man i så fall välja?


Nu är det skruvar-dags!

// Kai
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
kai.schroder skrev:
2690433 Hej,

Efter att ha läst igenom 35 härliga sidor med likasinnade tänkare så har jag nu lyckats formulera min fråga.

Om man tar bort nummerplåt inklusive stänkskärm bak, monterar en hugger och klämmer dit nummerplåten på någon form av innerskärm, hur blir det med vatten/smuts-stänk då? Jag vägrar att låta lite regn hindra min körning, men jag vill samtidigt inte sprätta upp halva vägbanan på den fina lacken.

En hel del i denna tråd har ju gjort liknande modifieringar, har ni någon feedback att ge?

När jag ändå är igång och skriver så undrar jag om ni har erfarenhet om kortare/längre huggers på marknaden. Om de täcker mer av hjulet, hjälper det och vilken ska man i så fall välja?


Nu är det skruvar-dags!

// Kai


Hmm...

Har ingen personlig erfarenhet av vare sig undertails eller huggers (jag har en ny röd hugger i sin originalförpackning, men jag har efter moget(?) övervägande kommit fram till att jag gillar hojjens utseende bättre utan). Tror spontant inte att en större eller mindre modell gör någon större skillnad vad gäller renhållningen, utseendet är en annan femma...ni som provat kan ju skälla ut mig om jag har fel...:)

Kan dock meddela att redan den skyltställning som ersätter originalskärmen gör att man blir litet smutsig på ryggen vid regn trots vår finska megaskylt...:) Hojjen blir dock inte särskilt smutsig (mer än annars då det regnar).
 

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
kai.schroder skrev:
2690433 Hej,

Efter att ha läst igenom 35 härliga sidor med likasinnade tänkare så har jag nu lyckats formulera min fråga.

Om man tar bort nummerplåt inklusive stänkskärm bak, monterar en hugger och klämmer dit nummerplåten på någon form av innerskärm, hur blir det med vatten/smuts-stänk då? Jag vägrar att låta lite regn hindra min körning, men jag vill samtidigt inte sprätta upp halva vägbanan på den fina lacken.

En hel del i denna tråd har ju gjort liknande modifieringar, har ni någon feedback att ge?

När jag ändå är igång och skriver så undrar jag om ni har erfarenhet om kortare/längre huggers på marknaden. Om de täcker mer av hjulet, hjälper det och vilken ska man i så fall välja?


Nu är det skruvar-dags!

// Kai

Utan bakskärm blir det så klart lite mer sprut på lampan å däromkring. Dock tycker jag inte att det varit nån jätte fara på taket. Nu har inte jag hugger, men det ÄR ju en stänkskärm så med den borde det inte vara några problem alls
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top