SV 1000-tråden

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Jag fattar det inte heller!

Här har du en länk.

Dock så verkar det inte finnas nått helsystem till sv1000 ?! Inte vad jag har sett iaf, original rören kanske är så bra så att det inte behövs?

http://www.morepoweracing.com/prodt...trParents=71,73,74,9766,9804,9861&CAT_ID=9861

Jag har beställt mina grejer ifrån den firman och dom har väldigt bra priser samt dom är lätta att göra med

Bara att beställa!

Åhhh tack för bra tips. Ska beställa ett yoshi kolfiber slip on till min SV. Satte du dit ditt slip on själv? Svårt? :rolleyes:

SV_Johan

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
SV1000S-07 & DR650R-91
Ja då är det äntligen dags, imorgon ska jag hämta ut den nya hojen! Det blev en svart SV1000S. Grymt snygg hoj!:)

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
SV 1000S
Hade Wileyco i Titan ... lät helt ok men efter jag la mej så kunde Bike inte få fram samma så jag gick med på Devil i stället... (slipon) låter lite snällare svårt att jämnföra skillnaden i draget... (Tycker jag) Ganka likvärdiga.

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
Tjena,
Jag är nylingen inflyttad till Sverige och ny här på sporthoj. Är ute idag med min 2003 SV1000 som jag hade med mig från USA då jag flyttade hit. Skall in på kontroll och reg besiktning nu kl 1200. Hoppas det går bra. Undrar på mc miljö omkring Stockholm då jag bor i Åkersberga för tilfället. Finns det många SV's (jag har också haft två TL1000R) här och åker ni ihop?

Slavisa

Sladden
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
SV 1000S
Försöker Hitta en ankstjärt till min SV1000s (kåpa bak på sadeln) men hittar ej var (Röd).
Har sett att vissa har det och tycker att det ser läckert ut

SV_Johan

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
SV1000S-07 & DR650R-91
Grattis!!! Bra val. Vilken årsmodell?

Tack! Det är en -07:a.
Vilken känsla det var att få komma ut på den första turen, blev 25 mil under fredagen. Väntár nu bara på att få hem de beställda ljuddämparna (BOS), har inte hört någon annan hoj med sådana på men hoppas att de låter fint.

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Tjena,
Jag är nylingen inflyttad till Sverige och ny här på sporthoj. Är ute idag med min 2003 SV1000 som jag hade med mig från USA då jag flyttade hit. Skall in på kontroll och reg besiktning nu kl 1200. Hoppas det går bra. Undrar på mc miljö omkring Stockholm då jag bor i Åkersberga för tilfället. Finns det många SV's (jag har också haft två TL1000R) här och åker ni ihop?

Tjena , lycka till med besiktningen... Det är bara sen att hänga på onsdags träffarna så lär du lära känna nya mc-folk. Eller säg till att du vill och åka så hakar folk på om de vill.

// Colossus

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Vilken känsla det var att få komma ut på den första turen, blev 25 mil under fredagen. Väntár nu bara på att få hem de beställda ljuddämparna (BOS), har inte hört någon annan hoj med sådana på men hoppas att de låter fint.

Härligt!

Skönt att få hem ljuddämparna! Inte skoj som den låter orginal. hehe Jag väntar också min glädje på min. :)
Jag har inte hört BOS men jag tror det kommer mullra jäkla bra!

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05

Ser bra ut det där. Glädjen lär ju inte minska när du ordnat så du även kan höra motorn under färd....:)

Tips från coachen: Se till att du gör "världens noggrannaste vaxning" nu då hojjen är ny och inte hunnit samla en massa skit överallt. Det lär löna sig på lite längre sikt speciellt eftersom den är svart. Tvättrepor är alltid lika trevliga.

By the way:

Någon som handlat kylargallren från Hamicad? Man kan väl anta att de håller samma kvalitet som skylthållaren och passar som om de vore originaldelar?

SV_Johan

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
SV1000S-07 & DR650R-91
Tips från coachen: Se till att du gör "världens noggrannaste vaxning" nu då hojjen är ny och inte hunnit samla en massa skit överallt. Det lär löna sig på lite längre sikt speciellt eftersom den är svart. Tvättrepor är alltid lika trevliga.

Tack för tipset, det hade jag inte en tanke på!:tummenupp

Har även en fråga till någon som vet: Vad är det på bilden som jag fotat under passagerarsadeln (metallstaven)?

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    44.7 KB · Visningar: 74

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
sv1000s -06

Har även en fråga till någon som vet: Vad är det på bilden som jag fotat under passagerarsadeln (metallstaven)?

Mmm det stämmer som Bear skriver, du lyfter upp framändan av tanken och använder "pinnen" till att hålla den uppe...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024