SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hallå. jag har precis köpt den så det jag vet det ser man hehe.
Det sitter holeshot slipon på den andre ägaren har fixat allt som sitter på.
Miniblinkers fram och rätt coolt som han har fixat det med blinkersen bak!!
Ljuder är ju hur grymt som hellst, fy fan va gött!!!!!!

Ja, ljudet är grymt!:tummenupp

Det måste ligga i generna hos oss människor att gilla ljudet från en twin i allmänhet och en SV med öppet blås i synnerhet. :) (Det finns ju SV-plagiat som låter ganska lika.) Var man än kommer så får man positiva kommentarer om ljudet. Från alla åldrar och kategorier.

På tal om SV-plagiat måste jag berätta följande:
När jag ägt min SV bara någon timme var jag tvungen att rulla in på en mack i Halmstad för att tanka. Samtidigt rullar det in en röd Ducati 998. Å Ducatiföraren han kollar och han kollar och han kollar på SV:n hela tiden medan jag tankar. När jag tankat färdigt och satt mig på hojen så kunde jag inte låta bli att säga: "kul att få kolla på originalet någon gång va?" Sen var det bara att fälla ner visiret se cool ut och smyga därifrån.
 
Last edited:

holeshot666

SV1000S
Gick med
23 Feb 2009
Ort
hunnebostrand
Hoj
2003 YAMAHA R1
Ja, ljudet är grymt!:tummenupp

Det måste ligga i generna hos oss människor att gilla ljudet från en twin i allmänhet och en SV med öppet blås i synnerhet. :) (Det finns ju SV-plagiat som låter ganska lika.) Var man än kommer så får man positiva kommentarer om ljudet. Från alla åldrar och kategorier.

På tal om SV-plagiat måste jag berätta följande:
När jag ägt min SV bara någon timme var jag tvungen att rulla in på en mack i Halmstad för att tanka. Samtidigt rullar det in en röd Ducati 998. Å Ducatiföraren han kollar och han kollar och han kollar på SV:n hela tiden medan jag tankar. När jag tankat färdigt och satt mig på hojen så kunde jag inte låta bli att säga: "kul att få kolla på originalet någon gång va?" Sen var det bara att fälla ner visiret se cool ut och smyga därifrån.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nån som har kört premiärturen än!!!!!

Bara runt, runt inne i parkeringsgaraget för att lyssna på ljudet så länge jag vågar.:cool:

Sitter och läser om Sv1000 här i natten, hittade den här sidan, han har fixat och donat en hel del.
http://www.motorcycleinfo.co.uk/index.cfm?fa=contentGeneric.olvvpwwaufvwjbwb&pageId=92533

För övrigt sitter jag och spanar på blocket efter lämplig Sv, det finns för få! :gnissla

Andy's hoj har jag tittat på många gånger och den är RIKTIGT fin tycker jag.
 
Last edited:

holeshot666

SV1000S
Gick med
23 Feb 2009
Ort
hunnebostrand
Hoj
2003 YAMAHA R1
Väntar Väntar

Ja vi väntar säkert på bra väder allihop, särskilt om man precis har köpt sig en ny hoj man vill testa!:yoparty
Snö och kallt funkar ju, men nu får väl ändå det vara över så man kan ta ut hojen:tummenupp
Åkte hem från jobbet idag då mötte jag en på en hoj hehe såg inte så givande ut i detta väder, men va skall man göra nån gång måste man ju börja:rofl
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Ja nu börja man bli rejält sugen på premiär rundan. Behöver bara en ny Hjälm och springa bort några kilon så man får lite ofrivillig bakhjulsåkning :)
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Ja vi väntar säkert på bra väder allihop, särskilt om man precis har köpt sig en ny hoj man vill testa!:yoparty
Snö och kallt funkar ju, men nu får väl ändå det vara över så man kan ta ut hojen:tummenupp
Åkte hem från jobbet idag då mötte jag en på en hoj hehe såg inte så givande ut i detta väder, men va skall man göra nån gång måste man ju börja:rofl

du får väl hyra en kärra och ta med dig mc,n till spanien och provköra den där.
vi andra vikingar har ju reda haft premiärturen.:yoparty
 

SVKALLE

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2009
Ort
Örebo
Hoj
SV 1000 S -05
Hej, har en SV1000 S ifrån -05. Tyvärr har någon vandaliserat både min framkåpa, strålkastare och tank :( Har letat efter lite nya delar och har hittat ifrån tyskland. Det står att grejerna är ifrån 03-04. Passar dom på min?
Dom har ju ändrat lite mellan årsmodellerna? Tacksam för svar!
 

holeshot666

SV1000S
Gick med
23 Feb 2009
Ort
hunnebostrand
Hoj
2003 YAMAHA R1
På tiden

Så nu var premiärturen klar :yoparty Fan va gött det va att ta en liten sväng i alla fall:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Får väl hoppas det blir bättre och bättre väder nu, men men det kommer säkert mera snö:confused:
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej, har en SV1000 S ifrån -05. Tyvärr har någon vandaliserat både min framkåpa, strålkastare och tank :( Har letat efter lite nya delar och har hittat ifrån tyskland. Det står att grejerna är ifrån 03-04. Passar dom på min?
Dom har ju ändrat lite mellan årsmodellerna? Tacksam för svar!

Tråkigt!

Du kan kolla här och slå på olika årsmodeller och se om de har samma reservdelsnummer.
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/Main/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki
Flera av delarna du anger är säkert lackerade som original och kan ju finnas till bara någon årsmodell på grund av kulören.
Vill inte utge mig för att veta detta säkert men har svårt att tro att inte alla delar du anger passar mellan olika årsmodeller.

Hoppas du hittar dina delar till ett vettigt pris.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Så nu var premiärturen klar :yoparty Fan va gött det va att ta en liten sväng i alla fall:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Får väl hoppas det blir bättre och bättre väder nu, men men det kommer säkert mera snö:confused:

Var inte pessimist nu, någon har sagt att våren kommer 20:e mars.:) Jag har ingen aning men hoppas att det är riktigt för jag jag vill köra hojen till Bike Trollhättan den 24:e. (Har i o f s ordnat backup med kärra men det är inte lika kul) Hojen ska mappas och det ska bli kul att se om den efter det lyfter framhjulet lika lätt på tvåan och trean som den nu gör på ettan. Många har ju rapporterat att det blir så. Kör helst på två hjul men det där med lyft av framhjulet känns ändå som ett härligt styrkebevis. Återkommer med rapport och diagram när det hela är klart.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top