SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
snö snö snö och åter snö tröttsamt:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Ja nu är det riktigt deprimerande.:gnissla
Tur att jag har stort parkeringsgarage och lite hojfilm från i somras. Fan vet om jag vill betala skatt den här månaden om inte vädret blir bättre.:confused:
 

Roedluvan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki SV1000S 2003
Hej!

Snart åker man iväg för att hämta årets mc: en Sv1000S 2003 "Touring-delux" ;)
Bild1
ild2
Lite spännande att köpa "grisen i säcken"(ej provkört pga snö!), men den ser då helt ok ut.

Började kolla upp försäkringar och billigt är det inte, men billigast var:
24 år, A-kort 2007, 93139 Skellefteå

Bilsport MC:
Halv/helår: 7785:-(smc rabatt)
Hel/helår: 15103:- (smc rabatt) - Lite för mycke för min smak!

Suzuki-Märkesförsäkring 0771-666 185:
Halv/helår: 7590:-
Hel/Helår: 11790:-
Priser

Tror jag kommer att välja Halv-försäkring på Bilsport-MC, har haft dom på andra hojjar och det har funkat så +200:- får man väl ta.

//Robin
 
Last edited:

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Hej!

Snart åker man iväg för att hämta årets mc: en Sv1000S 2003 "Touring-delux" ;)
Bild1
ild2
Lite spännande att köpa "grisen i säcken"(ej provkört pga snö!), men den ser då helt ok ut.

Började kolla upp försäkringar och billigt är det inte, men billigast var:
24 år, A-kort 2007, 93139 Skellefteå

Bilsport MC:
Halv/helår: 7785:-(smc rabatt)
Hel/helår: 15103:- (smc rabatt) - Lite för mycke för min smak!

Suzuki-Märkesförsäkring 0771-666 185:
Halv/helår: 7590:-
Hel/Helår: 11790:-
Priser

Tror jag kommer att välja Halv-försäkring på Bilsport-MC, har haft dom på andra hojjar och det har funkat så +200:- får man väl ta.

//Robin

Hej! Mc,n ser väldigt fin ut. grymt snygg färg. Den ser ju ut till att gått som Touring så den kanske har rullat en del? fast säkert lugnt körd så du behöver nog inte vara orolig. :) jag hade slagit till

Själv ger jag bara 5800:- hel/helår. (bilsport/mc) men jag är över 35 år gammal så det gör säkert sitt.

får du packväskorna med på köpet?
 

Roedluvan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki SV1000S 2003
Hej!

Jo den har rullat 2050mil, och packväskorna följde med. Kunde inte hålla mig, nu står den hemma i garaget ;)

//Robin
 

holeshot666

SV1000S
Gick med
23 Feb 2009
Ort
hunnebostrand
Hoj
2003 YAMAHA R1
Hej!

Snart åker man iväg för att hämta årets mc: en Sv1000S 2003 "Touring-delux" ;)
Bild1
ild2
Lite spännande att köpa "grisen i säcken"(ej provkört pga snö!), men den ser då helt ok ut.

Började kolla upp försäkringar och billigt är det inte, men billigast var:
24 år, A-kort 2007, 93139 Skellefteå

Bilsport MC:
Halv/helår: 7785:-(smc rabatt)
Hel/helår: 15103:- (smc rabatt) - Lite för mycke för min smak!

Suzuki-Märkesförsäkring 0771-666 185:
Halv/helår: 7590:-
Hel/Helår: 11790:-
Priser

Tror jag kommer att välja Halv-försäkring på Bilsport-MC, har haft dom på andra hojjar och det har funkat så +200:- får man väl ta.

//Robin
Den ser ju jävligt fin ut. Som sagt säkert inga problem med den jag köpte oxå grisen i säcken pga att jag inte kunde provköra min för att det var snö, men men ibland får man chansa:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej!

Snart åker man iväg för att hämta årets mc: en Sv1000S 2003 "Touring-delux" ;)
Bild1
ild2
Läcker hoj! Den blir du säkert nöjd med. Ett par tusen mil är ingenting för en japanhoj. Det är verkligen ett snyggt arrangerat packsystem. Hojen blir ju trots allt ännu snyggare utan packväskor. Är det lätt att montera av och på och vad är det för fabrikat?
 

Roedluvan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki SV1000S 2003
Det är ett Givi-paket, kan faktiskt hålla med om att den är betydligt snyggare utan väskorna. Men ska man på lång resa så är de bra att ha.
Dock var det ingen "Quick-lock" funktion på "racket" så det lär få sitta på tyvärr.

Ska putsa upp den lite imorgon, har inte hunnit inspektera så mycke.

Var kan man köpa en PCIII för lämplig kurs, gärna ett slip-on oxå?
Sökte lite lätt på ebay, men det är ju nästan samma priser som i Sverige.

//Robin
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu börjar det bra vädret smyga fram, det är ju inte fel:yoparty

Vädret idag har varit underbart och jag har kört 5-6 mil utan att frysa något alls. Är inne på min 34:e säsong som hojåkare på vägen å det har aldrig varit roligare än nu. Tyckte att hastighetsmätaren visade alldeles för hög fart i förhållande till hur fort det gick så jag misstänkte att Speedohealer lagt av. Stannade och kollade men den var allt inställd på -15% som den ska så det är väl jag som blivit fartblind på gamla dar.:)

Nu är i a f hojen inlämnad för mappning och det ska bli spännande att se resultatet. Fast en sak blev jag besviken över. De kan inte tänka sig att köra första kurvan med den mappning som nu sitter i utan måste starta med en nollmap. Jo, jag kunde få en extra med den som satt i men då skulle jag få betala mer, 600 spänn tror jag det var. Hur har det varit för er andra som lämnat in för mappning, vad har de startat med?
Jag får inte heller med mapfilen som backup på något lagringsmedia. Är det samma för er?
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Bakdämparen på SVn

Hej alla!
Ville bara tala om att bakdämparen visst går att renovera, (verkstadshandboken säger replace).
Lyckades hitta Kumlins i Sala som jobbar med MC-fjädring, tar även hem invändiga komponenter från Race Tech för den som önskar ändra karakteristiken på sin fjädring.
Nu blev det bara renovering och byte till en kraftigare fjäder för min del, tänkte mest tala om att det går att renovera…

http://www.factoryconnection.org/index.php?option=content&pcontent=1&task=view&id=21&Itemid=46

http://www.racetech.com/

PS. Det behövs några grader till för en premiärtur, men snart så...
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Ramair

Hittade denna på Ebay, ”moddad tank med ramairintag” från fd tävlingshoj, bara att köpa…
 

Bifogat

  • 7035_0.jpg
    7035_0.jpg
    1.8 KB · Visningar: 318
  • 6c72_1.jpg
    6c72_1.jpg
    13.7 KB · Visningar: 62

Roedluvan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki SV1000S 2003
Köte mig ett sänknings-kit(30mm) från: http://www.chewys-stuff.co.uk/

Ska man sänka den fram i samma veva för att på samma "lutning" på hojjen som orginal?
Är väl bara att släppa upp dämparna i styrkronan?
Dock vet jag inte hur styrdämparen sitter?

Tack på förhand
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hittade denna på Ebay, ”moddad tank med ramairintag” från fd tävlingshoj, bara att köpa…

Behöver nog den! Kommer just från Bike i Trollhättan där hojen mappats.
Det var en kylig tur hem. Kring nollan och allt vatten som låg i skugga var i fast form och halt. Vågade inte riktigt testa hur den blivit, inte minst för att fingrarna snabbt blev så stela av köld att det var svårt att greppa om handtagen. Fast visst, det blev lite mer av allt. Det syns på graferna och det kunde jag känna. Vridet och svaret på gasen från riktigt låga varv känns enormt. Trots att jag är van vid betydligt högre vrid från min förra hoj, en XJR 1300. Fast twin är twin och känns helt annorlunda och tja skönare. Hur mycket mer den individuella mappningen gav jämfört med den mappning man får gratis med PC vet jag dock inte då de inte ville köra startrundan annat än med nollmap. Något gav det. Det är det ingen tvekan om men om detta något är värt 3000 spänn är en annan sak. Hela trimningen som jag gjorde på XJR:en kostade mindre än 3000 kr och gav mer än 25 hk. Fast jag vet det är inte jämförbart. XJR är en strypt hoj som man återvinner lite av originaleffekten på.

Jag är nöjd med utseendet på graferna men lite missnöjd pga resultaten inte är högre rent siffermässigt. Det är inte jämförbart mellan olika bänkar o s v.......... Fast jag är ändå besviken att det är lite lågt. Jag betalade 1500 för mappningen. Hade jag betalat fullt pris, 3000 kr, hade jag nog varit sur. Kanske ändrar mig när det går att testa bättre i verkligheten.
 

Bifogat

  • DynoSV1000copy.jpg
    DynoSV1000copy.jpg
    230.4 KB · Visningar: 98

Ekern

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2009
Ort
Umeå
Hoj
xr 650 r 2001
Hej !
Tänkte presentera mig är ny här på forumet.
Var idag och köpte en 04 SV 1000 S får den imorn nyservad och klar :)
Synd att snön ligger meterhög här uppe i norr men snart får man ut och mullra med tvinnen.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej !
Tänkte presentera mig är ny här på forumet.
Var idag och köpte en 04 SV 1000 S får den imorn nyservad och klar :)
Synd att snön ligger meterhög här uppe i norr men snart får man ut och mullra med tvinnen.

Välkommen och grattis till ett bra val. 2004 var den bästa årgången har jag hört! :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top