SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
tackar! ser lite bättre ut en den klassiska runda tycker jag! även om den också har sin charm!

SV 1000 N och S är riktigt vackra hojar. Sen kan man efter tycke och smak försköna dem lite och det har du gjort. Nice!:tummenupp

Mackan75

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
SV1000 s -07
Väntar i spänning på vad ett litet nedkugg och stålomspunna slangar kan göra med cykeln...

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
nu är hojen tillbaka med nya däck samt neddrevning.. vill bara säga hur mycket jag rekomenderar att alla drevar ner sina sv´s.. blev sån sjuk skillnad. känns betydligt rappare och segheten som jag upplevde förut är helt borta :banana

har kalibrerat min speedohealer också. Fixade en medveten felvisning på +1%. Funderar på om det är en vettig marginal?
BJN:visst hade du något liknande?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
nu är hojen tillbaka med nya däck samt neddrevning.. vill bara säga hur mycket jag rekomenderar att alla drevar ner sina sv´s.. blev sån sjuk skillnad. känns betydligt rappare och segheten som jag upplevde förut är helt borta :banana

har kalibrerat min speedohealer också. Fixade en medveten felvisning på +1%. Funderar på om det är en vettig marginal?

Jo, med min GPS som måttstock visar nu SV:n 1% för mycket.

Mackan75

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
SV1000 s -07

ENIG! Har nyss drevat ned min en kugg också. SKILLNAD! Stålomspunna gjorde också susen måste jag säga. :tummenupp
Nu tror jag det faktiskt kan bli ÄNNU roligare att köra hoj:D:D

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
ska bara försöka pilla lite med dämpningen... har upplevt cykeln lite trög in i kurvor.. har försökt läsa in mig lite i ämnet och har förstått det är en jäkla djungel. men att börja mäta upp cykelns "sag" är tydligen steg ett. så blir väl in i garaget en sväng ikväll, för i morgon blir det körning!

andreas83

Bogdan Breakalegish
Gick med
21 May 2009
Hoj
kawazaki gpz -76
Jag e ute efter en sv 1000 någon som har någon till salu för en vettig peng? folk drömmer på blocket priserna e nästan dubbla mot förra året ..

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
ENIG! Har nyss drevat ned min en kugg också. SKILLNAD! Stålomspunna gjorde också susen måste jag säga. :tummenupp
Nu tror jag det faktiskt kan bli ÄNNU roligare att köra hoj:D:D

Shit, ni hinner före mig allihopa...:) Bytte själv drivpaket och taggat ner till 16 fram (fortfarande org 40 bak) för ett par veckor sedan men har inte hunnit provköra ännu, delvis pga vädret...har dock stora förhoppningar, har även justerat TPS:en och sekundärspjällen samt monterat Speedohealer så det ska väl nog bli bra dethär...:) Kan för övrigt rekommendera fälgrengöring (någon form av relativt mild syra) på avgasröret om man vill göra rent och polera upp det...se bara till att INTE få en droppe på dämpare i titan, fläckarna går bort men det tar länge att polera bort dem...:gnissla

Bifogat

• syrat rör 2010.jpg
    syrat rör 2010.jpg
    201.5 KB · Visningar: 98

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Shit, ni hinner före mig allihopa...:) Bytte själv drivpaket och taggat ner till 16 fram (fortfarande org 40 bak) för ett par veckor sedan men har inte hunnit provköra ännu, delvis pga vädret...har dock stora förhoppningar, har även justerat TPS:en och sekundärspjällen samt monterat Speedohealer så det ska väl nog bli bra dethär...:) Kan för övrigt rekommendera fälgrengöring (någon form av relativt mild syra) på avgasröret om man vill göra rent och polera upp det...se bara till att INTE få en droppe på dämpare i titan, fläckarna går bort men det tar länge att polera bort dem...:gnissla

Jo, drevning av SV:n är kul.

Är det man ser på bilden resultatet av din polering med fälgrengöring så vill jag genast veta namnet på medlet eller vilken syra det är fråga om. Det blev ju riktigt bra.:tummenupp

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Jo, drevning av SV:n är kul.

Är det man ser på bilden resultatet av din polering med fälgrengöring så vill jag genast veta namnet på medlet eller vilken syra det är fråga om. Det blev ju riktigt bra.:tummenupp

Ptjaa...det är inte så lätt som det kanske lät, tror inte det är någon större skillnad på olika "fälgsyror"...de tar ju bara bort den värsta fastbrända smutsen och i viss mån missfärgning...körde med autosol på en polertrissa i tyg med borrmaskin efteråt...:)

Vet inte vem som gjort syran jag använde, det står Coca Cola på flaskan :tummenupp och koncentratet man skall späda med hälften vatten är rödbrun....köpte en halv liter av rekondaren vi använder på jobbet...

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag e ute efter en sv 1000 någon som har någon till salu för en vettig peng? folk drömmer på blocket priserna e nästan dubbla mot förra året ..

går och funderar på att sälja min faktiskt, det är en naken SV dock men med en barracuda new dinamik framlykta. finns bild längre upp. PM'a om du är intresserad. extremt mycket extragrejer på.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Ptjaa...det är inte så lätt som det kanske lät, tror inte det är någon större skillnad på olika "fälgsyror"...de tar ju bara bort den värsta fastbrända smutsen och i viss mån missfärgning...körde med autosol på en polertrissa i tyg med borrmaskin efteråt...:)

Vet inte vem som gjort syran jag använde, det står Coca Cola på flaskan :tummenupp och koncentratet man skall späda med hälften vatten är rödbrun....köpte en halv liter av rekondaren vi använder på jobbet...

OK! Då kanske mitt job inte var så farligt ändå. Fick det lika fint men tyckte att det var mycket jobb. Från 400 upp till 2000 i våtslip med alla steg emellan som finns att få. Sedan polertrissa och wax i två olika varianter. Då blev det så här fint men redan efter första varmkörningen så blev det lite brunfärgat.

Bifogat

• DSC_0029 cut.jpg
    DSC_0029 cut.jpg
    226.6 KB · Visningar: 67

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
OK! Då kanske mitt job inte var så farligt ändå. Fick det lika fint men tyckte att det var mycket jobb. Från 400 upp till 2000 i våtslip med alla steg emellan som finns att få. Sedan polertrissa och wax i två olika varianter. Då blev det så här fint men redan efter första varmkörningen så blev det lite brunfärgat.

Det är troligen finare än nytt efter en dylik behandling...men problemet är ju som sagt att det missfärgat nästan direkt av värmen så jag har inte orkat satsa sådär hårt, polerar det ibland mest för att det inte skall bli alltför fult med tiden...röret är ju fullt med stenskott på de mest utsatta ställena och strävt som sandpapper...:)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Tja, min skulle kunna vara till salu men med allt jox jag hängt på så vill jag nog ha mer än du vill ge när du säger vettigt pris. Jag är heller inte i behov av att sälja så det finns ingen prutmån så att säga. Jag är nog inte rätt säljare för den hoj du vill ha. Ville jag väldigt gärna sälja den så hade jag nog plockat av godsakerna och satt tillbaka originaldelarna för att kunna sälja till ett vettigt pris.

Skulle vara kul att veta vad du anser vara ett vettigt pris?

Priserna på nya hojar har stigit och därmed begagnatpriserna. Det enda jag sett i vår som verkat billigt ( vettigt pris) är någon eller några årsmodeller gamla hojar som är nya och står hos handlarna och som dessa vill bli av med. Tyvärr finns nog inga SV1000 bland dessa.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tja, min skulle kunna vara till salu men med allt jox jag hängt på så vill jag nog ha mer än du vill ge när du säger vettigt pris. Jag är heller inte i behov av att sälja så det finns ingen prutmån så att säga. Jag är nog inte rätt säljare för den hoj du vill ha. Ville jag väldigt gärna sälja den så hade jag nog plockat av godsakerna och satt tillbaka originaldelarna för att kunna sälja till ett vettigt pris.

Skulle vara kul att veta vad du anser vara ett vettigt pris?

Priserna på nya hojar har stigit och därmed begagnatpriserna. Det enda jag sett i vår som verkat billigt ( vettigt pris) är någon eller några årsmodeller gamla hojar som är nya och står hos handlarna och som dessa vill bli av med. Tyvärr finns nog inga SV1000 bland dessa.

tycker priserna på SV'n verkar rätt likadana som förra året så jag vet inte vad som skulle vara dyrare. min är extrautrustad till max och kostar också mer därefter. men jag har fått ögonen på en annan hoj och kan nog därför kanske gå med på aningens mindre. men skambud leder till stryk. ;) Jag lär sitta på den tuffaste nakna SV'n i sverige, så lite stålar är den värd. :tummenupp

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
CBR1000RR

Priserna är ungefär samma som förra året, sen är ju SV-n mycket hoj till rimlig försäkring, en 06-a kostar 4300 hel/helår.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM