Snygg hoj!
tackar! ser lite bättre ut en den klassiska runda tycker jag! även om den också har sin charm!
Snygg hoj!
tackar! ser lite bättre ut en den klassiska runda tycker jag! även om den också har sin charm!
nu är hojen tillbaka med nya däck samt neddrevning.. vill bara säga hur mycket jag rekomenderar att alla drevar ner sina sv´s.. blev sån sjuk skillnad. känns betydligt rappare och segheten som jag upplevde förut är helt borta
har kalibrerat min speedohealer också. Fixade en medveten felvisning på +1%. Funderar på om det är en vettig marginal?
BJN:visst hade du något liknande?
nu är hojen tillbaka med nya däck samt neddrevning.. vill bara säga hur mycket jag rekomenderar att alla drevar ner sina sv´s.. blev sån sjuk skillnad. känns betydligt rappare och segheten som jag upplevde förut är helt borta
har kalibrerat min speedohealer också. Fixade en medveten felvisning på +1%. Funderar på om det är en vettig marginal?
BJN:visst hade du något liknande?
ENIG! Har nyss drevat ned min en kugg också. SKILLNAD! Stålomspunna gjorde också susen måste jag säga.
Nu tror jag det faktiskt kan bli ÄNNU roligare att köra hoj
Shit, ni hinner före mig allihopa... Bytte själv drivpaket och taggat ner till 16 fram (fortfarande org 40 bak) för ett par veckor sedan men har inte hunnit provköra ännu, delvis pga vädret...har dock stora förhoppningar, har även justerat TPS:en och sekundärspjällen samt monterat Speedohealer så det ska väl nog bli bra dethär... Kan för övrigt rekommendera fälgrengöring (någon form av relativt mild syra) på avgasröret om man vill göra rent och polera upp det...se bara till att INTE få en droppe på dämpare i titan, fläckarna går bort men det tar länge att polera bort dem...
Jo, drevning av SV:n är kul.
Är det man ser på bilden resultatet av din polering med fälgrengöring så vill jag genast veta namnet på medlet eller vilken syra det är fråga om. Det blev ju riktigt bra.
Jag e ute efter en sv 1000 någon som har någon till salu för en vettig peng? folk drömmer på blocket priserna e nästan dubbla mot förra året ..
Ptjaa...det är inte så lätt som det kanske lät, tror inte det är någon större skillnad på olika "fälgsyror"...de tar ju bara bort den värsta fastbrända smutsen och i viss mån missfärgning...körde med autosol på en polertrissa i tyg med borrmaskin efteråt...
Vet inte vem som gjort syran jag använde, det står Coca Cola på flaskan och koncentratet man skall späda med hälften vatten är rödbrun....köpte en halv liter av rekondaren vi använder på jobbet...
OK! Då kanske mitt job inte var så farligt ändå. Fick det lika fint men tyckte att det var mycket jobb. Från 400 upp till 2000 i våtslip med alla steg emellan som finns att få. Sedan polertrissa och wax i två olika varianter. Då blev det så här fint men redan efter första varmkörningen så blev det lite brunfärgat.
Jag e ute efter en sv 1000 någon som har någon till salu för en vettig peng? folk drömmer på blocket priserna e nästan dubbla mot förra året ..
Tja, min skulle kunna vara till salu men med allt jox jag hängt på så vill jag nog ha mer än du vill ge när du säger vettigt pris. Jag är heller inte i behov av att sälja så det finns ingen prutmån så att säga. Jag är nog inte rätt säljare för den hoj du vill ha. Ville jag väldigt gärna sälja den så hade jag nog plockat av godsakerna och satt tillbaka originaldelarna för att kunna sälja till ett vettigt pris.
Skulle vara kul att veta vad du anser vara ett vettigt pris?
Priserna på nya hojar har stigit och därmed begagnatpriserna. Det enda jag sett i vår som verkat billigt ( vettigt pris) är någon eller några årsmodeller gamla hojar som är nya och står hos handlarna och som dessa vill bli av med. Tyvärr finns nog inga SV1000 bland dessa.
ey, vad är sista priset, kompiiiisJag lär sitta på den tuffaste nakna SV'n i sverige, så lite stålar är den värd.
ey, vad är sista priset, kompiiiis
Priserna är ungefär samma som förra året, sen är ju SV-n mycket hoj till rimlig försäkring, en 06-a kostar 4300 hel/helår.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|