Det är inte bara trycket. En 50/50 blandning av glykol/vatten har en kokpunkt betydligt över 100°C (108°C tror jag) redan vid normalt tryck och vid övertryck betydligt högre.
Jaha, så glykolen höjer kokpunkten? Där lärde jag mig något nytt, tack!
Det är inte bara trycket. En 50/50 blandning av glykol/vatten har en kokpunkt betydligt över 100°C (108°C tror jag) redan vid normalt tryck och vid övertryck betydligt högre.
Aj, missade ditt inlägg. Jag tar tacksamt emot all info. Jag drar ett PM med min kontaktinfo
Scanat regbevis ligger i din mail. hoppas de hjälper.
Är de bara min hoj som blir tokvarm, när man kört en stund och sen kommer in istan?
min ligger på ca 105°C då. (har dock aldrig varit över 111°C tror jag).
Ska nog själv byta till stålomspunnet fram. Vad är ca kostnaden?
Råkade låsa framhjulet och gå omkull med hojen för 2-3 veckor sedan. så lite mer känsla i frambromsen skulle inte vara fel.
Hej alla SV1000 ägare!
Jag är gammal medlem men ny SV ägare, skummade denna tråd flitigt i somras när jag slog till och skaffade en SV1000S 03:a
Har tidigare ägt en Honda VTR så skillnaden på hoj blev väl inte enorm, men det var heller inte det jag var ute efter. Än så länge är jag mycket nöjd med bytet, känns som en mer modern hoj.
Jag har snöat in på någon slags twin sen jag provkörde en god väns vtr 1000. Jag är 1,93 lång och just vtr;n kändes lite liten (bara en känsla, jag vet). men du som haft både vtr och nu sv1000, hur upplever du det. Provade tl1000r för länge sen och den kändes betydligt större än vtr;n. Har oxå varit inne på aprilia rsv mille men,,,,har en sv på gång.
Vad säger ni andra; är det en rolig hoj och framförallt; bättre än just vtr (viktigt)
Om jag ökar 3 kugg bak, hur mycket kommer hastighetsmätaren/ODO-metern visa fel? Viktigt att den visar rätt för service samt andrahandsvärde. Jag testade Gearingcommander.com men blev inte klokare för det.
Om jag ökar 3 kugg bak, hur mycket kommer hastighetsmätaren/ODO-metern visa fel? Viktigt att den visar rätt för service samt andrahandsvärde. Jag testade Gearingcommander.com men blev inte klokare för det.
Hej på er,
Vet någon av er vart jag kan hitta ett "Snabbgas-set"? Vet inte riktigt vad jag ska söka på på Ebay. I dagsläget får man vrida handleden 1 varv runt styret innan man når maxgas
Om det finns just på eBay vet jag inte men om du söker på "quicker throttle SV 1000" hittar du nog något på nätet fast jag tycker det börjar bli lite tunnt med prylar till SV1000.
Jag hade det motsatta problemet i a f vid låga trottelutslag då jag upplevde den som ryckig. Satte därför på en Ergo G2 Throttle tamer som ger samma totala slag som original men ger lägre utväxling vid små gaspådrag. Ökade min gaskontroll avsevärt.
Tack, får googla vidare, synd att det börjar bli tunt... Dags för en Gixxer snart kanske? hehe
Jag vet, finns säkert svar här i tråden eller på nätet. Men jag frågar här: Är det nån vits att köpa en power comander till en i övrigt original SV1000? Vad får jag isf. ut av detta? Finns det nåt effektavgas som går genom besiktningens bullerkrav? Vad får jag ut om jag byter till K&N-filter och effektavgas + PC? Allt som rör PC+SV1000 intresserar mig nu, så speek up!
Är det fler skillnader mellan S - N modellerna än att det sitter kåpor på S?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |