Kan inte svara på din fråga men såg i annan tråd att du just bytt från SV650 till SV1000 så grattis.
Inget fel på 650 men det är ju lite mer tryck i 996-motor.
SV1000 blev ju lite sågad i en annan tråd. Lite orättvist tycker jag. Visst finns det budgetdelar och hojar med bättre prestanda men.....
Vill man ha en snygg V-twin för rimliga pengar som dessutom har en riktigt bra motor så anser jag SV1000 klart underskattad. Å effekten, ca 110 bakhjulshästar med lite mods, hur många gatåkare klarar egentligen mer? SV 1000 har dessutom en riktigt bra effektkurva. Slår enligt min mening både TL1000R och en så högt skattad hoj som Honda SP2 när det gäller användbar effekt på gata.
Framgaffeln blev helt OK med byte till SAE 10 i stället för SAE 5 som original. Bakstötdämparen som jag har, Öhlins, är ett riktigt lyft men även byte till en beg, GSX R- dämpare eller lite mer budget som Hagons ger förbättringar. Min broms fram var inte bra och det var ett stort lyft att byta till ISR-skivor och sintrade belägg. Måste dock ha varit fel på mina skivor. Originalbroms på SV1000 ska inte vara så dålig som på min och byte till ISR ska ge förbättring men inte lika stor som jag fick. Sätter man sen på en Throttletamer för mjukare gasrespons så så har man en riktigt härlig V-twin i SV1000
Tack! Jag testade att montera grejerna men insåg att bromsslangen samt kopplingsslangen var för kort Blir till att montera ett 22mm styre ist, har inte tid eller lust att byta slangarna.
Ang. framgaffeln, den är ett otroligt lyft från 650'n iaf! Körde en 640 Motard tidigare med WP-gaffel, den var grym! Men den jag har nu duger utmärkt, sväljer alla potthål utan problem Längtar tills man får varva ut den helt, håller fortf. på med inkörningen
vet inte hur det ser ut med slang dragning på just din hoj men jag har hört om andra naken hojar där dom ändrar dragningen till koppling och bromsgrepp så brukar det räcka, prova med det så slipper du köpa nya slangar
jag får säg hejdå och tacka för mig i sv1000 tråden, ägare nu till en flång ny GSR 750 abs -12
Hittade dessa på ebay: http://viewitem.eim.ebay.se/AUSPUFF-TAKKONI-BLACK-SUZUKI-SV-1000--S-AB-BJ03/380442718091/item
Väldigt billiga, någon som känner till märket?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|