SV 1000-tråden

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
jag får säg hejdå och tacka för mig i sv1000 tråden, ägare nu till en flång ny GSR 750 abs -12:)
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Kan inte svara på din fråga men såg i annan tråd att du just bytt från SV650 till SV1000 så grattis.:tummenupp

Inget fel på 650 men det är ju lite mer tryck i 996-motor.

SV1000 blev ju lite sågad i en annan tråd. Lite orättvist tycker jag. Visst finns det budgetdelar och hojar med bättre prestanda men.....

Vill man ha en snygg V-twin för rimliga pengar som dessutom har en riktigt bra motor så anser jag SV1000 klart underskattad. Å effekten, ca 110 bakhjulshästar med lite mods, hur många gatåkare klarar egentligen mer? SV 1000 har dessutom en riktigt bra effektkurva. Slår enligt min mening både TL1000R och en så högt skattad hoj som Honda SP2 när det gäller användbar effekt på gata.

Framgaffeln blev helt OK med byte till SAE 10 i stället för SAE 5 som original. Bakstötdämparen som jag har, Öhlins, är ett riktigt lyft men även byte till en beg, GSX R- dämpare eller lite mer budget som Hagons ger förbättringar. Min broms fram var inte bra och det var ett stort lyft att byta till ISR-skivor och sintrade belägg. Måste dock ha varit fel på mina skivor. Originalbroms på SV1000 ska inte vara så dålig som på min och byte till ISR ska ge förbättring men inte lika stor som jag fick. Sätter man sen på en Throttletamer för mjukare gasrespons så så har man en riktigt härlig V-twin i SV1000

Tack! Jag testade att montera grejerna men insåg att bromsslangen samt kopplingsslangen var för kort :p Blir till att montera ett 22mm styre ist, har inte tid eller lust att byta slangarna.
Ang. framgaffeln, den är ett otroligt lyft från 650'n iaf! Körde en 640 Motard tidigare med WP-gaffel, den var grym! Men den jag har nu duger utmärkt, sväljer alla potthål utan problem :) Längtar tills man får varva ut den helt, håller fortf. på med inkörningen :D
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Tack! Jag testade att montera grejerna men insåg att bromsslangen samt kopplingsslangen var för kort :p Blir till att montera ett 22mm styre ist, har inte tid eller lust att byta slangarna.
Ang. framgaffeln, den är ett otroligt lyft från 650'n iaf! Körde en 640 Motard tidigare med WP-gaffel, den var grym! Men den jag har nu duger utmärkt, sväljer alla potthål utan problem :) Längtar tills man får varva ut den helt, håller fortf. på med inkörningen :D

vet inte hur det ser ut med slang dragning på just din hoj men jag har hört om andra naken hojar där dom ändrar dragningen till koppling och bromsgrepp så brukar det räcka, prova med det så slipper du köpa nya slangar:)
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
vet inte hur det ser ut med slang dragning på just din hoj men jag har hört om andra naken hojar där dom ändrar dragningen till koppling och bromsgrepp så brukar det räcka, prova med det så slipper du köpa nya slangar:)

Jag "svängde förbi" Biltema i Botkyrka nyss (åkte från Solna) och lämnade tillbaka delarna. Köpte ist. ett 22mm styre. Det borde gå att montera bolt on, då det är samma dimensioner fast lite bredare...
 
Last edited:

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Ort
Tranås
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Hej. Ett år på min Suzuki SV 1000 nu :banana, och tänkte visa mig lite här på Sh. (som jag har följt till och från).

Synd att man missar dig på forumet. och lycka till med nya hojen. (det är ju fortfarande rätt märke:)). skriv gärna en kort resention om nya hojen, när du hunnit köra några mil.

Fråga!
är de någon som har drevat ner sin sv för bättre acc? funderar på att göra de.
 
Last edited:

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Blir till att köpa den nsäta månad :D Yoshimura-dämparna ser förjävliga ut tycker jag. "gammal" design...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nån här som bor i bagarmossen och har en röd naken med clipons och 2-1 yoshi?
Jäkligt fin :)
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Någon som köpt slipon där det följer med en silikonring?
Vart ska denna sitta, beskrivningen som följde med nämner inte ens ringen.

Är det till mellan röret och sliponet eller kanske till insatsen?
 

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Har en PC3 (Power Commander 3:a) till salu om någon är sugen. Maila mig på j.r.akesson@gmail.com isåfall. Pris: 2100kr+frakt, finns i GBG. /J

Edit: dvs en anpassad för SV1000, inkl instruktioner och mjukvara.
 
Last edited:

HQ

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Vårby
Hoj
Suzuki Sv1000s -04
Tjena alla glada Sv1000 åkare.
Jag är en nybliven Sv1000s åkare själv och jag måste säga att jag är grymt nöjd.
Hojen har Two Brothers slip on, PC3 och tre mod. Dark space blue tror jag färgen heter.
Rören mullrar jävligt f:yopartyin:yopartyt:yoparty, ska försöka sätta upp ett klipp!!!
 

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
CB900F / CRF250X
2371072311.jpg
Någon som vet vems hoj detta är. HAar hittat den på google men tänkte iom blocket ikonen så borde den vara svensk. Någon som kan tipsa mig om vart jag hitta mer bilder på denna hoj eller komma i kontakt med ägaren.

Hej på er.
 

Bifogat

  • Suzuki%20SV1000N%2005.jpg
    Suzuki%20SV1000N%2005.jpg
    85.8 KB · Visningar: 131
Last edited:

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Då har man pimpat hojen lite.

Tail tidy och miniblinkers, cuts och nya rör från ixil. Har även beställt en svart dubbelbubbel men den vill aldrig komma :smasha



sv1000 -06-mod1.jpgsv1000 -06-mod2.JPGsv1000 -06-mod3.JPG
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Från en auktoriserad återförsäljare för suzuki här i stan. Ta reda på om du har nån i närheten.
Annars finns de säkert på ebay.
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
Hej alla sv1000 ägare. Har ni skrapat ihop några mil än? Som nybliven pappa har det blivit otroligt få mil för min del. Så få att hojen t.o.m är till salu. Hursomhelst måste jag boka in min på 2400 mils service snart, hur mycket har det gått på ungefär för er som gjort den?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top