Hej alla sv1000 ägare. Har ni skrapat ihop några mil än? Som nybliven pappa har det blivit otroligt få mil för min del. Så få att hojen t.o.m är till salu. Hursomhelst måste jag boka in min på 2400 mils service snart, hur mycket har det gått på ungefär för er som gjort den?
Hej alla sv1000 ägare. Har ni skrapat ihop några mil än? Som nybliven pappa har det blivit otroligt få mil för min del. Så få att hojen t.o.m är till salu. Hursomhelst måste jag boka in min på 2400 mils service snart, hur mycket har det gått på ungefär för er som gjort den?
Hej. får du tag i papper på totalvikt m.m.? har ingen skanner men kan skicka bild på mina papper om de duger?
Någon som vet vid vilken kylartemp som kylarfläkten ska starta?
Den ska slå på när temperaturen är ca 105°C ( tror min går upp till 106°C innan det börjar sjunka) och sedan slå av igen när temperaturen sjunkit till 100°C.
Tackar! Blev lite orolig när min var uppe på 95 grader utan att fläkten gick igång.
Jag förstår dig. !00°C är ju vattnets kokpunkt i ren form och vid normalt lufttryck. Här gäller andra regler och enligt instruktionsboken så är det 120°C som gäller då man ska stänga av hojen och inte köra vidare. Då ska det också tändas någon varningslampa.
Hej alla SV1000 ägare!
Är sugen på en Gipro växelindikator med atre funktion. Ni som har den är ni nöjda?
Sen blir det till att byta till stålomspunnet fram, vet att det gjorde stor skillnad på hondan. Nån som bytt till stålomspunnet till kopplingen? Jag funderar främst för att det står i serviceschemat att slangarna ska bytas var fjärde år...
Ha det gött!
//Fredde
Mycket nöjd med min GIPRO. Ofattbart att det inte finns växellägesindikator med som original.
http://www.bikersneed.se/
Jag har bytt till stålomspunnet både på broms och koppling. Står väl 4 år för de flesta fabrikat när det gäller den typen av slangar som är originalmonterade. Spelar väl mindre roll när det gäller kopplingen men för att det ska se enhetligt och snyggt ut. Stor skillnad på känslan i bromshandtaget. By till ISR skivor och sintrade belägg också så blir det stor skillnad i bromsverkan.
www.s-racing.se
Nä att vattnet inte skulle koka vid 100 grader förstod, trodde inte bara att trycket skulle medföra så stor skillnad
på kokpunkten.
Ja det är märkligt att det inte satt en sådan där från början. Ah jag kikade på Bikersneed för ett tag sedan, så det får nog bli an sådan i vinter.
Får nog börja med slangar så får vi se hur långt det räcker.
Tack så mycket för tipsen!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |