Hej alla sv1000 ägare. Har ni skrapat ihop några mil än? Som nybliven pappa har det blivit otroligt få mil för min del. Så få att hojen t.o.m är till salu. Hursomhelst måste jag boka in min på 2400 mils service snart, hur mycket har det gått på ungefär för er som gjort den?
Hej alla sv1000 ägare. Har ni skrapat ihop några mil än? Som nybliven pappa har det blivit otroligt få mil för min del. Så få att hojen t.o.m är till salu. Hursomhelst måste jag boka in min på 2400 mils service snart, hur mycket har det gått på ungefär för er som gjort den?
Hej. får du tag i papper på totalvikt m.m.? har ingen skanner men kan skicka bild på mina papper om de duger?
Någon som vet vid vilken kylartemp som kylarfläkten ska starta?
Den ska slå på när temperaturen är ca 105°C ( tror min går upp till 106°C innan det börjar sjunka) och sedan slå av igen när temperaturen sjunkit till 100°C.
Tackar! Blev lite orolig när min var uppe på 95 grader utan att fläkten gick igång.
Jag förstår dig. !00°C är ju vattnets kokpunkt i ren form och vid normalt lufttryck. Här gäller andra regler och enligt instruktionsboken så är det 120°C som gäller då man ska stänga av hojen och inte köra vidare. Då ska det också tändas någon varningslampa.
Hej alla SV1000 ägare!
Är sugen på en Gipro växelindikator med atre funktion. Ni som har den är ni nöjda?
Sen blir det till att byta till stålomspunnet fram, vet att det gjorde stor skillnad på hondan. Nån som bytt till stålomspunnet till kopplingen? Jag funderar främst för att det står i serviceschemat att slangarna ska bytas var fjärde år...
Ha det gött!
//Fredde
Mycket nöjd med min GIPRO. Ofattbart att det inte finns växellägesindikator med som original.
http://www.bikersneed.se/
Jag har bytt till stålomspunnet både på broms och koppling. Står väl 4 år för de flesta fabrikat när det gäller den typen av slangar som är originalmonterade. Spelar väl mindre roll när det gäller kopplingen men för att det ska se enhetligt och snyggt ut. Stor skillnad på känslan i bromshandtaget. By till ISR skivor och sintrade belägg också så blir det stor skillnad i bromsverkan.
www.s-racing.se
Nä att vattnet inte skulle koka vid 100 grader förstod, trodde inte bara att trycket skulle medföra så stor skillnad
på kokpunkten.
Ja det är märkligt att det inte satt en sådan där från början. Ah jag kikade på Bikersneed för ett tag sedan, så det får nog bli an sådan i vinter.
Får nog börja med slangar så får vi se hur långt det räcker.
Tack så mycket för tipsen!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |