SV-Tråden!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Fudpucker skrev:
Mitt tips är att du tar bort hela innerskärmen med blinkers och batterilåda och allt. Sedan bygger du en ny batterilåda i plåt och köper en undertray och sätter över alltihopa.
Så gjorde jag och det blev kanon, dessutom var det inte så besvärligt. Behövs dock svets till batterilådan.

FÖr att göra allt skitlätt är det ju bara kapa i originalet och sen dit med den undertray. Har svårt att tänka mig att nån vill återställa bakdelen till original? ;)

angående anledningen till att jag inte vill kapa något är att jag för det första är jävligt osäker på min förmåga att få det rätt. Att jag vill kunna återställa till orginal är för att jag vill slippa gnäll vid besiktningen ang. reflex, belysning, avstånd mellan blinkerserna etc.

Känner mig jävligt dum/lat just nu, ingen som har sett några färdiga kitt till salu? :)

För övrigt ska jag till närmaste peugot handlare ihelgen för att införskaffa nya framblinkers, är det tejp och mera tejp som gäller för fästning? :va
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
birke skrev:
Mycket nöjd.
Allt blev så mycket roligare. Innan kändes den lite kvävd...
Testat både med och utan slutröret i. (Alltså den sista stumpen som dämpar så ev. besiktningsmän blir nöjda)
Och jag tycker, eller det känns som den går bättre med slutröret i.
Nån annan som upplevt detta??

skulle du kunna ta en bild på "slutröret" eller db. killer som jag skulle kalla den! tänkte kanske skaffa en sån och sen borra ett hål i mitt slipon men skulle vilja se var/hur du fester det...!! bild på festningen!

hmmm låter konstigt att den skulle gå bättre med det i.. men men..!
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
ang olikheter så har 05an 40mm smalare kylare

edit: torrvikten är precis som förut 169kg på S modellen
 

Kristijan

Medlem
Gick med
30 Aug 2005
Ort
V M O
Hoj
SV650S K4 Såld! Yamaha R6 -02 utagen -03 Såld - Nuvarande hoj Yamaha YZF-R1 -98
Var kan jag köpa helkåpa till en sv 650 s ?

Hej!

Jag kommer nog att köpa en sv 650 s men jag vill ha en med helkåpa. Nu när jag letar efter hoj så hittar jag inte en enda sv 650 s med helkåpa här i Sverige. Hittar bara i Tyskland, och tycker sv'n blir mycket snyggare så.
 
Last edited:

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Kristijan skrev:
Hej!

Jag kommer nog att köpa en sv 650 s men jag vill ha en med helkåpa. Nu när jag letar efter hoj så hittar jag inte en enda sv 650 s med helkåpa här i Sverige. Hittar bara i Tyskland, och tycker sv'n blir mycket snyggare så.

Kanske det, men den blir nog inte roligare att köra för det. :)

Här finns helkåpor iaf. http://www.mcevolution.se/pol_suzuki1.htm
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
mini-knutten skrev:
angående anledningen till att jag inte vill kapa något är att jag för det första är jävligt osäker på min förmåga att få det rätt. Att jag vill kunna återställa till orginal är för att jag vill slippa gnäll vid besiktningen ang. reflex, belysning, avstånd mellan blinkerserna etc.

Känner mig jävligt dum/lat just nu, ingen som har sett några färdiga kitt till salu? :)

För övrigt ska jag till närmaste peugot handlare ihelgen för att införskaffa nya framblinkers, är det tejp och mera tejp som gäller för fästning? :va

Bygger du en egen batterilåda är det en baggis att återställa till original.
Finns säkerligen mycket enklare lösningar än att bygga en egen låda men det blir ett bra resultat till slut.
Jag har inte sett några färdiga kit med batterilåda osv.
Kom igen nu...fram med kreativiteten!!! ;)
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Fudpucker skrev:
Bygger du en egen batterilåda är det en baggis att återställa till original.
Finns säkerligen mycket enklare lösningar än att bygga en egen låda men det blir ett bra resultat till slut.
Jag har inte sett några färdiga kit med batterilåda osv.
Kom igen nu...fram med kreativiteten!!! ;)

Lite arbete är jag beredd på, men att bygga är inte min starka sida direkt. :näsblod Angående färdiga lösningar hittade jag
DETTA, kan det vara något? :va Verkar innehålla allt man behöver. Alternativt köper jag en nya orginal undertray så kan jag mixa med den andra hur mycket jag vill utan att behöva oroa mig över att jag pajar något som kan bli dyrt.

Förresten, någon som prövat att dreva ner sig ett par steg för bättre accs?
Skulle behöva tips på storlekar mm.

Tack för all hjälp hittills! :pannkyss
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
mini-knutten skrev:
Lite arbete är jag beredd på, men att bygga är inte min starka sida direkt. :näsblod Angående färdiga lösningar hittade jag
DETTA, kan det vara något? :va Verkar innehålla allt man behöver. Alternativt köper jag en nya orginal undertray så kan jag mixa med den andra hur mycket jag vill utan att behöva oroa mig över att jag pajar något som kan bli dyrt.

Förresten, någon som prövat att dreva ner sig ett par steg för bättre accs?
Skulle behöva tips på storlekar mm.

Tack för all hjälp hittills! :pannkyss

Ser ut som om allt ingår på grejerna du länkade till. Skriv och berätta hur du löste det hela till slut! :tummenupp
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
duckie skrev:
Vad gör de på 1200-milaservice? Vad fick ni pynta för det?

Byter motorolja och stift blandannat. Kolla i din handbok så ser du vad de gör mer för något.

En polare betalade 2500 kr för tolvhundran på sin SV1000.
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
mini-knutten skrev:
ingen som vet något om drevning? :va

Det är ju bara att testa sig fram. Börja med en eller två kugg mindre fram sen kan du testa tre kugg större bak om du inte blir nöjd. Duger inte det, trimma skiten ur motorn! :banana
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
mini-knutten skrev:
ingen som vet något om drevning? :va

Den nakna sv-modellen har en kugge större bak. Om du vill ha den starkare så är det nog bäst att ha större bakdrev, för om du drevar ner för mycket där fram så kommer kedjan att ligga mot svingen. Ett litet framdrev sliter mer på kedjan, då det blir en mer tvär vändning.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Tjena alla SV åkare jag skulle vilja be er om en tjänst jag gjorde heelplates till min TL1000 och funderar på att göra flera så om nån kunde ta en bild på hö+vä hälplatta och kolla måttet på skruvarna på hö samt vä platta om det blir nån tillvärkning av dom får vi se men om det blir det så kommer dom att kosta 500pix+ frakt.Lägger med en bild på mina TLS plattor så ni får ett hum hur dom kommer att se ut fast givetvis med SV infräst
 

Bifogat

  • plattav.JPG
    plattav.JPG
    134.9 KB · Visningar: 48
  • plattah.JPG
    plattah.JPG
    129.7 KB · Visningar: 50

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
tlmartin skrev:
Tjena alla SV åkare jag skulle vilja be er om en tjänst jag gjorde heelplates till min TL1000 och funderar på att göra flera så om nån kunde ta en bild på hö+vä hälplatta och kolla måttet på skruvarna på hö samt vä platta om det blir nån tillvärkning av dom får vi se men om det blir det så kommer dom att kosta 500pix+ frakt.Lägger med en bild på mina TLS plattor så ni får ett hum hur dom kommer att se ut fast givetvis med SV infräst
Du har PM ang bilder och mått på en SV 650 -00
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
duckie skrev:
Vad gör de på 1200-milaservice? Vad fick ni pynta för det?

Min 1200-service kostade 1600 spänn. Då byttes iofs varken broms-, kopplings- eller kylarvätska, vilket skall göra vartannat år. Nu vid 1800 byttes broms och kopplingsvätskorna men de kostar bara en 50-lapp ungefär + lite arbetstid förstås. Nu kanske det skiljer lite mellan 650 och 1000. Har 650 hydraulisk koppling förresten?
 

birke

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Kinna
Hoj
SV650K3
porec skrev:
skulle du kunna ta en bild på "slutröret" eller db. killer som jag skulle kalla den! tänkte kanske skaffa en sån och sen borra ett hål i mitt slipon men skulle vilja se var/hur du fester det...!! bild på festningen!

hmmm låter konstigt att den skulle gå bättre med det i.. men men..!

Hittade en befintlig bild i kameran så länge. Det är rätt och slätt ett borrat hål. Gängan sitter i db killern. Ska ta en bild senare.
Det är ju inte säkert att hojen går bättre, det var bara en känsla jag hade.
Jag har fortfarande i db killern. Det är rätt skönt att kunna "smyga" runt lite med. Men den åker nog ut när insprutningen är fixad.
Läste i BOS manualen att effekten kunde minska på en del modeller utan db killer. Och ett visst mottryck ska ju finnas sägs det...
 

Bifogat

  • DSCN1288.JPG
    DSCN1288.JPG
    22.5 KB · Visningar: 75
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
birke skrev:
Hittade en befintlig bild i kameran så länge. Det är rätt och slätt ett borrat hål. Gängan sitter i db killern. Ska ta en bild senare.
Det är ju inte säkert att hojen går bättre, det var bara en känsla jag hade.
Jag har fortfarande i db killern. Det är rätt skönt att kunna "smyga" runt lite med. Men den åker nog ut när insprutningen är fixad.
Läste i BOS manualen att effekten kunde minska på en del modeller utan db killer. Och ett visst mottryck ska ju finnas sägs det...


oki, som jag trodde då.. med andra ord är det bara att låna en db killer och borra ett hål i sitt rör å så är det klart... besiktningen kommer gå prima..(inte för att det är än på ett tag, men bra att veta..!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top