2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
isse skrev:OK tack, alltså stämmer inte mc-poolens databas alltid....som jag trodde.
/N
Kom att tänka på torrvikten. 05 väger 165, det kanske är ngt lättare än 03.
isse skrev:OK tack, alltså stämmer inte mc-poolens databas alltid....som jag trodde.
/N
Fudpucker skrev:Mitt tips är att du tar bort hela innerskärmen med blinkers och batterilåda och allt. Sedan bygger du en ny batterilåda i plåt och köper en undertray och sätter över alltihopa.
Så gjorde jag och det blev kanon, dessutom var det inte så besvärligt. Behövs dock svets till batterilådan.
FÖr att göra allt skitlätt är det ju bara kapa i originalet och sen dit med den undertray. Har svårt att tänka mig att nån vill återställa bakdelen till original?
birke skrev:Mycket nöjd.
Allt blev så mycket roligare. Innan kändes den lite kvävd...
Testat både med och utan slutröret i. (Alltså den sista stumpen som dämpar så ev. besiktningsmän blir nöjda)
Och jag tycker, eller det känns som den går bättre med slutröret i.
Nån annan som upplevt detta??
Kristijan skrev:Hej!
Jag kommer nog att köpa en sv 650 s men jag vill ha en med helkåpa. Nu när jag letar efter hoj så hittar jag inte en enda sv 650 s med helkåpa här i Sverige. Hittar bara i Tyskland, och tycker sv'n blir mycket snyggare så.
mini-knutten skrev:angående anledningen till att jag inte vill kapa något är att jag för det första är jävligt osäker på min förmåga att få det rätt. Att jag vill kunna återställa till orginal är för att jag vill slippa gnäll vid besiktningen ang. reflex, belysning, avstånd mellan blinkerserna etc.
Känner mig jävligt dum/lat just nu, ingen som har sett några färdiga kitt till salu?
För övrigt ska jag till närmaste peugot handlare ihelgen för att införskaffa nya framblinkers, är det tejp och mera tejp som gäller för fästning?
Fudpucker skrev:Bygger du en egen batterilåda är det en baggis att återställa till original.
Finns säkerligen mycket enklare lösningar än att bygga en egen låda men det blir ett bra resultat till slut.
Jag har inte sett några färdiga kit med batterilåda osv.
Kom igen nu...fram med kreativiteten!!!
mini-knutten skrev:Lite arbete är jag beredd på, men att bygga är inte min starka sida direkt. Angående färdiga lösningar hittade jag
DETTA, kan det vara något? Verkar innehålla allt man behöver. Alternativt köper jag en nya orginal undertray så kan jag mixa med den andra hur mycket jag vill utan att behöva oroa mig över att jag pajar något som kan bli dyrt.
Förresten, någon som prövat att dreva ner sig ett par steg för bättre accs?
Skulle behöva tips på storlekar mm.
Tack för all hjälp hittills!
duckie skrev:Vad gör de på 1200-milaservice? Vad fick ni pynta för det?
mini-knutten skrev:ingen som vet något om drevning?
mini-knutten skrev:ingen som vet något om drevning?
Du har PM ang bilder och mått på en SV 650 -00tlmartin skrev:Tjena alla SV åkare jag skulle vilja be er om en tjänst jag gjorde heelplates till min TL1000 och funderar på att göra flera så om nån kunde ta en bild på hö+vä hälplatta och kolla måttet på skruvarna på hö samt vä platta om det blir nån tillvärkning av dom får vi se men om det blir det så kommer dom att kosta 500pix+ frakt.Lägger med en bild på mina TLS plattor så ni får ett hum hur dom kommer att se ut fast givetvis med SV infräst
duckie skrev:Vad gör de på 1200-milaservice? Vad fick ni pynta för det?
DanneSV1000S skrev:. Har 650 hydraulisk koppling förresten?
porec skrev:skulle du kunna ta en bild på "slutröret" eller db. killer som jag skulle kalla den! tänkte kanske skaffa en sån och sen borra ett hål i mitt slipon men skulle vilja se var/hur du fester det...!! bild på festningen!
hmmm låter konstigt att den skulle gå bättre med det i.. men men..!
birke skrev:Hittade en befintlig bild i kameran så länge. Det är rätt och slätt ett borrat hål. Gängan sitter i db killern. Ska ta en bild senare.
Det är ju inte säkert att hojen går bättre, det var bara en känsla jag hade.
Jag har fortfarande i db killern. Det är rätt skönt att kunna "smyga" runt lite med. Men den åker nog ut när insprutningen är fixad.
Läste i BOS manualen att effekten kunde minska på en del modeller utan db killer. Och ett visst mottryck ska ju finnas sägs det...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |