SV-Tråden!

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Speed Triple-05
Äntligen Twin!!

Så har man äntligen fått tummen ur och skaffat sig en twin - SV650 -02 :)

Det känns gör gött och vilket ljud jämfört med vad jag haft förut!

En lite fråga - vad kör ni för olja i era maskiner - hel eller delsyntet? Nåt särskilt märke eller?

Läste i instruktionsboken att man vid byte (inför vintervilan) ska fylla olja ända upp till påfyllningshålet? Har jag nog aldrig gjort med nån hoj, hur gör ni?? :confused:
 
Last edited:

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Sådär, då var en -99as 650s införskaffad.
Det blev lite kallt mellan Ume och She-left-you, men efter en kopp the och en bulle på shell så blev det varmt hela vägen till Boden.
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Sådär ja.. Då var den här sommaren slut då.
Hojen inpackad i garaget i väntan på nästa sommar och nya äventyr.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Slang tips..!

Söker lite slang tips....

Ni som har den nya modellen.. kan ni rycka upp den på 2:an... har försökt lite men lyckas inte... gasa upp den på 1:an e ju lätt... men har ännu inte hunnit växla... men skulle vilja få upp den på 2:an för att få en lite jämnare gång... är det bara kopla som gäller?? några tipps då...?

vet att det redan tagits upp här innan, men årkar inte leta på vilken sida det finns.. nån som vet.. kan ju alltid lägga en länk..!


:tummenupp
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Hinken skrev:
Sådär ja.. Då var den här sommaren slut då.
Hojen inpackad i garaget i väntan på nästa sommar och nya äventyr.
Va? Redan? Det är ju ingen snö än och knappt varit frost ännu! :7peta
Fram till halva oktober brukar ju gå för min del på 59 grader nord.
Har bara börjat förbereda ännu med att ha beställt olja o filter mm.
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
porec skrev:
Söker lite slang tips....

Ni som har den nya modellen.. kan ni rycka upp den på 2:an... har försökt lite men lyckas inte... gasa upp den på 1:an e ju lätt... men har ännu inte hunnit växla... men skulle vilja få upp den på 2:an för att få en lite jämnare gång... är det bara kopla som gäller?? några tipps då...?

vet att det redan tagits upp här innan, men årkar inte leta på vilken sida det finns.. nån som vet.. kan ju alltid lägga en länk..!


:tummenupp

Har fått upp den någon enstaka gång genom att rycka på tvåan men jag orkade inte öva på det, ville ha resultat snabbt så jag kopplar istället.

Jag ligger i ca 20 km/h på tvåan, ger gas och runt 30-40 km/h kopplar jag till samtidigt som jag lutar mig bakåt. Sen är det bara att sikta mot stjärnorna!

När du känner att du börjar få till det så kan du testa att ställa dig upp samtidigt som framhjulet börjar lätta från marken. Jag tycker att det är lättare att hålla hojen uppe när jag står upp och lutar mig bakåt.

Tycker själv att jag kommer högt upp när jag gör på det sättet, är iofs för feg (har för hög självrisk) för att våga leta rätt på balansläget. :tomten
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
hellla skrev:
Har fått upp den någon enstaka gång genom att rycka på tvåan men jag orkade inte öva på det, ville ha resultat snabbt så jag kopplar istället.

Jag ligger i ca 20 km/h på tvåan, ger gas och runt 30-40 km/h kopplar jag till samtidigt som jag lutar mig bakåt. Sen är det bara att sikta mot stjärnorna!

När du känner att du börjar få till det så kan du testa att ställa dig upp samtidigt som framhjulet börjar lätta från marken. Jag tycker att det är lättare att hålla hojen uppe när jag står upp och lutar mig bakåt.

Tycker själv att jag kommer högt upp när jag gör på det sättet, är iofs för feg (har för hög självrisk) för att våga leta rätt på balansläget. :tomten

det tål att försöka.. men det har regnat hela dan här så det är blött ute så man får försöka nån annan dag..!


är det nån som har försökt att göra ett slipon av sitt orginal????

jag har ett GPR 2-1 system på min och skulle vilja bara ta bort siliponet på det och kunna sätta på orginalet sen.. eftersom jag vill köra lite bana och vill inte plocka ner alla rör utan kunna byta snabbt och enkelt..!
Är det nån som har gjort nått liknande? går i samma tankar?
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
det du kan göra är att svetsa fast en aluskiva med tre hål längst ut på röret och längst in på ljuddämparna, fult kanske med det fungerar, har sett nån sån lösning på internet nånstans(säger ju mycket...) nackdelen är ju att du då får kapa av den rörsnutt som sitter på orginalljuddämparen
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
johanp skrev:
det du kan göra är att svetsa fast en aluskiva med tre hål längst ut på röret och längst in på ljuddämparna, fult kanske med det fungerar, har sett nån sån lösning på internet nånstans(säger ju mycket...) nackdelen är ju att du då får kapa av den rörsnutt som sitter på orginalljuddämparen

är inte redigt med i svängarna nu..!
skulle jag svetsa aluskivan på mitt slipon??

och vad skulle jag kapa orginalet?
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
HIPS skrev:
Så har man äntligen fått tummen ur och skaffat sig en twin - SV650 -02 :)

Det känns gör gött och vilket ljud jämfört med vad jag haft förut!

En lite fråga - vad kör ni för olja i era maskiner - hel eller delsyntet? Nåt särskilt märke eller?

Läste i instruktionsboken att man vid byte (inför vintervilan) ska fylla olja ända upp till påfyllningshålet? Har jag nog aldrig gjort med nån hoj, hur gör ni?? :confused:

Jag kör med Statoil Racingway i min hoj. Köp den inte på macken utan leta runt lite så hittar du den säkert mycket billigare.
Jag byter inte olja inför vintern med om du ska göra det så fyll ända upp om det står så i boken. Kör inte runt så bara...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
porec skrev:
Söker lite slang tips....

Ni som har den nya modellen.. kan ni rycka upp den på 2:an... har försökt lite men lyckas inte... gasa upp den på 1:an e ju lätt... men har ännu inte hunnit växla... men skulle vilja få upp den på 2:an för att få en lite jämnare gång... är det bara kopla som gäller?? några tipps då...?

vet att det redan tagits upp här innan, men årkar inte leta på vilken sida det finns.. nån som vet.. kan ju alltid lägga en länk..!


2fast4some kunde baxa med sv 1000 03 och har även lyckats göra det med min hoj 650 05...fast han inte får :4skrika Öva öva och åter öva på ett säkert avskiljt ställe. Är osäker på vilken teknik han använder så det låter jag vara osagt. Får komplettera med det senare.
 

Bifogat

  • bax (bra 3).JPG
    bax (bra 3).JPG
    26.3 KB · Visningar: 91
  • bax (bra).JPG
    bax (bra).JPG
    29.9 KB · Visningar: 74
Last edited:

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
2fast4hjo skrev:
2fast4some kunde baxa med sv 1000 03 och har även lyckats göra det med min hoj 650 05...fast han inte får :4skrika Öva öva och åter öva på ett säkert avskiljt ställe. Är osäker på vilken teknik han använder så det låter jag vara osagt. Får komplettera med det senare.

Men SV1000 är ju fusk, räcker ju med att gasa för att den ska lyfta! :hihi
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
porec:

attachment.php
 

Bifogat

  • New Bitmap Image.bmp
    42.1 KB · Visningar: 175

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
2fast4hjo skrev:
Nu kommer du ge 2fast4some en massa ideér om att han måste ut och baxa med min hoj för ge er bildbevis på att det går :6surkart . :hihi


ja det hoppas jag han gör ... hehehe :hihi

för 650 går lätt som en plätt att gasa upp på 1:an
2:an gäller bara att koppla.. för att rycka upp den är ju tungt som en stor sten...! :hihi
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
2fast4hjo skrev:
Nu kommer du ge 2fast4some en massa ideér om att han måste ut och baxa med min hoj för ge er bildbevis på att det går :6surkart . :hihi

Det är ju perfekt! Då kan han ju lära dig slanga sen. En hoj som aldrig får lätta på framhjulet är en uttråkad hoj. :hihi
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
hellla skrev:
Det är ju perfekt! Då kan han ju lära dig slanga sen. En hoj som aldrig får lätta på framhjulet är en uttråkad hoj. :hihi

Han gör nog inte det de närmaste dagarna i all fall då han har ganska ont i nötterna efter en baxning med gsxr:n i helgen då landningen var i en :censored grop. Jag som satt bakpå fick t om ett sår/märke på näsan. :rodnar men roligt är det :banana

Min hoj är numera larmad med tusentals råttfällor, dels för råttorna inte ska gnaga inför vinterförvaringen och dels för att jörgen är livrädd :rolleyes: för råttor/möss efter att en var o mumsade bland våra sopor. Stackars musen blev :fatta! av en telefonkatalog. :död

R.i.P lilla mus vi tänker på dig där i mushimmelen.

Amen :angel

Ska nog larma runt sängen också tror jag , för där ska dem inte vara. :brinnerup
 
Last edited:

Stålbrand

Newbie
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Dalby
Hoj
KTM 625
Nu är juh jag bara stålt ägare av en 99a med det sätt som jag finner lättast är att gunga upp den i låga registret :tummenupp antar att det är samma på nya modellen ... :tungan
 

Stålbrand

Newbie
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Dalby
Hoj
KTM 625
johanp skrev:
nån som vet vart man köper en mekbok billigt till sv'n?
eller kan du ladda ner den! :)
blir billigare ... om du nu överlever att den är i pdf format

förersten om jag inte minns fel ligger det en länk nånstans i tråden till en sån redan... det är bara att leta :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top