SV-Tråden!

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
porec skrev:
Nån som har krach puckar på sin SV nya modellen??? bilder? närbilder?

puck.jpg


Finns att köpa på S-racing.
 

Stålbrand

Newbie
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Dalby
Hoj
KTM 625
Gaffelbry...

Är det någon av er som som känner att framgaffeln är lika sumpig somg jag på gammla SVn? är det nån som har tagit saken i egna händer o bytt till exempelvis GIXXER-gaffel?
och i så fall hur pass mycket måste man byta?
- gaffel
- bromsok (med allt vad det innebär)
- fälg
- skivor
- styrkorona

någon som vet om man kan sätta en GIXXER-styrkrona direkt på SVn?

:confused:
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Stålbrand skrev:
Är det någon av er som som känner att framgaffeln är lika sumpig somg jag på gammla SVn? är det nån som har tagit saken i egna händer o bytt till exempelvis GIXXER-gaffel?
och i så fall hur pass mycket måste man byta?
- gaffel
- bromsok (med allt vad det innebär)
- fälg
- skivor
- styrkorona

någon som vet om man kan sätta en GIXXER-styrkrona direkt på SVn?

:confused:

om du tycker att den är svampig så kan du ju börja med att byta olja, hjälper inte det finns det styvare fjädrar att byta till. jag tror det blir billigare än att byta till gixxergaffel.
 

Stålbrand

Newbie
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Dalby
Hoj
KTM 625
-dB_mike skrev:
om du tycker att den är svampig så kan du ju börja med att byta olja, hjälper inte det finns det styvare fjädrar att byta till. jag tror det blir billigare än att byta till gixxergaffel.

ja styvare fjädrar kanske man skulle ta en titt på tänkte inte så långt :arsele
tack för tipset!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Sv 650
Kraschpuckar!?

Är det någon som har tips på kraschpuckar till en -02'a? Det är ju gruppköp på gång i en annan tråd men det verkar inte som om dom har något vettigt att erbjuda till en sv 650.

Är det fler som skulle gråta blod vid en marksyning men inte har råd med helförsäkring kanske man kan gå ihop och köpa...

/Skerfe
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
skerfe skrev:
Är det någon som har tips på kraschpuckar till en -02'a? Det är ju gruppköp på gång i en annan tråd men det verkar inte som om dom har något vettigt att erbjuda till en sv 650.

Är det fler som skulle gråta blod vid en marksyning men inte har råd med helförsäkring kanske man kan gå ihop och köpa...

/Skerfe

750:- på www.s-racing.se
300:- på www.louis.de
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
skerfe skrev:
Är det någon som har tips på kraschpuckar till en -02'a? Det är ju gruppköp på gång i en annan tråd men det verkar inte som om dom har något vettigt att erbjuda till en sv 650.

Är det fler som skulle gråta blod vid en marksyning men inte har råd med helförsäkring kanske man kan gå ihop och köpa...

/Skerfe

Kolla här:
http://www.blocket.se/view/5917809.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0
jag köpte mina puckar av honom nyss... funkar kanon... satte på dom utan problem..! kostade 550:- med frakt å postförskott..!!!
 

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Sv 650
Böter!

Idag fick jag 1200 i böter. :huvet
Inte så farligt dock, 66 på en 50 sträcka. Det lustiga var att jag utövade lite blåbärstrick och satt på tanken och pysslade med lite andra saker under tiden. :tungan Men det sa dom inget om. :squid

Jag trodde jag skulle slippa böter i år. Men icke picke pö.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
skerfe skrev:
Idag fick jag 1200 i böter. :huvet
Inte så farligt dock, 66 på en 50 sträcka. Det lustiga var att jag utövade lite blåbärstrick och satt på tanken och pysslade med lite andra saker under tiden. :tungan Men det sa dom inget om. :squid

Jag trodde jag skulle slippa böter i år. Men icke picke pö.
66 km/h hmmm??? vet du hur gänserna går för vad man får betala? för jag fick böter i torsdags å jag körde 69 och fick 1400:- :fatta!
 

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Sv 650
porec skrev:
66 km/h hmmm??? vet du hur gänserna går för vad man får betala? för jag fick böter i torsdags å jag körde 69 och fick 1400:- :fatta!

Ja, men laserpistolen drar automatiskt bort 3km/h som en felmarginal.

:fatta! på dig själv du!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
porec skrev:
66 km/h hmmm??? vet du hur gänserna går för vad man får betala? för jag fick böter i torsdags å jag körde 69 och fick 1400:- :fatta!



skerfe skrev:
Ja, men laserpistolen drar automatiskt bort 3km/h som en felmarginal.

:fatta! på dig själv du!


2fast4some körde 123 km/90 väg..fick "bara" 1200 i böter...det ni :pannkyss
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
skerfe skrev:
Ja, men laserpistolen drar automatiskt bort 3km/h som en felmarginal.

:fatta! på dig själv du!

så då hade typ 70 eller nått vad 69 + 3 % blir.... (det vet jag redan) men e inte gränsen 65 km.. typ 1200 å 66-70 1400:- 71- osv. ?för då så körde inte "skerfe" i 66 utan 65... eller vad det nu stog på laser skiten... :fatta!

2fast4hjo skrev:
2fast4some körde 123 km/90 väg..fick "bara" 1200 i böter...det ni :pannkyss
men indraget kort.. hihi.. å det fick inte vi.. haha... å det är högre böter på lägre hastigheter.. altså är vi tuffare grabbar... :hihi
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
Är SV underbaraste hojen som finns? :tomten Har fastnat för sv650s rätt så rejält, fast jag aldrig testat den. Hoppas på att det blir min förstahoj :rolleyes:

tänkte mig något från 03 eller nyare. Vad tycker ni jag ska satsa på?

Saker att tänka på vid sv köp?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Mahti skrev:
Saker att tänka på vid sv köp?
att den funkar.. hahhaha :hihi jo då det är en fin hoj.. men jag tycker att efter 1 säsong så vill man ha nått större.. mer (hk) men kommer att ha kvar den.... rolig på krokiga vägar... ganska råstark... mullrar som twin brukar göra... :tummenupp och jag tycker också att du ska satsa på 03- å nyare.. för de är snyggare... :tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Mahti skrev:
Är SV underbaraste hojen som finns? :tomten Har fastnat för sv650s rätt så rejält, fast jag aldrig testat den. Hoppas på att det blir min förstahoj :rolleyes:

tänkte mig något från 03 eller nyare. Vad tycker ni jag ska satsa på?

Saker att tänka på vid sv köp?

1. Som vi har sett i en viss annan tråd..så bestäm dig först för vilken färg du vill ha, kan vara nog så svårt.

2) 1000/650 (du tycks dock ha bestämt dig för en 650)

3) Provkör. Om sv:n är en hoj för dig kan bara Du svara på. Det är ju en V-twin så det är ju lite skillnad mot att köra radfyra. Se till att serviceboken är stämplad vid 100-milservice osv om du köper beg.

4) När jag köpte hoj så skulle jag egentligen ha en beg men det skiljde bara 5000 på en 03 och en ny 05 så en ny är ju att föredra, om inte en beg har en massa godis som kan vara värt en del.

5) Vilken färg på ramen vill du ha, -05 och framåt har svart ram. En del tycker det är snyggt, andra inte. Silver finns inte i 650 -05 men dock i 1000.

6) Billig att försäkra.

7) Bra vägegenskaper. Lätt. Rolig att köra på slingriga vägar. Går att köra på bakhjulet.

8) Mycket hoj för pengarna. Du kan få en ny sv 650 för 59900.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top