SV-Tråden!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
-dB_mike skrev:
har varit med sidan 60 ungefär, kommer nog att tjuvläsa lite när ingen ser på :tungan
hehe ja det låter långt.... var lite nyfiken när jag kom in i bilden... sida 75.. så det är inte så långt ifrån :hihi du är en gammal veteranare då :7peta :hihi

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag letade lite i gömmorna o fann en sv 1000 manual som tillhörde våran dåvarande sv 1000.
Obs på franska :huvet

Fann även denna:

"Suzuki har infört ett europeiskt garantisystem som underlättar resandet i Europa för våra Suzuki kunder. Garantisystemet gäller i 20 länder.

Denna boken innehåller namn, adress och telefonnummer på auktoriserade Suzuki handlare med egen verkstad som omfattas av detta garantisystem. Garantisystemet är begränsat till akuta reperationer som gör det möjligt för kunden att fortsätta sin resa och åka tillbaka till sitt hemland där nödvändiga reperationer kan utföras. "Ngn som är intresserad av att köpa , pm:a.

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
hellla skrev:
hellla boy, fan vad dyra de var i vetlanda eller där du köpte speglen, du betalade 388:- jag fick samma spegel av min lokala mc handlare för 235:- men tack för tipset igen! :tummenupp

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
porec skrev:
hellla boy, fan vad dyra de var i vetlanda eller där du köpte speglen, du betalade 388:- jag fick samma spegel av min lokala mc handlare för 235:- men tack för tipset igen! :tummenupp

Ja de skäms inte när de ska ta betalt. :huvet

De ville ha 2500 kr för 1200 milsservicen på SVn. :fatta!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
tänkte bara meddela alla att jag nu är ägare till ett svart kåpglas som jag fick för 55 Euro på ebay.de :banana

Förhoppningsvis lyckas jag även få hem en hugger eller någon bellypan som ska på innan sommaren... :tummenupp

Vad har ni andra för vinterplaner för era Sv:s då?

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Ar det nagon som har monterat en lite snyggare sjart (t.ex. fran R1 eller nyare GSX-R) pa sin Sv(enne)? Visa garna en bild isafall, har inte last igenom alla hundra sidor.

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
SV1000S -05
Det snackedes tidigare om ett gruppköp av denna tailgard. Är det någon som vet hur det går med det???

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
650 ==> 1000

Tja alla v-twin diggare!

Funderar på att byta upp mig till en sv-1000 -03 -05. Har inte hunnit med o provköra nån i sommar så därmed undrar jag om det är nån som har erfarenhet av skillnaden mellan 650 (-03) och 1000 kubikar´n
De är ju nästintill identiska, men är den lika lätthanterlig som 650:n?
Viktskillnaden är väl marginell det är väl det bredare bakdäcket som hämmar en smula kan jag tänka.
Är det nåt annat man bör tänka på? Min 650 har varit problemfri o d bör väl vara likadant med storebror...?

Min e till salu förövrigt om det är nån som e intresserad... -03 <800 mil
rensad bakdel med miniblink, slip on. Helt nytt framdäck. Allmänt fräsch!
Skicka ett Pm om du vill ha pärlan!

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
xrperra skrev:
Grattis!
Trist årstid att sälja hojen på bara,man får ju nästan skänka
bort den :död .

.

Det är ju bara pengar, kommer alltid nya. :hihi

Hojen har körts 1211 mil och 1200 milsservicen var inte gjord, framdäcket var slut och så var den lite skrapad här och var. Jag tror inte att jag hade fått så mycket mer för den på våren.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Silver sv 1000 -03/blå sv 650 -05

KåGe skrev:
Tja alla v-twin diggare!

Funderar på att byta upp mig till en sv-1000 -03 -05. Har inte hunnit med o provköra nån i sommar så därmed undrar jag om det är nån som har erfarenhet av skillnaden mellan 650 (-03) och 1000 kubikar´n
De är ju nästintill identiska, men är den lika lätthanterlig som 650:n?
Viktskillnaden är väl marginell det är väl det bredare bakdäcket som hämmar en smula kan jag tänka.
Är det nåt annat man bör tänka på? Min 650 har varit problemfri o d bör väl vara likadant med storebror...?

Har haft en sv 1000 03 och har just nu en sv 650 05.

1000 väger 189/120 hk mot lillebro som väger 165 kilo/72 hk.

Är mycket lätthanterlig, men sedan beror det ju på vad du är van vid sedan tidigare.

Sv 1000 -03 kostade 70000 (ny 0 mil inkl slip on) och sv 650 05:an kostade 60000 (inkl sänkningssats). Mycket hoj för pengarna :tummenupp

Utseendemässigt så har tusen en "underkåpa (kommer inte på ordet) Båda har en lätt framåtlutad körställning och båda går bra på slingriga vägar.

Till 2005 är ramen svart.

Passageraren sitter mycket bra (bäst) på sv 1000, högt och med snäll benvinkel. Båda går att köra på bakhjulet. Sv 1000 har maxats till 250, lite klent tyckte min sambo för en sådan pass ny hoj. 650:n till 225 på mätaren.

2fast4some tyckte att sv 1000 var törstig, jämfört med andra motorcyklar han har haft. Fick t om soppatorsk en gång Inte ens nuvarande GSX R 1000 körs på 07 vid samma körning.

650:n ligger på 05 vid blandad körning.

Försäkringsmässigt så kostar tusen lika mycket som 650 att försäkra. Sambon betalade 11000 hel/hel vilket han även skulle få göra med 05:an men den är nu tjejförsäkrad på mig o jag betalar då endast 4500 :), självrisk 3000 hos Länsförsäkringar.

Sv 1000 är kanon på bankörningar, motorbromsen är mycket stark/effektiv.

Sambon upptäckte dock att V-twin inte var ngt för honom så sv 1000 hade vi bara i en månad innan vi bytte till en GSX R 1000, fick ett kanonerbjudande vi inte kunde tacka nej till annars hade planerat att ha sv:n sommaren ut.

Tuvärr är sv 1000 för hög för mig annars hade vi behållt den till mig. Det fick bli en 650 för min del. Hade sett ut en 03:a men då det endast skiljde 5000 upp till en ny hoj så var ju svaret ganska givet att det fick bli en 05:a.

2005:års modeller görs ej i silver i 650 men silver finns på storebror

Båda har läckra detaljer, obs att min (blå) är sänkt.

:Bugar Mikke som har tagit bilderna på sv:n på kinnekulle

Bifogat

• lilla bus1.JPG
    lilla bus1.JPG
    53.7 KB · Visningar: 54
  • lilla bus2.JPG
    lilla bus2.JPG
    26.4 KB · Visningar: 56
  • Kinnekulle (Mikke) profilbild.JPG
    Kinnekulle (Mikke) profilbild.JPG
    104 KB · Visningar: 59
  • kinnekulle (mikke2) profilbild.JPG
    kinnekulle (mikke2) profilbild.JPG
    122.5 KB · Visningar: 66
  • min hoj7.JPG
    min hoj7.JPG
    59.5 KB · Visningar: 59
  • min hoj profilbild.JPG
    min hoj profilbild.JPG
    46.7 KB · Visningar: 78
Last edited:

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Tänkte byta drivpaket i vinter, men har börjat undra på vilket man skall köpa?
MC-express verkar ju ligga i bra pris, dock ingen aning om vad det är för märke på dreven, om det också är Regina.

Vad rekomenderas? O-ring eller X-ring? Original-kedja från någon kgk-handlare?

Tänkte även köpa nya bromsbelägg framtill, vilket märke är det som gäller för vanlig gatkörning?

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Här kommer Dr. Porec´s plastiklösning på den stora älgläppen där bak..! Ingräppet blev inte som jag först hade tänkt mig eftersom jag skärde lite fel, men slut blir nog ändå bra. Skulle bara varit en bit från början. Nu väntar jag bara att det ska torka så jag kan sätta ihop det igen.. sen så kommer en ny bild..!

Bifogat

• Älgläpp 1.1.JPG
    Älgläpp 1.1.JPG
    78.7 KB · Visningar: 62
  • Älgläpp 2.2.JPG
    Älgläpp 2.2.JPG
    79.9 KB · Visningar: 68

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
porec skrev:
Här kommer Dr. Porec´s plastiklösning på den stora älgläppen där bak..! Ingräppet blev inte som jag först hade tänkt mig eftersom jag skärde lite fel, men slut blir nog ändå bra. Skulle bara varit en bit från början. Nu väntar jag bara att det ska torka så jag kan sätta ihop det igen.. sen så kommer en ny bild..!

ehh... okej att det är kul att bygga men på generation #2 SV:s är det väl skit lätt att fixa till där bak? Smidiga lösningar går att hitta för typ 200 spänn på blocket... Vi som har första generationen har det betydligt jobbigare :huvet

P.S

[Språkpolis] Skär, skära, skar [/Språkpolis] :tungan

Svess

FOUR-stroke
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
Honda CBR600RR -03
Sv 1000 har maxats till 250, lite klent tyckte min sambo för en sådan pass ny hoj. 650:n till 225 på mätaren.

250 max det va dåligt. Själv har jag varit uppe i 265 km/h med min SV1000S -03. Däcken som sitter på just nu säger max 270 km/h. Till nästa år blir det att sätta i ett KN-filter, kommer nog att göra några km till :) :tummenupp

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Svess skrev:
Sv 1000 har maxats till 250, lite klent tyckte min sambo för en sådan pass ny hoj. 650:n till 225 på mätaren.

250 max det va dåligt. Själv har jag varit uppe i 265 km/h med min SV1000S -03. Däcken som sitter på just nu säger max 270 km/h. Till nästa år blir det att sätta i ett KN-filter, kommer nog att göra några km till :) :tummenupp

Antar att du citerade mig :tungan

Fixa ett micron slip on, gör 5-6 hk obänkad. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...