SV-Tråden!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Daniel410 skrev:
titta på daniel 410 i bildgalleriet..
lite inspiration hur det kan se ut..
är redan klar med den..
men har kollat ändå... men fann bara bilder på din undertail... inget bra förslag att göra själv, men snyggt :tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
du skojar.. har fan inte sätt nått på blocket.. för de pengarna inte...
billigaste e typ 800 eller nått.... men nu e den klar

Så blev resultatet... dåliga bilder.. men får duga..:


Najs :)

Du lyckades få kvar skyltbelysningen också - pekar den rätt eller blir vinkeln fel liksom?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
duckie skrev:
Najs :)

Du lyckades få kvar skyltbelysningen också - pekar den rätt eller blir vinkeln fel liksom?
tjena duckie det var ett tag sen du var aktiv här hihi..
ne vet inte hur pass bra det pekar, men det lyste upp skylten om inget annat.. men den borde nog sitta lite högre.. längre ifrån annars för att få en bättre ljusbild..!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
tjena duckie det var ett tag sen du var aktiv här hihi..

Ja du vet - hojen går bra, inga frågor och inga ombyggnader på ett tag nu :)
Nu har den fått välförtjänt vintervila, hoppas på en tidig vår!
 

ExOffroad

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
KD
Hoj
TL1000S -00
Pyhis skrev:
Fiint då behöver jag inte oroa mig. Torde få min dendär "magkåpan" eller va den nu heter nästa vecka. :banana

Vart beställde du den ifrån?
Funderar på att köpa en till min hoj.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
vad är rimligt att betala för en såhär ful dämpare? Har redan ett orginal och ett slipon, detta skulle jag bara ha till bankörning, tänkte kapa det och göra till ett slipon..
 

Bifogat

  • dämp.jpg
    dämp.jpg
    60 KB · Visningar: 51
  • dämp 1.jpg
    dämp 1.jpg
    60.1 KB · Visningar: 46
Last edited:

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Är eventuellt i köpar tagen på en SV 650 99, jag bara undrar är en sån hoj kul, lätt att slanga med, finns det roliga grejer man kan göra för att den ska se snyggare ut & vad ska man ge för en SV 650 99 med 1200 mil, obs! 2 ägare i sverige, allstå en import hoj! Han begär 35000:-

Mvh Marcus
 

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200 -97
SV:n är rolig tycker jag! Jag gav 35000:- för min 99:a i sommras, den hade då gått ca. 2000 mil. Också import... Slanga går, om man bara lär sig det =) Har lyckats några gånger =)

Som sagt, en trevlig hoj!
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
trummiz skrev:
SV:n är rolig tycker jag! Jag gav 35000:- för min 99:a i sommras, den hade då gått ca. 2000 mil. Också import... Slanga går, om man bara lär sig det =) Har lyckats några gånger =)

Som sagt, en trevlig hoj!

Är import något man behöver oroa sig för?
Vad har du för försäkring? Jag kollade med Bilsport & mc, dom var billigast 4300:- helf helår, tyckte jag va billigt dyrast var Folksam 16700:-
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
(MARCUS) skrev:
Är eventuellt i köpar tagen på en SV 650 99, jag bara undrar är en sån hoj kul, lätt att slanga med, finns det roliga grejer man kan göra för att den ska se snyggare ut & vad ska man ge för en SV 650 99 med 1200 mil, obs! 2 ägare i sverige, allstå en import hoj! Han begär 35000:-

Mvh Marcus
du har ju denna, en killes här på forumet, har redan lul lul:
http://www.blocket.se/view/6203211.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0

lite fler:
http://www.blocket.se/view/5888696.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/6172416.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0

det är väl ok pris. går att slanga mm... kul hoj.. eller har inte provt den gammla modellen men min nya är jag nöjd med..!

(MARCUS) skrev:
Är import något man behöver oroa sig för?
Vad har du för försäkring? Jag kollade med Bilsport & mc, dom var billigast 4300:- helf helår, tyckte jag va billigt dyrast var Folksam 16700:-
nedå.. import eller inte.. kolla igenom allt som vanligt.. se om den e servad å så... 4300:- bra pris tycker jag, har själv hos dom..! det ända negativa e att det är hög självrisk.. beror väl lite på hur du har tänkt köra..!
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
3000:- i självrisk för vagnskada

2fast4hjo skrev:
:huvet nej den är skött exemplariskt..mycket fin och välvårdad. :tummenupp

Vad är då problemet?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
(MARCUS) skrev:
3000:- i självrisk för vagnskada



Vad är då problemet?
vafan, jag har 10 000:- i självrisk! tog bara halv därför.. måste vara för jag har den på 25kw... :tungan
men tror inte du ska ha en 650 om du har haft duke å ninja innan.. blir lite väl tråkigt kanske? sv1000 kanske bättre? fas, såg ju att du inte klarade av att köra ninja :tungan
 
Last edited:

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200 -97
(MARCUS) skrev:
Är import något man behöver oroa sig för?
Vad har du för försäkring? Jag kollade med Bilsport & mc, dom var billigast 4300:- helf helår, tyckte jag va billigt dyrast var Folksam 16700:-
Oroa dig inte för import.

HAr för mig att jag betalar ca. 4500:- för halvförsäkring hos bilsport/mc. Men då är jag 24 år, och har haft kortet i ett år... Har SMC-rabatt också, kolla upp det!
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Va är det för service intervaller på en Sv650?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top