SV-Tråden!

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200 -97
Däckfråga!

Liten fråga.

Vilka däck kör ni på era SV:n (650)?

Jag har Michelin Pilot Power på fram (Det som sitter original på R1), bak har jag Pirelli Dragon (160/60).

Nu till saken. Jag ska byta bakdäcket, vad ska man välja. Bör jag välja ett Michelin Pilot Power även där? Eller kvittar det? Tips, tack! :va
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
trummiz skrev:
Liten fråga.

Vilka däck kör ni på era SV:n (650)?

Jag har Michelin Pilot Power på fram (Det som sitter original på R1), bak har jag Pirelli Dragon (160/60).

Nu till saken. Jag ska byta bakdäcket, vad ska man välja. Bör jag välja ett Michelin Pilot Power även där? Eller kvittar det? Tips, tack! :va


Sätt på ett Dragon till... eller va inte det bra ?
 

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200 -97
Ekberg skrev:
Sätt på ett Dragon till... eller va inte det bra ?

Problemet är att det kostar typ, 700 kronor mer än ett Pilot Power. Får nog bli ett sådant. Tror min däcknasare kan ta hem ett sånt. Uhh, dyr hobby det här =) Hela hojen håller på att genomgå ombygnation, kommer starta upp en tråd om det senare. Har säkert gjorts 1000 gånger, men jag vil gärna visa mitt bygge :yoparty
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
trummiz skrev:
Problemet är att det kostar typ, 700 kronor mer än ett Pilot Power. Får nog bli ett sådant. Tror min däcknasare kan ta hem ett sånt. Uhh, dyr hobby det här =) Hela hojen håller på att genomgå ombygnation, kommer starta upp en tråd om det senare. Har säkert gjorts 1000 gånger, men jag vil gärna visa mitt bygge :yoparty


Får du inga bra rabatter på däck så kan du ju alltid köpa tyska via nätet,
3600 har jag för mig att jag fick ge för 1 fram och 2 bakdäck Pirelli Dragon inkl. frakt.

Klart att du skall visa upp ditt bygge.
Har själv lite funderingar för min hoj men det kommer att visas först till våren...

/Dan
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
trummiz skrev:
Problemet är att det kostar typ, 700 kronor mer än ett Pilot Power. Får nog bli ett sådant. Tror min däcknasare kan ta hem ett sånt. Uhh, dyr hobby det här =) Hela hojen håller på att genomgå ombygnation, kommer starta upp en tråd om det senare. Har säkert gjorts 1000 gånger, men jag vil gärna visa mitt bygge :yoparty

pilot power känns lite överdrivet på en sv, jag körde med pilot road o var helnöjd med det bak, fram gick det dock att låsa lite väl lätt vid inbromsning.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Någon som har erfarenhet av originaldäcken på nyare SV's?
Det sitter ju Dunlop D220 på som orginal och jag hann bara testa
några kalla mil när jag köpt hojen i höstas dvs inget läge för
att testa feta nerlägg och fullt påslag ur böjarna :rolleyes:

Har läst lite på andra forum där vissa tycker dom funkar rätt ok
på bana och vissa tyckar det sladdar bara man tittar på gasen?

Någon som har någon erfarenhet?

.
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
trummiz skrev:
Ok... Har kollat lite där, jag misstänker att killen som jag känner fixar ett bättre pris åt mig. Hoppas jag :)

Köp beggade race däck, typ Rennsport dom är ju överlägsna tycker jag, kolla annonserna. Du kan ju få ett set för 1500:-...
 

Stålbrand

Newbie
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Dalby
Hoj
KTM 625
-dB_mike skrev:
pilot power känns lite överdrivet på en sv, jag körde med pilot road o var helnöjd med det bak, fram gick det dock att låsa lite väl lätt vid inbromsning.

nja jag har pilot power.. o jag låser fortfarande upp bakdäcket ibland... :)

(MARCUS) skrev:
Köp beggade race däck, typ Rennsport dom är ju överlägsna tycker jag, kolla annonserna. Du kan ju få ett set för 1500:-...

när jag jagade beganade racedäck till min sv kom jag fram till att det var svårt att hitta så smala... det är väl mest motarddäck i den dimensionen .. och de är väl konstruerade för sånt läskigt överstyr :va :confused:
 

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200 -97
Jag tar och handlar mig nya däck. Som vi brukar säga; "Konsumera Sverige ur krisen" :yoparty
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
xrperra skrev:
Någon som har erfarenhet av originaldäcken på nyare SV's?
Det sitter ju Dunlop D220 på som orginal och jag hann bara testa
några kalla mil när jag köpt hojen i höstas dvs inget läge för
att testa feta nerlägg och fullt påslag ur böjarna :rolleyes:

Har läst lite på andra forum där vissa tycker dom funkar rätt ok
på bana och vissa tyckar det sladdar bara man tittar på gasen?

Någon som har någon erfarenhet?

.

Körde med orginaldäck på sv (1000) Funkade bra.

Har dock testat både orginal och beg racedäck med gsx r:n.. Nu var orginaldäcken inte direkt nya men fästet var betydligt bättre med beg racedäck. Har du kört på bana förut?. Är det första gången du kör och är ovan så räcker orginaldäcken bra.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
SV 1000 har tydligen bättre däck original vad jag hört?
Kör bana ibland samt gasar rätt seriöst på dom lokala
krokvägarna typ slingerbulten :D
Frågan är väl egentligen hur pass bra Dunlop D 220 håller i?
Har aldrig hört talas om dom innan men funderar på att byta
ut dom innan man lär sig den hårda vägen hur usla dom är!

Trist bara att hojen bara gått 150 mil o det känns tungt att
plocka av däck som är som nya :gnissla

Får väl testa lite i vår.åka med sladd är alltid spännande :tummenupp

.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
xrperra skrev:
SV 1000 har tydligen bättre däck original vad jag hört?.

Japp..dem är väldigt bra :tummenupp 2fast4some påpekade detta flera gånger. Hade kört 500 mil vid försäljning och de var inte ett dugg slitna då trots att killen körde hårt och med mig bakpå samt en bankörning.
Min sv har jag bara kört 150 mil (a 7 tillfällen) så ang den vet jag inte hur långt däcken räcker.

När gsx r:n köptes in satt orginaldäck på ..de vart lite slitna men fick väl ut 400 mil..

När det såg ut så här tyckte vi att det var dags att byta. :3freak
 

Bifogat

  • däck2.JPG
    däck2.JPG
    66.9 KB · Visningar: 67
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
2fast4hjo skrev:
När det såg ut så här tyckte vi att det var dags att byta. :3freak

hehe.. det ser väl bra ut :tungan synd att det gick sönder i mitten.. annars så fanns det lite kvar.. så här ser mitt ut... tänkte att det var mycket kvar tills jag tittade på ett nytt.. hahha... men har beställt ett likadant fast beg. som bara har gott 150 mil... 6 mm kvar på det... (HUR MYCKET FINNS DET PÅ ETT NYTT????) jag tycker det har funkat fint så därför blir det ett sånt igen.. å 600:- e inte fy skam för det...
PS. PÅ bilden e mitt.. snart så blir det ett slics.. hahah å perfekt till bana då.. :3freak
 

Bifogat

  • IMGP1760-1.JPG
    IMGP1760-1.JPG
    93.6 KB · Visningar: 393

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
Tailguard

Ska bygga om eller byta ut den eländiga plastpaketet som sitter standard på Sv:n. Men... Hur får jag loss det? Behöver man ta bort sidokåporna på cutsen? Jag skruvar för fullt men den vägrar lossna.

Det är en SV-00 det gäller.

Hejs!
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Olzon skrev:
Ska bygga om eller byta ut den eländiga plastpaketet som sitter standard på Sv:n. Men... Hur får jag loss det? Behöver man ta bort sidokåporna på cutsen? Jag skruvar för fullt men den vägrar lossna.

Det är en SV-00 det gäller.

Hejs!

Ja, det är lättast om du tar bort sidokåporna först. De sitter fasttryckta med gummiproppar, så man får vålda lite lagom. Börja med att ta bort sadlarna och lossa på de fyra stjärnskruvarna som håller kåporna och även de två skruvarna som håller passagerarbågen. Lossa sedan de små stjärnskruvarna som håller ihop höger och vänster halva. Prova sedan att lirka loss halvorn ur gummipropparna och dra de försiktigt bakåt. Akta så du inte bänder sönder kåporna där bak..

Nu kan du börja skruva bort de skruvar som håller själva skärmen. Glöm inte att ta ur batteriet, koppla loss blinkerssladdar och även "dosan" som sitter skruvad i orginalskärmen.

De röda markeringarna är de skruvar som ska lossas, pilarna betyder dra ut åt sidan och de gula strecken betyder var försiktig så att du inte bänder sönder. När sidorna är lösa så lirkar du bara allt bakåt.
 

Bifogat

  • bild.JPG
    bild.JPG
    30.2 KB · Visningar: 69
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top